Kalau "pandu kanan kecuali memotong"?




Bila memandu tak kira lah di mana-mana. Jalan satu lane sememangnya satu azab bagi kaum marhein macam kita ni. Hahaha!! Tapi bila 2 lane atau lebih pun sama!! Sebab memang manusia ni bagi la nikmat camne pn..ada je cara dia nak buat onar jadikan benda tu azab.

Apa lagi kalau bukan geng2 bajet laju dok kanan sekali. Orang hon marah, high beam pun marah. Cucuk rapat bagi isyarat kita ni lagi laju dari dia mintak tolong ke tepi pun tak heran. Ni jenis kaplah banarrrr..ghaplah terkois punya orang.

Kadang bila kita potong dia lalu lane kiri..dia potong balik tunjuk dia pun laju. Ate memang la sume orang leh bawak laju. Tapi bila kau tengah slow, ke kiri la. Drive kiri tu bukan bermaksud KO BAWAK SLOWW DOWH. Tapi bermaksud KAU TENGAH SLOW OK!! Haa!!!

Kalau lah esok gomen or JPJ gubal undang2 jalanraya dari "PANDU KIRI KECUALI MEMOTONG" kepada "PANDU KANAN KECUALI MEMOTONG". Aku boleh potong lidah...kompem sama je ramai kena cilok lane kanan n masuk kiri balik utk speed. 

Puiii!!!

Comments

zonaku said…
sabar anul.... manusia...


anggap je diorg tengah menguji tahap kesabaran ko tu......