Skip to main content

Pak GUard Marriott yg Bengap

Hmm..Ari ni sume budaks opis aku turun ramai2 beratur kat starbuck utk dapat kan kopi free..dgrny black cofee je free..so..sukati korg la..aku tak turun pn...

Sekiranya anda dh bc entry ku yg bertjuk 'pak guard midvalley Memuah'. Kali ni aku ada lg stu kisah benar yg amat berlainan utk mentafsirkn peribadi p.guard..yaa..pak guarg marriot lak kali ni.Well..Sgt la berharga pglmn ni..

Dimulkn la kisah 5 org rakan yg br je tamat blaja..well..aku sorg je yg abih present final projek..yg lain tu status TL (tak lengkap)..kn present lain kali n they ended up extend lg stu sem. SO, kami ni pn bercdg m'cari kerja la..n target kami mmg keja hotel la..jd bouquet boy..btul ke aku eja..ke bonquet..ah..aku anggap korg fhm je la.

Dipendekkn citer..smpi sn..terlalu rmai org..w.pun diorg call kami utk gi sn..kt ada vacancy..tp sbb rmai sgt..so..terlbih org..awek tu kt diorg akn call kami lg kalu ada nk pakai org..so kami blik la ngan plan nk ke hotel lain..ms kami pegi tu..ada 3 moto..aku naik ngan kawan nm Pili..stu lgi moto kwn aku si Ateb n lg stu moto KakPah. Aku ngn Pili jln blkg skali..

bila kami lalu depan stu bgunan..aku pn tk tau bangunan apa..kwn aku si Ateb ni tercicir bekas rokok gulung dia..dlm tu ada la tembakau n cengkih kan..aku ngn Pili nmpk..so kitorg stop utk amik wadah rokok tu..bila kami nk stat gerak balik..tetiba ada satu suara jerit kt kitorg..

"Woi..brnti..come here!!come here!!"..smbil melambai tangannya ke arh kami...

Aku : nk brnti ke pili..alaaa..blah je la weh..ntah apa dia nak tu..
Pili : Hmm..takpe la..kita tak wat slh pun...

So kami turn back n b'gerak ke arah pak guard..err..supervisor guard yg memanggil kmi. smpi je depan dia..macha tu ngn muka bengis pnuh dgn aura 'berkuasa' dia stat tny kami..

"u pick up apa tadi depan ni??apasl u brnti dulu dpn sn pokok bunga bru patah balik??"

"AIyaa..sir..dh tntu kn brnti dulu kalu nk patah balik..kami kutip bekas rokok kawan kami punya ni..".smbil menunjukkn bekas rokok tu kat dia..

Macha tu amik bekas rokok tu..dia bukak n tgok apa ada kt dlm..so ada tembakau ngn cengkih la kan..then tetiba dia ckp.."ayooo..apasal lu org buat mcm ni"..then dia grab kunci dr moto kitorg n suruh kitorg beredar dr moto tu..ikut sy pegi dlm..cepat...!!". Kami pn terpinga2..ikut je la..dh kunci moto kat dia kan...

"Apasal pili?mangkuk ni nk apa ni?"..aku berbisik di tlinga pili.
"Ntah..mn aku tau", pili balas.

Then kami dibawa masuk kat stu bilik yg ada byk tv..dengan surveillance kamera di merate tempt kat marriot tu..

"APa pasal u bawk ganja masuk sini..hah??U berenti pokok bunga tadi u buang apa?!haa?!"..smbil tinggikan suara kat kitorg..ganja?!kpla hotak dia berjambul 8. retarded ke cacat pak guard ni??

"Ayoo sir..itu bekas rokok kawan sy pny..dia tercicir..so kami pickup la..u tak cya..ni kami call dia..dia leh explain sume..tu tembakau la sir..kami tak buang apa2 pn kat bush tu...kalu kami slah..kami dh tentu lari je masa u panggil..sbb kami tak salah la kami patah balik"..dlm hati aku dh maki2 p.guard bebal ni..

"u jgn tipu la..sy kn mintak anjing pengesan dtg utl search the whole area u berenti tadi"..oh..wait a sec!!**ck U!! tembakau pun tkleh nk cam ke?ni nak poyo2 mintak anjing pengesan bagai ni apa kes!!

"sir..ini tembakau la..takkan u takleh kenal..kawn sy on the way ke sini balik.."
"U tunggu sini...Karim ?(dia pggl subordinate dia)..u keep on eye on them...sy mau report".then dia berlalu ntah pegi mana kan..aku berbisik ngan pili..ayah pili ni inspektor bhg narkotik sbnry..

"bodo benar dia ni ..tembakau pun takleh cam ke...pili..ayah kau pn leh cam serta merta je ye dak..takde la bebal cam dia..".skli macha tu dengar kan..

"APA U CAKAP TADI..U TAK PUAS ATI..HAAA?!!U BAWAK BENDA SALAH DALAM NI THEN U TAK PUAS ATI?!!"
"eh...mn ada kitorg ckp paper...kitorg just ckp byk btul tv kat sini yee..ada channel V tak?"

pak guard tu trus gi mn ntah kan..so si karim yg ditugaskn utk mengawasi kami ni tny.."ada apa dalam tu dik?"

"bekas rokok..ada tembakau..kawan sy punya..kwn sy on the way ni nk ke sini.."
"takpe..kalu tak salah takpela kan.."..karim ckap

i know their doing their job..that macha superidiot!!tp agaks2 la..tembakau timbang kati pn tak kenal..bodo thp mentimang dh ni..then tak lama pastu dia dtg blik n mintk kami folow..aku mls nk marah2..marah2 pn tak guna..tp dlm hati mmg aku rs nk sepak muka macha ni..seriyes wehh..first time rs mmg nk sepak sgt org..sll ckp je lebih..tp lepas aku berfikir ngan waras...aku control n cool balik..yela..kang lain lak jd..mmg bengang gila kalu korg ada kt tmpt aku. kwn aku lak lembab gila nk smpi..ye la nk u turn kt h.way putrajaya tu kn btul lak tmptnya kan..so kami pn pergi la ikut macha tu.

on de way aku dh gelak2 ngan pili.."weh..pglman bangang ni weh"..smbil aku melompat2 riang...nk control anger aku n enjoy that idiot moment..kami lalu tmpat kami dtg mintak keja tadi..mamat2 yg keja situ tnya la apa jadi..so aku tunjuk bekas tu kat diorg n ckp macha tu ingat ganja..

perkerja2 situ siap cebik bibir.."ekeleh..ganja kpla hotak mak dia....pak guard tu mmg camtu..nk dapat staff of the month la tu..".haha!!lg la aku rasa nk pukul..tp dlm masa tu..macha tu dok tinggi suara kat pili..dia tak hirau sgt kat aku..maybe dia ail si pili la..mentang2 la member tu kurus lg dr aku..

so akhirny kmi smpi kat opis ketua dia..huuu..ingat ketua dia ni reasonable la sikit kan..skali sm bengap ngan subordinate dia..."sir..we caught this 2 guys with these..we suspect ganja la sir". dgn penuh bangga dia report kat ketua dia...ketua dia ni malay..muka serius..ingat takut la..piraaaahhhh!!!. then dia stat tny :

"u all muda2 dah tarik benda2 cmni ke haaa??"

"wait sir..first..those are not ours..our fren is on the way here..it's his...n he will explain that..n 2nd..we dont even smoke...wanna smell our breath?". aku mula bersuara..mmg bengang gila time ni..nasib dh lompat2 riang td...so cool sikit.

"kitorg ptah balik td pn sbb mmg kitorg tau kitorg tak wat pape..sbb tu kitorg tak kisah sir nk soal siasat kitorg...lg pun takkan la sir takleh cam benda tu just tembakau biasa..."

ketua guard tu dh mula lain muka..alaaa..aku tau ..dia tau yg macha poyo tu bodo..tp dia kena la defend org bawah dia kan..

"u tadi brnti kat bush tu u buang apa?haa?!!".si macha tu mencelah..."we kn search the whole area"

"u know wat sir..u leh gi carik la anjing pengesan..konpem smpi esok pagi tak jumpa apa2..kitorg brnti sbb kitorg pk perlu ke kitorg patah balik..ok..n.plus..u nk wat urine test?i mmg nk terkencing ni.." aku trus bercakap dgn nada bengang..then Pili mula bersuara..

"kitorg kt sini pn sebab nk prove kitorg tak wat pape..nnt u blacklist nm kitorg pulak susah la kitorg mau keja je sini..."..laaa..apa yg pili merepek ni..aku pn tak tau..sukati la..

then pas bbrp saat ketua guard tu berpk..dia mula bersuara, "ok la..u all student so..i rasa u pn leh paham..we all black list la nm u n no plat moto u..carik la keja lain..byk lg tmpat lain"...sbb kami faham la kami tau..apa problemny smpi nk balck list nm kami dr masuk marriot ni...tp aku pn dh mls nk lepak lama2 kat situ..

"ok la fine..encik yg berkuasa kat sini..so leh balik dah?"

aku wat muka "u r such a pain in the ass...kor nyebel nyebeli silet.."..then bg isyarat kat pili utk blah smbil bersuara perlahan.."huh..apa punya management la..".then kami dapatkan balik kunci moto..n chow...ms tu baru la kwan aku si Ateb smpi..

"weh..apahal?"
"burit la lu ateb..buat susah orang je.."
"laa..ni aku nk explen la ni"
"takyah la..balik lagi baik"

so kitorg pun balik n dh nk ilang dr pandangan aku jerit kat macha tu.."ok sir..maybe ur face will be the next staff of the month!!!!bravo!!!". n kami pulg ngan gelak tawa...caci maki..sumpah seranah..kat diorg...tak lupa juga kt Ateb yg lahabau tu..moral of the story..agak2 la kalu ada kuasa...jgn la bebal sgt macha..

the end.."lagu 'kau sgt bodo la macha' dendangan kumpulan stupid factor...

Comments

Popular posts from this blog

VADS Berhad - Streamyx call center Reunionn

God!! My colleague has just received an email warning all of the respective employee to not storing any files, pictures or mp3 which are clearly not related to our work in the computer. Eventhough I didn't get the email, for precaution, I just upload all these images and write an entry bout it..ehehe..And these pics already got rid of the C drive..kiki Hmm..Actually this very reunion was held on 19th of June. Since there were a lot more special ocasion this month..ex:my anniv..ehehe..so this event report has been on hold till this very day..nga nga!! The reunion are for the guys that used and still working at streamyx call center and most of them are/were the splitters..It was held at 24hrs MCD near IKEA. Left pic : Me..just about the kicked off from my friend's house..the style of the day..haha.. right pic : Asmah. The one decided to invite all of us out of sudden due to rindu banget sama kami smpi nanis2..comey la semah..hehe=p Me taking the pic. From left clockwise ; Semah,

Ikat bini kamu, anak perempuan kamu pada tiang yang paling kukuh!!!

Received a parcel when I was at my parents' house. A small book of the detail translation of surah Al-Kahfi. Thanks to PPZ (Pusat Pungutan Zakat) for the yearly gift. And a beneficial one of course. My math teacher once told us before she started our math class about how the first ten verse could save you from Dajal's lure and seduction. Akan tiba waktu Dajal bermaharajalela di penghujung dunia menawarkan segala macam kemewahan dan kehendak yang sukar untuk ditolak. Dan bilamana kita tunduk pada hebatnya Dajal memenuhi permintaan kita, maka neraka lah jawabnya. Maka ikatlah anak-anak perempuan kamu, isteri dan ibu kamu di tiang yang paling utuh dan kuat dalam rumah kamu dengan kemas kerana apabila Dajal menghentakkan kakinya ke bumi, seluruh kaum wanita akan berlari-lari mendapatkan Dajal meninggalkan segala-galanya. Akan dicampak anak yang sedang didokong, suami mereka untuk Dajal. Meraung2 lah mereka diikat pada tiang. Tapi jangan pula kamu kasihankan mereka dan membuka ika

Zikir Imam Shafie sesat? Zikir tolak syurga?

Assalamualaikum.. On the way balik dari Sabak Bernam ke Bangi hati terasa melompat2 nak tulis pasal entri ni. First and foremost, aku nk tekankan di sini kenapa aku berani nak ulas pasal benda ni? Pasal hukum, zikir dan kesesatan ni padahal aku mungkin xlayak, bukan ustaz dan sebagainya. Sebabnya cuma satu, zikir ini dilabel sesat oleh sekumpulan ustaz ni tanpa ada dalil, nas alquran atau kesepakatan ulamak. Dan kesesatan yang dilabel oleh mereka hanya disebabkan pentafsiran perkataan yang digunakan dalam zikir ni. Jadi kalau setakat pasal literasi perkataan, aku pun layak. Apa pun baca dulu lah ye. Zikir Imam Shafie yang dilabel sesat baru2 ni ialah zikir yg femes korang dengar dr kecik " Ilahi lastu lilfirdausi ahla.. wala aqwa alan naril jahim.. Allah Fahab li taubatau waghfir zunubi... Fainna tagho firuzzambil azimmmm " -maafla tak jumpa arab version nye- Bawah ni terjemahannya; Oh Tuhanku aku tidak layak untuk syurgaMu. Tetapi aku tidak pula sanggup menga