Skip to main content
IMG_5106

2 wiken yang lepas, 3 orang budak KMNS prektikum 22 yang kacak lawa telah berhimpun di sebuah teratak pebeleys di pinggiran bandar Shah Alam. Sayugiya pertemuan ini telah dirancangkan sebulan awal. Cumanya, harinya ditunda tunda akibat sebab2 yang boleh elak, tapi saja taknak dielakkan.

Original plan adalah dalam tghri 1-2 ptg gitu. Tiba2 tuan rumah si Aimi yang bertudung oren tu kata suh mai pagi sebab beliau buat nasi lemak. Aku memang terus kata takleh pagi. Sebab nya Cembam nak kemas umah. Dan biasanya kemas umah ni mmg smpi tengahari. So aku kata memang paaaling awal kul 12thghri. And paling nice lepas je zuhur kami tolak.

Malam sblum kejadian tu aku cek last FB mesej katanya Nolly, yang tudung pink tu kata dia OK je pagi. Jadi sblum tido aku balas...kalau camtu takpe la..Pagi aku memang tak boleh. Kira macam "jumpa lain kali lah". Yela sebab aku taknak diorang tunggu plak kami sampai.

Pagi sabtu tu, tepon kat bawah..aku layan Xiyad kat tingkat atas while Cembam start mengemas tgkt bawah. Memang tugas aku kasi Xiyad occupy. Ntah camne aku tepuk2 dia tido..tapinya ngan aku2 sekali tido. Tau2. Cembam naik atas bawak henpon kata "dah 2 kali missed call"

Di hujung talian suara Nolly. Nolly tanya "ko nak smpi kul brapa?". Alaaa aku rasa bersalah la. Suara pulak memang bangun tido. Aku cakap "aku bersiap skarang la..ko nak tunggu ke?". Memang rasa bersalah sebab last FB mesej Nolly tak reply pape. Bila aku cek pagi tu, dia ada reply last memang dia ke umah AImi kul 10..aku ni mai je seawal mana.

Cembam dah mandi. Memang betol2 baru siap kemas. Aku terus zassss mandikan Xiyad. Mandi bersama. Skang mandi ngn Xiyad kena pakai spende. Sebab dia suka usha bebird aku. HAHAHAHA!! Aku mesej2 kata sori kat diorg..then Nolly reply takyah pk pape..datang je..huu..sorriiiii..

Memang aku besit bawak keta. Smpi nolly pn kata "call kata kat toll puchong, tau2 dah bawah umah". yezzaaa~~ Memang wa besit semahuku. ANd akhirnya smpai lah aku. Memang lama tak nampak mereka berdaua ni. Aku penah lukis gambar diorg berdua pakai pensil kat KMNS tu. Ntah simpan lagi ntah idak. 

Masa Nolly sambut depan pintu, aku secara otomatik tgok blkg dia la kan..errrr..terus kata dlm ati "lebau punggung..ngandung ke?" HAHAHA keciii tak? Bila sembang2 pa sume nk makan tu aku perati perut beliau betul2 memang kedepan. Tapi nak tanya takut. Gile kau..sekali dia tak mengandung..cuma boroi jeee..hAAAA aku nak letak muka katne? HAHAHAHA.

Lepas Nolly balik baru tanya AImi and dia kata haah..Alhamdulillah. So happy for you Nolly. Nolly ni diuji Allah. ANak dia meninggal masa umur 5 bulan sebab pheunomococoal kehapee ntah la kaitan gitu. Kadang bila aku nak citer keletah Xiyad aku berhati2 sambil observe reaction muka dia. Yelah..aku taknak citer lebey2 smpi dia teringat Arwah Aidan and termenangis kat situ.

Apa pun hepi dapat jumpa korang berdua. Aimi kawin ngn laki keje oil n gas. Kayaaa~~~ Nolly plak dah tukar dr HP ke T-system keje kat Cyber. Tapi umah damansara..nindiaaa..Haa.tulah update kawan aku dua orang ni. Sori again sebab kena tunggu aku. Muahhhh~~~

Comments

syalinda johari said…
sesi membaca blog ko..hehhee...rasa macam pernah nampak la wife ko..tapi kat maner ek?
HEMY said…
dia utm..dok ganu..mmg tak penah jumpa kecuali tiume aku detim, or dah kawin terserempak kat luar
syalinda johari said…
oo..agaknya pelanduk dua serupa..kekekekee...ingtkan budak upm jugak...

Popular posts from this blog

VADS Berhad - Streamyx call center Reunionn

God!! My colleague has just received an email warning all of the respective employee to not storing any files, pictures or mp3 which are clearly not related to our work in the computer. Eventhough I didn't get the email, for precaution, I just upload all these images and write an entry bout it..ehehe..And these pics already got rid of the C drive..kiki Hmm..Actually this very reunion was held on 19th of June. Since there were a lot more special ocasion this month..ex:my anniv..ehehe..so this event report has been on hold till this very day..nga nga!! The reunion are for the guys that used and still working at streamyx call center and most of them are/were the splitters..It was held at 24hrs MCD near IKEA. Left pic : Me..just about the kicked off from my friend's house..the style of the day..haha.. right pic : Asmah. The one decided to invite all of us out of sudden due to rindu banget sama kami smpi nanis2..comey la semah..hehe=p Me taking the pic. From left clockwise ; Semah,

Ikat bini kamu, anak perempuan kamu pada tiang yang paling kukuh!!!

Received a parcel when I was at my parents' house. A small book of the detail translation of surah Al-Kahfi. Thanks to PPZ (Pusat Pungutan Zakat) for the yearly gift. And a beneficial one of course. My math teacher once told us before she started our math class about how the first ten verse could save you from Dajal's lure and seduction. Akan tiba waktu Dajal bermaharajalela di penghujung dunia menawarkan segala macam kemewahan dan kehendak yang sukar untuk ditolak. Dan bilamana kita tunduk pada hebatnya Dajal memenuhi permintaan kita, maka neraka lah jawabnya. Maka ikatlah anak-anak perempuan kamu, isteri dan ibu kamu di tiang yang paling utuh dan kuat dalam rumah kamu dengan kemas kerana apabila Dajal menghentakkan kakinya ke bumi, seluruh kaum wanita akan berlari-lari mendapatkan Dajal meninggalkan segala-galanya. Akan dicampak anak yang sedang didokong, suami mereka untuk Dajal. Meraung2 lah mereka diikat pada tiang. Tapi jangan pula kamu kasihankan mereka dan membuka ika

Zikir Imam Shafie sesat? Zikir tolak syurga?

Assalamualaikum.. On the way balik dari Sabak Bernam ke Bangi hati terasa melompat2 nak tulis pasal entri ni. First and foremost, aku nk tekankan di sini kenapa aku berani nak ulas pasal benda ni? Pasal hukum, zikir dan kesesatan ni padahal aku mungkin xlayak, bukan ustaz dan sebagainya. Sebabnya cuma satu, zikir ini dilabel sesat oleh sekumpulan ustaz ni tanpa ada dalil, nas alquran atau kesepakatan ulamak. Dan kesesatan yang dilabel oleh mereka hanya disebabkan pentafsiran perkataan yang digunakan dalam zikir ni. Jadi kalau setakat pasal literasi perkataan, aku pun layak. Apa pun baca dulu lah ye. Zikir Imam Shafie yang dilabel sesat baru2 ni ialah zikir yg femes korang dengar dr kecik " Ilahi lastu lilfirdausi ahla.. wala aqwa alan naril jahim.. Allah Fahab li taubatau waghfir zunubi... Fainna tagho firuzzambil azimmmm " -maafla tak jumpa arab version nye- Bawah ni terjemahannya; Oh Tuhanku aku tidak layak untuk syurgaMu. Tetapi aku tidak pula sanggup menga