Kalau CIkgu Zara Cikgu Saya

>> Wednesday, May 12, 2010

Hantaran istimewa pengabdi hari indah


Saya budak SMK Taman Pucuk Rapuh. Saya belajar di tingkatan 5 Unggul. Ya, kelas unggul adalah kelas pertama di sekolah ini. Tapi keunggulan pelajar kelas kami sebenarnya berkat usaha titik peluh masam guru-guru yang mengajar kami. Lagi masam kuat usaha mereka mengajar kami, maka lagi cerdik dan unggul lah kami.

Kami budak 5 Unggul mengambil mata pelajaran Birokrasi Biologi. Aliran sains la kiranya. Mungkin salah seorang dari kami akan jadi doktor yang akan meninggalkan gunting 12 inci tanpa sedar dalam perut sedara-sedara semua lepas pembedahan apendiks, siapa tahu. Mungkin, suatu hari nanti.

Biologi adalah matapelajaran yang paling saya gemari. Walaupun tak penah dapat B4 pun. Asek C5, C6 sampai la skang. SPM tinggal baper bulan je lagi. Naik panik gak medula oblongata saya. Haa..jangan salahkan cikgu bio saya. Dia banyak ajar saya tau. Saya je bengap skit. Haa..nama cikgu biologi saya ialah Cikgu Zara. Saya pn tak tau sangat dia keturunan zarah jirim mana, tapi yang penting dia lah cikgu idola saya!!!

Cikgu Zara ni orangnya kecil-kecil molek. Senyum lah senyum la ahai cikgu molek...eh, kelaut plak. Dia pakai spek grunge. Sekolah kami panggil spek batang tebal ni spek grunge. Ada la kawan saya kata spek tu hodoh dan Cikgu Zara nampak buruk pakai spek tu. Tapi tang2 tu jugak kawan saya tu terjelopok dalam longkang saya sepak. Wa panassss beb dia kutuk cikgu kesayangan gua.  Eh, tersamseng plak..rilek-rilek.

Setiap pagi bila nampak Cikgu Zara sampai di perkarangan sekolah dengan beg dan buku-buku beliau, saya akan cepat-cepat offer kegagahan untuk tolong angkatkan buku-buku tu. Kata mak, kalau berjasa dengan cikgu, InsyaAllah lebih berkat apa yang kita belajar dari dia. Jadi saya takkan la nak lepaskan peluang keberkatan tu kan.

Time matapelajaran Biologi, saya akan angkat tangan untuk jawab semua soalan Cikgu Zara. Tak kisah la salah ke betul. Tapi bila Cikgu Zara kata, "salah la kacak. itu bukan jawapannya", saya rasa begitu terangsang untuk terus rajin belajar dan menghafal jawapan yang betul. (Iye..tu nama betul saya. Kacak bin Gaya. Apsal? tak puas hati?? salahkan mak bapak uols la bagi nama Latip ke Jijah ke yg tak glemer tu).

Bila habis kelas, apa yg saya tak faham, saya akan terus tanya pada Cikgu Zara. Kadang macam berdua2an la plak kat makmal Biologi tu. Hehehe..rasa bahagia plak. Cikgu Zara siap pinjamkan buku latihan, ulangkaji dan macam2 lagi pada saya bila melihat gigihnya saya nk kuasai matapelajaran Biologi ni. (Gigih je lebih, tp dapat C5 gak).

Haa..ni nak bagitau. Lama dah saya pinjam buku Cikgu Zara tu tau. Sempena hari guru yg akan datang ni. Saya nak letak satu kad 'terima kasih' dan selitkan dalam buku tu. Saya nak bagi masa Hari Guru. Nanti mesti Cikgu Zara ingat saya ni ntah pape. Dah la tak bagi adiah, tapi pulangkan buku je masa Hari Guru. Tapiiii bila dia bukak and nampak kad tu. Mesti dia terharuuuuu. Agak2 ada can tak kena peluk ngan Cikgu Zaraaaa??? Waahhhh!!!!~~~~

Ini adalah entri untuk contest yg dianjurkan oleh Cikgu Zara. Nak try masuk dan tau lebih lanjut? Sila la ke entri beliau.

punishment 2
punishment 1

15 comments:

zella y May 12, 2010 at 1:42 PM  

xde muka menyesal pon kena denda ngan cikgu hehehhehe

PnConfused May 12, 2010 at 1:48 PM  

hahaha..

aku rasa kalo zaman kesultanan melayu melaka dlu, bdk2 p sekolah dressing cam ko laaaaaa... :P

syah shah May 12, 2010 at 2:01 PM  

amboih, mintak peluk... kena ketuk ketampi atas kerusi je aku bajet nanti... hahahahahah :P :P :P

LORD ZARA 札拉 May 12, 2010 at 3:10 PM  

walalala~
ada aksi ni?
syok giloks kau!

(aku kahwin nak amik gambar kat kelas gak la)

muahhaa~

best entry ni!
suka2~
*wink*

oh, nak letak kat sidebar pun bagus~ ^.^

Erina Asmawani May 12, 2010 at 3:14 PM  

ahahaha..comel gila ok gambar. Entry pon lawak gilos..kacak pun kacak lah..haha

Yunus Badawi May 12, 2010 at 3:40 PM  

Cikgu Suraya takde ke kat SMK Taman Pucuk Rapuh tu? hehehe

HEMY May 12, 2010 at 3:46 PM  

ishy..aku menyesal tu..tak terpancar ke kekesalan aku zella..ehehehe

Pn confused, ye kot..tp yg pompuan bukan camtu kot..ahahaha

syahshah : alang2 dh kena...why notttt

Zara : suka tak semestinya menang kan??ekekekekkee

Erina : ahahahhaa...kacak kem salam..

YB : ada..tp bukan cikgu..dia kerani sekolah..tp pengetua takut ngan dia

Ku Tak Sempurna May 12, 2010 at 4:16 PM  

wakakaka
wakakaka

.
.

sakit medula oblongata aku baca citer ko ni


.
.

Undian melalui SMS:
Cara undi : Undi HEMY dan sms ke 66666

caj penyertaan setiap sms FREE


.
.


dengan ini aku isytiharkan ko sebagai PEMENANG!!


.
.

**clap clap** :D

boleh gitu :D

Kniedaz May 12, 2010 at 4:35 PM  

huh..ganas je citer..ingat memori indah rupanya utk contest..tp terbaek!
psst..cikgu cembam tu garang ke?

HEMY May 12, 2010 at 4:35 PM  

KTS : camtu kalau ko je la wat contest..leh aku join dan menang..ekekeke

HEMY May 12, 2010 at 7:07 PM  

kniedaz : garang tau cikgu cembam..dia suka gigit..nyiaawwww

Kapten May 12, 2010 at 9:44 PM  

ceit! baik ko kena denda pulang lewat



Latest:Piala Thomas: Strategi Yang Menjadi

~wAniE~ May 12, 2010 at 11:27 PM  

haahhahah...
gile sengal..dok pikir dpt peluk ngn cikgu zara..tu kena berdiri atas kerusi..nmpk bahagia je..hahahha

Mohd Shahrul Hafizi May 13, 2010 at 2:56 AM  

Hahaha. Gambar tak menahan tu.

fndrocka July 7, 2010 at 8:28 AM  

nak ajak Hemy join kontest Hanis dan Mira ni pulak..amacam?

Kontest Hanis & Mira terlambat pergi Exam

Post a Comment

Please take it~~

Please take it~~
Thanks to all my followers. Please be honoured to take this very memuah award and you can display it proudly in your blog!!

Followers

There was an error in this gadget

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP