Skip to main content

Rezeki Boling yang tak seberapa

Assalamualaikum dan selamat berpuasa semua..oh dan selamat hari raya saya ucapkan pada semua

Mesti dah ramai yang hatinya di kampung, takde nya nak lepak2 blog semua ni.. Takpe, time mandi tadi teringat terujanya nak tulis apa sahaja yang berlaku dlam blog, jadi jurnal, jadi reference bila terlupa apa2 dari peristiwa lampau, tinggal gugel dan cari dalam blog, baru ingat apa kita buat masa tu. Tapi skang dh tak camtu dah sebab dah lama tinggal blog dan bercerita tentang apa yang berlaku satu persatu. Atas dasar rasa rindu tu, aku menulis entri ini malam ini. hehehe.

Malam ni aku dapat tido hotel tengah2 KL ni..hehehe..rezeki main boling ari tu yang aku citer kat entri seblum ni...so malam ni la aku redeem voucernya haa..Beruntungla bini aku dapat rasa resident hotel yg gah macam Ascott ni kau...ingat senang nak rasa..akakakaka. Memang cun sangat lah dapat bermalam tengah KL, jimat 40 minit untuk aku bergerak menghala ke LPT esok..hehehe

Cembam bertolak dalam pukul 4 ptg tadi and terus park KLCC. Aku plak amek komuter pagi tadi, gi keje kuar umah bukan main awal. Tapi smpi 8:30 gak. Takde rezeki nak dapat tempat duduk..Lenguh tau takkk berdiri dari bangi smpi ke KL Sentral..nasib badan

Then lepas check in yg sangat bestnya kuar2 parking klcc terus nmpk Ascott hotel ni..kami kuar beli juadah berbuka - Subway. Tu je paling senang and dekat. Pastu lagi sekali takde rezeki aku nak beli kopi san francisco..tutup plak..Cembam je dapat beli air fresh fruit juice kat foodcourt convention center. Tapi takpe la..Allah bagi rezeki ikut lain. Msa aku nak order roti subway aku, ada brader yang depan aku tengah tunggu order tanya samada aku ada kupon ke tak..aku jawab takde and dia hulur kupon yang beli satu percuma satu...jimat beb..Allah bagi rezeki tiba2 je gitu..Alhamdulillah..

So malam ni dapat la berterawih ngn wife dalm bilik hotel yang mewah..kekeke. Aku siap pakai baju tido dia haa semayang..syok wehh..


Harapnya aku tak tersangkut jem teruk la esok. Aku macam nak gerak pagi esok..tapi kena amek tapak flash yang aku nak pinjam dari member..ni sebab flash aku rosak beb...bila mount dh tak idup..tapi wireless idup plak flash..nak beli 2nd dari sorang mamat ni..dia nak COD kat area the curve..ya Allah jauh sangat..jadi buat sementara waktu nak ambik gambar raya ni..aku try pakai tapak tu, wireless flash..tgok la apa jadi..kalau tak ilang la Rm950 beli flash baru..sob sob.


Comments

zonaku said…
hati2 memandu.....

selamat hari raya.. rezeki ko la ada org belanja subway ...

Popular posts from this blog

VADS Berhad - Streamyx call center Reunionn

God!! My colleague has just received an email warning all of the respective employee to not storing any files, pictures or mp3 which are clearly not related to our work in the computer. Eventhough I didn't get the email, for precaution, I just upload all these images and write an entry bout it..ehehe..And these pics already got rid of the C drive..kiki Hmm..Actually this very reunion was held on 19th of June. Since there were a lot more special ocasion this month..ex:my anniv..ehehe..so this event report has been on hold till this very day..nga nga!! The reunion are for the guys that used and still working at streamyx call center and most of them are/were the splitters..It was held at 24hrs MCD near IKEA. Left pic : Me..just about the kicked off from my friend's house..the style of the day..haha.. right pic : Asmah. The one decided to invite all of us out of sudden due to rindu banget sama kami smpi nanis2..comey la semah..hehe=p Me taking the pic. From left clockwise ; Semah,

Ikat bini kamu, anak perempuan kamu pada tiang yang paling kukuh!!!

Received a parcel when I was at my parents' house. A small book of the detail translation of surah Al-Kahfi. Thanks to PPZ (Pusat Pungutan Zakat) for the yearly gift. And a beneficial one of course. My math teacher once told us before she started our math class about how the first ten verse could save you from Dajal's lure and seduction. Akan tiba waktu Dajal bermaharajalela di penghujung dunia menawarkan segala macam kemewahan dan kehendak yang sukar untuk ditolak. Dan bilamana kita tunduk pada hebatnya Dajal memenuhi permintaan kita, maka neraka lah jawabnya. Maka ikatlah anak-anak perempuan kamu, isteri dan ibu kamu di tiang yang paling utuh dan kuat dalam rumah kamu dengan kemas kerana apabila Dajal menghentakkan kakinya ke bumi, seluruh kaum wanita akan berlari-lari mendapatkan Dajal meninggalkan segala-galanya. Akan dicampak anak yang sedang didokong, suami mereka untuk Dajal. Meraung2 lah mereka diikat pada tiang. Tapi jangan pula kamu kasihankan mereka dan membuka ika

Zikir Imam Shafie sesat? Zikir tolak syurga?

Assalamualaikum.. On the way balik dari Sabak Bernam ke Bangi hati terasa melompat2 nak tulis pasal entri ni. First and foremost, aku nk tekankan di sini kenapa aku berani nak ulas pasal benda ni? Pasal hukum, zikir dan kesesatan ni padahal aku mungkin xlayak, bukan ustaz dan sebagainya. Sebabnya cuma satu, zikir ini dilabel sesat oleh sekumpulan ustaz ni tanpa ada dalil, nas alquran atau kesepakatan ulamak. Dan kesesatan yang dilabel oleh mereka hanya disebabkan pentafsiran perkataan yang digunakan dalam zikir ni. Jadi kalau setakat pasal literasi perkataan, aku pun layak. Apa pun baca dulu lah ye. Zikir Imam Shafie yang dilabel sesat baru2 ni ialah zikir yg femes korang dengar dr kecik " Ilahi lastu lilfirdausi ahla.. wala aqwa alan naril jahim.. Allah Fahab li taubatau waghfir zunubi... Fainna tagho firuzzambil azimmmm " -maafla tak jumpa arab version nye- Bawah ni terjemahannya; Oh Tuhanku aku tidak layak untuk syurgaMu. Tetapi aku tidak pula sanggup menga