Skip to main content

Benaffey MC (moto aku BFY)

Kelmarin aku bermalam di rumah kawan aku di Flat Taman Sepakat Indah Kajang selesai saja kami berbuka bersama Ayman di Soho Bdr Baru Bangi. Bila smpi di flat tu dan memarking moto, ati aku terdetik..'mcm ilang je moto ni nnt'. Tp aku tak amik endah dan terus naik ke atas, tingkt plg atas dan bermalam di situ.

Keesokan pagi tika kami mula bersiap2 nk ke kerja..dan turun ke bawah..aku terasa nk main ba cak cilup ba dengan moto..tp nyata moto aku masih di situ..tak ilang..amiiinn..sedang kawan aku panas kan enjin aku bgtu kawan aku;

"weh, ada org nk curik moto aku weh"
"Mana ko tau?"
"tu"..smbil menunjukkan bhgian memasukkan kunci switch aku telah dirodok dengan sesuatu seperti screw driver. Screw U!!

Ahahahhaa..aku pn mampu sengih je..Alhmadulillah dan syukur la kan..tak ilang.

"alamak Man..kena EL (emergency leave) la camni...KO camne?termakbul doa nk cuti nuzul qur'an ni"
"Aku kena la tolong ko uruskan moto"

Aku tak leh nk buka kunci handle moto..macam mana nk menyorong dengan moto yg berkepala teleng?? Kami tunggu smpi pukul 9 utk ke woksyop mendapatkan mana2 tukang repair utk membantu. Aku cuba telefon Team Leader aku tp tak berjawab..mesin yg jawab. Lantas aku tinggalkan mesej dan menghubungi rakan opis utk menyampaikan pesan yg aku tidak dapt datang ari ini.

Smpi di opis, apek tu kata 85 hengget kalau dia kena kuar..damn...mahal banget weh..Aku nego pn tak dapt..takpela..dugaan. aku setuju je la..maka seorg tukang repair pn ikut kami ke flat. Dia tukar kunci smbil bercerita tentang moto curik, modify enjin, moto panas dan lain2...So sume tu settle dlm pukul 10.30. Bila aku cuba moto tu..aku dpt rasa ada something wrong somewhere..hehe..mmg tak dapek la nk ke opis.

Nyata sangkaan tepat. Petangnya nk balik ke umah..moto aku semput2...macam nk mati. Aku singgah di Sg Ramal, tukar plug. Masih sama..aku pelan2 bawak smpi la ke wsyop aku slalu anta moto di kawasan umah aku. Huuuu..mmg btol la. Kalau aku ke opis..mau aku sangkut tgh2 jem sorong moto..dgn takde kedai moto tepi2..so aku tinggalkan moto sbb apek tu kata kena servis kaburetor..aku pakai moto kedai..Huuu...dugaan cuti. Moto aku dpt M.C.

//owkh pagi ni moto kedai tu plak pancit kat Mahameru H.way..aduhhh..dugaan sungguh

-----------------------------------------------------------------------------

Oh ya..ahad mlm isnin nora ajak kawan2 berbuka tapi sebab dingin je sambutan..aku cadang sahur awal kat mana2. So, tmpt yg dicadangkan..seksyen 9, restoran nasi kandar pelita. Aku yg dr kampung terus ke S.alam. Nora jumpa aku di stesen minyak berdekatan dan terus ke tempat kejadian.

Sorg2 mula datang. Ajack la paling lmbt..1.30 baru smpi..takpe la..so kami makan sempoi2..sembang je yg banyak..dlm 2.30 rasanya baru kami beransur..hehehe..

Kat kampung mmg syiok..aku sempat tolong bentang kapet dan lain2 hal. Bawak mak jalan2 beli brg keperluan dan menebang pisang dengan menyepak batang dia smpi di giveup dan tumbang..ahaha..bila lagi masa nk dapat sepak benda smpi lunyai..kikikii..then tolong mak wat kepek pisang skit. Haa..time nk parut kelapa dapat tumbun. Tumbun ke ahh??aku panggil kentos..melayu panggil tombon ke tumbun tak ingat aku..gambar kat bawah. Lama tak makan..huhu

Ni la kentos. DUlu zaman menyisik kelapa..berebut2 kumpul yg ada kentos..ahaha..motivasi nk mematik (menyisik)

Korg tgok la beza buka bujang aku dengan di kampung...kat umah mmg best..cuma duit kuar lg byk la sbb nk beli utk famili..tp for famili takeh berkira maa...eehehehehehe!!!

Buka umah bujang

Bukan ngan family..=]


Comments

Popular posts from this blog

VADS Berhad - Streamyx call center Reunionn

God!! My colleague has just received an email warning all of the respective employee to not storing any files, pictures or mp3 which are clearly not related to our work in the computer. Eventhough I didn't get the email, for precaution, I just upload all these images and write an entry bout it..ehehe..And these pics already got rid of the C drive..kiki Hmm..Actually this very reunion was held on 19th of June. Since there were a lot more special ocasion this month..ex:my anniv..ehehe..so this event report has been on hold till this very day..nga nga!! The reunion are for the guys that used and still working at streamyx call center and most of them are/were the splitters..It was held at 24hrs MCD near IKEA. Left pic : Me..just about the kicked off from my friend's house..the style of the day..haha.. right pic : Asmah. The one decided to invite all of us out of sudden due to rindu banget sama kami smpi nanis2..comey la semah..hehe=p Me taking the pic. From left clockwise ; Semah,

Ikat bini kamu, anak perempuan kamu pada tiang yang paling kukuh!!!

Received a parcel when I was at my parents' house. A small book of the detail translation of surah Al-Kahfi. Thanks to PPZ (Pusat Pungutan Zakat) for the yearly gift. And a beneficial one of course. My math teacher once told us before she started our math class about how the first ten verse could save you from Dajal's lure and seduction. Akan tiba waktu Dajal bermaharajalela di penghujung dunia menawarkan segala macam kemewahan dan kehendak yang sukar untuk ditolak. Dan bilamana kita tunduk pada hebatnya Dajal memenuhi permintaan kita, maka neraka lah jawabnya. Maka ikatlah anak-anak perempuan kamu, isteri dan ibu kamu di tiang yang paling utuh dan kuat dalam rumah kamu dengan kemas kerana apabila Dajal menghentakkan kakinya ke bumi, seluruh kaum wanita akan berlari-lari mendapatkan Dajal meninggalkan segala-galanya. Akan dicampak anak yang sedang didokong, suami mereka untuk Dajal. Meraung2 lah mereka diikat pada tiang. Tapi jangan pula kamu kasihankan mereka dan membuka ika

Zikir Imam Shafie sesat? Zikir tolak syurga?

Assalamualaikum.. On the way balik dari Sabak Bernam ke Bangi hati terasa melompat2 nak tulis pasal entri ni. First and foremost, aku nk tekankan di sini kenapa aku berani nak ulas pasal benda ni? Pasal hukum, zikir dan kesesatan ni padahal aku mungkin xlayak, bukan ustaz dan sebagainya. Sebabnya cuma satu, zikir ini dilabel sesat oleh sekumpulan ustaz ni tanpa ada dalil, nas alquran atau kesepakatan ulamak. Dan kesesatan yang dilabel oleh mereka hanya disebabkan pentafsiran perkataan yang digunakan dalam zikir ni. Jadi kalau setakat pasal literasi perkataan, aku pun layak. Apa pun baca dulu lah ye. Zikir Imam Shafie yang dilabel sesat baru2 ni ialah zikir yg femes korang dengar dr kecik " Ilahi lastu lilfirdausi ahla.. wala aqwa alan naril jahim.. Allah Fahab li taubatau waghfir zunubi... Fainna tagho firuzzambil azimmmm " -maafla tak jumpa arab version nye- Bawah ni terjemahannya; Oh Tuhanku aku tidak layak untuk syurgaMu. Tetapi aku tidak pula sanggup menga