Skip to main content

Kalau CIkgu Zara Cikgu Saya

Hantaran istimewa pengabdi hari indah


Saya budak SMK Taman Pucuk Rapuh. Saya belajar di tingkatan 5 Unggul. Ya, kelas unggul adalah kelas pertama di sekolah ini. Tapi keunggulan pelajar kelas kami sebenarnya berkat usaha titik peluh masam guru-guru yang mengajar kami. Lagi masam kuat usaha mereka mengajar kami, maka lagi cerdik dan unggul lah kami.

Kami budak 5 Unggul mengambil mata pelajaran Birokrasi Biologi. Aliran sains la kiranya. Mungkin salah seorang dari kami akan jadi doktor yang akan meninggalkan gunting 12 inci tanpa sedar dalam perut sedara-sedara semua lepas pembedahan apendiks, siapa tahu. Mungkin, suatu hari nanti.

Biologi adalah matapelajaran yang paling saya gemari. Walaupun tak penah dapat B4 pun. Asek C5, C6 sampai la skang. SPM tinggal baper bulan je lagi. Naik panik gak medula oblongata saya. Haa..jangan salahkan cikgu bio saya. Dia banyak ajar saya tau. Saya je bengap skit. Haa..nama cikgu biologi saya ialah Cikgu Zara. Saya pn tak tau sangat dia keturunan zarah jirim mana, tapi yang penting dia lah cikgu idola saya!!!

Cikgu Zara ni orangnya kecil-kecil molek. Senyum lah senyum la ahai cikgu molek...eh, kelaut plak. Dia pakai spek grunge. Sekolah kami panggil spek batang tebal ni spek grunge. Ada la kawan saya kata spek tu hodoh dan Cikgu Zara nampak buruk pakai spek tu. Tapi tang2 tu jugak kawan saya tu terjelopok dalam longkang saya sepak. Wa panassss beb dia kutuk cikgu kesayangan gua.  Eh, tersamseng plak..rilek-rilek.

Setiap pagi bila nampak Cikgu Zara sampai di perkarangan sekolah dengan beg dan buku-buku beliau, saya akan cepat-cepat offer kegagahan untuk tolong angkatkan buku-buku tu. Kata mak, kalau berjasa dengan cikgu, InsyaAllah lebih berkat apa yang kita belajar dari dia. Jadi saya takkan la nak lepaskan peluang keberkatan tu kan.

Time matapelajaran Biologi, saya akan angkat tangan untuk jawab semua soalan Cikgu Zara. Tak kisah la salah ke betul. Tapi bila Cikgu Zara kata, "salah la kacak. itu bukan jawapannya", saya rasa begitu terangsang untuk terus rajin belajar dan menghafal jawapan yang betul. (Iye..tu nama betul saya. Kacak bin Gaya. Apsal? tak puas hati?? salahkan mak bapak uols la bagi nama Latip ke Jijah ke yg tak glemer tu).

Bila habis kelas, apa yg saya tak faham, saya akan terus tanya pada Cikgu Zara. Kadang macam berdua2an la plak kat makmal Biologi tu. Hehehe..rasa bahagia plak. Cikgu Zara siap pinjamkan buku latihan, ulangkaji dan macam2 lagi pada saya bila melihat gigihnya saya nk kuasai matapelajaran Biologi ni. (Gigih je lebih, tp dapat C5 gak).

Haa..ni nak bagitau. Lama dah saya pinjam buku Cikgu Zara tu tau. Sempena hari guru yg akan datang ni. Saya nak letak satu kad 'terima kasih' dan selitkan dalam buku tu. Saya nak bagi masa Hari Guru. Nanti mesti Cikgu Zara ingat saya ni ntah pape. Dah la tak bagi adiah, tapi pulangkan buku je masa Hari Guru. Tapiiii bila dia bukak and nampak kad tu. Mesti dia terharuuuuu. Agak2 ada can tak kena peluk ngan Cikgu Zaraaaa??? Waahhhh!!!!~~~~

Ini adalah entri untuk contest yg dianjurkan oleh Cikgu Zara. Nak try masuk dan tau lebih lanjut? Sila la ke entri beliau.

punishment 2
punishment 1

Comments

zella y said…
xde muka menyesal pon kena denda ngan cikgu hehehhehe
Unknown said…
hahaha..

aku rasa kalo zaman kesultanan melayu melaka dlu, bdk2 p sekolah dressing cam ko laaaaaa... :P
Syah Shah said…
amboih, mintak peluk... kena ketuk ketampi atas kerusi je aku bajet nanti... hahahahahah :P :P :P
walalala~
ada aksi ni?
syok giloks kau!

(aku kahwin nak amik gambar kat kelas gak la)

muahhaa~

best entry ni!
suka2~
*wink*

oh, nak letak kat sidebar pun bagus~ ^.^
Erina Asmawani said…
ahahaha..comel gila ok gambar. Entry pon lawak gilos..kacak pun kacak lah..haha
Yunus Badawi said…
Cikgu Suraya takde ke kat SMK Taman Pucuk Rapuh tu? hehehe
HEMY said…
ishy..aku menyesal tu..tak terpancar ke kekesalan aku zella..ehehehe

Pn confused, ye kot..tp yg pompuan bukan camtu kot..ahahaha

syahshah : alang2 dh kena...why notttt

Zara : suka tak semestinya menang kan??ekekekekkee

Erina : ahahahhaa...kacak kem salam..

