Ikat bini kamu, anak perempuan kamu pada tiang yang paling kukuh!!!

Received a parcel when I was at my parents' house. A small book of the detail translation of surah Al-Kahfi. Thanks to PPZ (Pusat Pungutan Zakat) for the yearly gift. And a beneficial one of course. My math teacher once told us before she started our math class about how the first ten verse could save you from Dajal's lure and seduction.

Akan tiba waktu Dajal bermaharajalela di penghujung dunia menawarkan segala macam kemewahan dan kehendak yang sukar untuk ditolak. Dan bilamana kita tunduk pada hebatnya Dajal memenuhi permintaan kita, maka neraka lah jawabnya.

Maka ikatlah anak-anak perempuan kamu, isteri dan ibu kamu di tiang yang paling utuh dan kuat dalam rumah kamu dengan kemas kerana apabila Dajal menghentakkan kakinya ke bumi, seluruh kaum wanita akan berlari-lari mendapatkan Dajal meninggalkan segala-galanya. Akan dicampak anak yang sedang didokong, suami mereka untuk Dajal. Meraung2 lah mereka diikat pada tiang. Tapi jangan pula kamu kasihankan mereka dan membuka ikatan. Nescaya pasti kamu tidak akan dapat mengekang mereka dari berlari mendapatkan Dajal.

Cikgu aku nasihatkan agar diamalkan ayat 1-10 surah al-kahfi untuk mengelakkan godaan Dajal di hujung hari. Sejak cikgu aku berkongsi ilmu ni, aku hafalkan 10 ayat ni. Alhamdulillah sampai skang aku hafal. Sedikit ilmu untuk dikongsi. 

Comments

Wawa~* said…
adakah dajjal yg dimaksudkan tu 'kemewahan' dan harta benda?? bnyk org skrng terlalu kejar kemewahan tanpa mngira asal usul pendapatan tersebut, samada halal atau tak.. hurm..
HEMY said…
tak pasti..wallahua'lam..tapi ni memang Dajjal yang disebut akan muncul menjelang kiamat..

ada yg beri pendapat Yakjuj dan Makjuj tu Israel dan Amerika..kena rujuk ustaz la
Wawa~* said…
pernah baca jg... ada yg kata ketiga2 dajjal, yakjuj dan makjuj ni bukan lah dlm bntuk makhluk raksaksa ke apa.. dajjal ada yg kata satu bentuk "kelakuan" dan "penipuan".. yakjuj dan makjuj ada yg terjemah as kaum yg tertimbus bawah tanah. ada juga yg kata dajjal adalah amerika kerana lambang amerika adalah wajah sbelah burung helang (bermata satu)

wallahua'lam... just moga2 kita dah bersedia bila tiba masanya nanti...
Jard The Great said…
kalau jadi kapel je da kena ikat camna tu? ehehe
Mak Su said…
tq utk perkongsian
HEMY said…
oh jard..itu kinky namanya..aummm~~~

sama2 mak su
Ann said…
owhh...thanks :)
Ku Tak Sempurna said…
alhamdulillah.. dpt ilmu hari ni

.
.

thanx :D
Masy said…
bengong je jwpn utk jard hahahahaha

apepon thanks utk sharing is caring ini :)
zella y said…
dpt lg ilmu utk aku dr blog ko ni...
thanks ye sbb sharing2.. ;)
niesz said…
takut nye..kadang2 kite xsedar kan..tu yg takut tu..insyaALLAH..akn niesz amal kan doa tu..thanx dear..