Skip to main content

Bowling game with Ascott

Khamis malam lepas, aku join satu mini bowling tournament yang dianjurkan oleh Ascott yang hotel residence ke apa tu. Hahahaa..ye..mana aku tau sangat pun sebab aku tag along je. Yang deal ngn Ascott ni gadis2 HR la pasal hospitatlity and booking room mana2 employee kami yang datang KL office memang selalunya menginap kat sini.

Jadi game ni macam appreciation pada client2 Ascott la. Member aku dah ajak siap2 lima orang. Tapi sorang tu tak jadi pi sebab ke Labuan, ganti lagi sorang yang lagi terrer..main hook beb..pergh..

Tapi nak jadi citer Ascott kata 1 team 4 orang je. Kena la pecah plak 2-3. Baru nak wat tema kaler power rangers..tak kesampaian..

Untitled

Buat kat Berjaya Times Square. Sampai2 tu, register bowler's name, kami duduk sebelah2. Kira kumpulan aku bertiga campur sorang outsider la. Lepas sudah staf register, dia suh makan kat MCD. Ermm benda free memang best. Siap demand mintak air hijau lime Fizz ke paddia nama. Layankan je staff tu. Mekasih~~


Pastu bila balik ke lane tengok2 ada 5 nama kat lane kami. Ait? Kira ada 2 outsider la team aku. Pastu aku cakap kat staf tu..kalau dah alang2 lima orang se team, baik bagi kami berlima dari kampeni kami ni satu team..tapi staf tu lepas ckp2 ngn staf lagi sorang..dia kata "kena separate". Hmm..ye lah..

Dah la member laki aku tu bapak terrer...aku spare je dia strike..demm..Masa tu rasa macam "mmg dem..kalau satu team mesti best..mesti menang punya chance tinggi". Tapi takpe la..leh kenal2 buat lawak hu ha hu ha ngn susan, Livia and sapa ntah lagi yg aku sempat kenal dlm game tu and team sebelah.


Main 2 game je rupanya. Masing2 ingat 3 game and game ketiga nk score kaw2..sebab stended game kedua mmg hauk gile..hahahaha. sudahnya 2 game je. nyesal. Oleh kerana surau kat BTS tu kat level 8 nuuu..pastu kat ujung belah sana plak tu..aku penah ke surau skali..mmg jauh. Kalau pi, mau kawan kena balingkan 5-6x gak tu.

So aku bawak kuar kompas..alhamdulillah arah kiblat cantik je menghadap dinding satu sudut kat belakang tu. Aku plak ada baju ujan utk jadi sejadah. Yess.. bukan susah pun nak semayang. Hehehe. Tapi lepas smyg tu la main cam hampeh..aku cakap kat member lagi sorang "ni dugaan orang bertakwa"..hahahahaha. pastu dia balas "tuhan balas sbb semayang ingat boling". hahahaha

So lepas habis tunggu kejap utk penyampaian hadiah. Staf dia kata boleh balik dulu. Tapi sebab member aku ni score macam nice je kan..kot leh jadi best bowler..kami tunggu la. And rupa2nya markah, dia kira individu. takde menang acara kumpulan..pulak..tapi maknanya tak kisah la kami terpisah pun kan...


Pastu member aku dapat adiah dalam envelope.."2nd prize"..nice...then aku pun dapat "2nd prize" gak..paddia..ah lantaklah asalkan dapat 2 hari 1 malam stay kat Ascott. Hadiah smua sama. Aku siap dah tau bila nak pakai..malam sebelum balik ganu tu..yiehaa..tido kt Ascott KL..jadi nk kuar ke gombak memang dekat lah..yiehuuu..bini pun hepi laki dia balik lambat main boling tapi balik bawak adiah..kekekekeke.

Haa yg tumbler kat atas tu door gift game hari tu..nice kan? aku guna kat opis lah..hehehehe. memang best. tahun depan leh join lagi.. Oh ye..tadi dapat emel dari Ascott, aku first prize rupanya..best bowler beb..walaupun point tak sampai 300 2 game tu..hahahaha..kira best of the hauk la...nyiahahaha

Comments

Popular posts from this blog

VADS Berhad - Streamyx call center Reunionn

God!! My colleague has just received an email warning all of the respective employee to not storing any files, pictures or mp3 which are clearly not related to our work in the computer. Eventhough I didn't get the email, for precaution, I just upload all these images and write an entry bout it..ehehe..And these pics already got rid of the C drive..kiki Hmm..Actually this very reunion was held on 19th of June. Since there were a lot more special ocasion this month..ex:my anniv..ehehe..so this event report has been on hold till this very day..nga nga!! The reunion are for the guys that used and still working at streamyx call center and most of them are/were the splitters..It was held at 24hrs MCD near IKEA. Left pic : Me..just about the kicked off from my friend's house..the style of the day..haha.. right pic : Asmah. The one decided to invite all of us out of sudden due to rindu banget sama kami smpi nanis2..comey la semah..hehe=p Me taking the pic. From left clockwise ; Semah,

Ikat bini kamu, anak perempuan kamu pada tiang yang paling kukuh!!!

Received a parcel when I was at my parents' house. A small book of the detail translation of surah Al-Kahfi. Thanks to PPZ (Pusat Pungutan Zakat) for the yearly gift. And a beneficial one of course. My math teacher once told us before she started our math class about how the first ten verse could save you from Dajal's lure and seduction. Akan tiba waktu Dajal bermaharajalela di penghujung dunia menawarkan segala macam kemewahan dan kehendak yang sukar untuk ditolak. Dan bilamana kita tunduk pada hebatnya Dajal memenuhi permintaan kita, maka neraka lah jawabnya. Maka ikatlah anak-anak perempuan kamu, isteri dan ibu kamu di tiang yang paling utuh dan kuat dalam rumah kamu dengan kemas kerana apabila Dajal menghentakkan kakinya ke bumi, seluruh kaum wanita akan berlari-lari mendapatkan Dajal meninggalkan segala-galanya. Akan dicampak anak yang sedang didokong, suami mereka untuk Dajal. Meraung2 lah mereka diikat pada tiang. Tapi jangan pula kamu kasihankan mereka dan membuka ika

Zikir Imam Shafie sesat? Zikir tolak syurga?

Assalamualaikum.. On the way balik dari Sabak Bernam ke Bangi hati terasa melompat2 nak tulis pasal entri ni. First and foremost, aku nk tekankan di sini kenapa aku berani nak ulas pasal benda ni? Pasal hukum, zikir dan kesesatan ni padahal aku mungkin xlayak, bukan ustaz dan sebagainya. Sebabnya cuma satu, zikir ini dilabel sesat oleh sekumpulan ustaz ni tanpa ada dalil, nas alquran atau kesepakatan ulamak. Dan kesesatan yang dilabel oleh mereka hanya disebabkan pentafsiran perkataan yang digunakan dalam zikir ni. Jadi kalau setakat pasal literasi perkataan, aku pun layak. Apa pun baca dulu lah ye. Zikir Imam Shafie yang dilabel sesat baru2 ni ialah zikir yg femes korang dengar dr kecik " Ilahi lastu lilfirdausi ahla.. wala aqwa alan naril jahim.. Allah Fahab li taubatau waghfir zunubi... Fainna tagho firuzzambil azimmmm " -maafla tak jumpa arab version nye- Bawah ni terjemahannya; Oh Tuhanku aku tidak layak untuk syurgaMu. Tetapi aku tidak pula sanggup menga