YB : ada..tp bukan cikgu..dia kerani sekolah..tp pengetua takut ngan dia
KTS said…
wakakaka
wakakaka

.
.

sakit medula oblongata aku baca citer ko ni


.
.

Undian melalui SMS:
Cara undi : Undi HEMY dan sms ke 66666

caj penyertaan setiap sms FREE


.
.


dengan ini aku isytiharkan ko sebagai PEMENANG!!


.
.

**clap clap** :D

boleh gitu :D
Kniedaz said…
huh..ganas je citer..ingat memori indah rupanya utk contest..tp terbaek!
psst..cikgu cembam tu garang ke?
HEMY said…
KTS : camtu kalau ko je la wat contest..leh aku join dan menang..ekekeke
HEMY said…
kniedaz : garang tau cikgu cembam..dia suka gigit..nyiaawwww
Anonymous said…
ceit! baik ko kena denda pulang lewat



Latest:Piala Thomas: Strategi Yang Menjadi
Wanie Boahari said…
haahhahah...
gile sengal..dok pikir dpt peluk ngn cikgu zara..tu kena berdiri atas kerusi..nmpk bahagia je..hahahha
Hahaha. Gambar tak menahan tu.
fndrocka said…
nak ajak Hemy join kontest Hanis dan Mira ni pulak..amacam?

Kontest Hanis & Mira terlambat pergi Exam

Popular posts from this blog

VADS Berhad - Streamyx call center Reunionn

God!! My colleague has just received an email warning all of the respective employee to not storing any files, pictures or mp3 which are clearly not related to our work in the computer. Eventhough I didn't get the email, for precaution, I just upload all these images and write an entry bout it..ehehe..And these pics already got rid of the C drive..kiki Hmm..Actually this very reunion was held on 19th of June. Since there were a lot more special ocasion this month..ex:my anniv..ehehe..so this event report has been on hold till this very day..nga nga!! The reunion are for the guys that used and still working at streamyx call center and most of them are/were the splitters..It was held at 24hrs MCD near IKEA. Left pic : Me..just about the kicked off from my friend's house..the style of the day..haha.. right pic : Asmah. The one decided to invite all of us out of sudden due to rindu banget sama kami smpi nanis2..comey la semah..hehe=p Me taking the pic. From left clockwise ; Semah,

Ikat bini kamu, anak perempuan kamu pada tiang yang paling kukuh!!!

Received a parcel when I was at my parents' house. A small book of the detail translation of surah Al-Kahfi. Thanks to PPZ (Pusat Pungutan Zakat) for the yearly gift. And a beneficial one of course. My math teacher once told us before she started our math class about how the first ten verse could save you from Dajal's lure and seduction. Akan tiba waktu Dajal bermaharajalela di penghujung dunia menawarkan segala macam kemewahan dan kehendak yang sukar untuk ditolak. Dan bilamana kita tunduk pada hebatnya Dajal memenuhi permintaan kita, maka neraka lah jawabnya. Maka ikatlah anak-anak perempuan kamu, isteri dan ibu kamu di tiang yang paling utuh dan kuat dalam rumah kamu dengan kemas kerana apabila Dajal menghentakkan kakinya ke bumi, seluruh kaum wanita akan berlari-lari mendapatkan Dajal meninggalkan segala-galanya. Akan dicampak anak yang sedang didokong, suami mereka untuk Dajal. Meraung2 lah mereka diikat pada tiang. Tapi jangan pula kamu kasihankan mereka dan membuka ika

Zikir Imam Shafie sesat? Zikir tolak syurga?

Assalamualaikum.. On the way balik dari Sabak Bernam ke Bangi hati terasa melompat2 nak tulis pasal entri ni. First and foremost, aku nk tekankan di sini kenapa aku berani nak ulas pasal benda ni? Pasal hukum, zikir dan kesesatan ni padahal aku mungkin xlayak, bukan ustaz dan sebagainya. Sebabnya cuma satu, zikir ini dilabel sesat oleh sekumpulan ustaz ni tanpa ada dalil, nas alquran atau kesepakatan ulamak. Dan kesesatan yang dilabel oleh mereka hanya disebabkan pentafsiran perkataan yang digunakan dalam zikir ni. Jadi kalau setakat pasal literasi perkataan, aku pun layak. Apa pun baca dulu lah ye. Zikir Imam Shafie yang dilabel sesat baru2 ni ialah zikir yg femes korang dengar dr kecik " Ilahi lastu lilfirdausi ahla.. wala aqwa alan naril jahim.. Allah Fahab li taubatau waghfir zunubi... Fainna tagho firuzzambil azimmmm " -maafla tak jumpa arab version nye- Bawah ni terjemahannya; Oh Tuhanku aku tidak layak untuk syurgaMu. Tetapi aku tidak pula sanggup menga