Skip to main content

Cuti2 Ganuuvaliram

Aku mintk cuti 3 minggu awal kt manager aku. Manager mintk list pa outstanding task aku n anything work related yg dia ptut tahu. As aku just currently draft interface process design, jd xdela pape pending sgt. So dpt la diapprove cuti tu.



Kt ganu ni yg bestnya mkn ikang fresh la boh!! Xmkn dh aku ayam. Pndg sblh mata je ayam. Kih kih. Ni sarapan hari pertama aku, bengkang lauk katanya. Ate kalau tny aku, mcm bahulu mkn dgn tepung kuih pelita berserta ikan. Antra sajian tradisional org ganu. Tapi aku x berapa gemor le plak. x abeh pn sebungkus tu.


Lepas sakit pinggang aku pn dh ok, pg tu ke sabasun hypermarket nk cari susu n diapex xiyad. Tp singgah batu6 cari mandian utk sakit kuning anak buah kami. Pastu nk cari duku,xde pulop. Beli jambu je lah..haa..tuddiaa!! Pernah beli jambu pesen letak dlm plastik gini je..haaa?? Pernah? Aku beli rm2 dpt 8 ketul tu..2x ganda haa.xtau la mmg dia jual rega tu or sbb aku customer first. Masa aku singgah kedai tu mmg nmpk dia baru masukkan jambu2 tu dlm bekas jualan.

Gi sabasun, xjumpa pediasure nye susu. Xjual situ. So kena carik kt bandar. Sabasun Hypermarket ni ada kat Kuala Terengganu je. Rasanya tauke die melayu Islam. Alhamdulillah..barang2 dia leh tahan murah dlam ni. Tapi skang kena compete plak dengan Giant n Mydin. But aku nmpk still ada ramai yg ke sini. Skang dh ada 2 cawangan dah. Yang dekat ngn umah aku mertua aku ni Sabasun 2 lah.


Xiyad the Ultraman yang sedey. Hau Hau Hau!!

Kami ke Giant beli la Pediasure lepas berpikir2 punya lama kan. Mulanya nak amek yg murah je Dutch Lady. Then nekad try satu tin ni sudah. Pasni gemok ke idak lantak le..stick ngn Anmum je. Dh genetik aku comel kecik kacak, nak wat camne kan...Time nk kuar duit leh plak kad ATM aku kena telan..dem!!!! Tak sempat masuk password mujur. Dia dok nk wat pengesahan kad, hang gitu je. Arghh..ari ni nak try gi amek kat KT Maybank branch tu. Harapnya dapat lah. Kalu tak, kena wat kad baru. Tapi aku passbook holder, rasa kena ada buku akaun baru leh wat kad. Leceh la plak. Mana aku bawak. Duit ada 100 je ni buat bayar kopok lekor haaa

Cuti kali ni sebab seminggu aku bawak raket tenis. Dapat la kenalan baru yg ratanya 40-an. Geng2 jabatan perhutanan yg ada court tenis tepi pejabat diorang. Depa main tiap petang. AKu mintak izin la join. ALhamdulillah depa OK je. Tapi aku kena blasah. HAHAHAHA!! Cara main diorang lain..aku plak mmg jenis awal2 tak kenal ni segan2 nak main..pukul pun tak dapat nk full strength..huhu..tp bukan nak menang pun. Nak bersukan je..n dapat kenalan baru.

Comments

Kniedaz said…
sedap tu makan jambu ngan asam tu..
Erina Asmawani said…
Ok..bengkang lauk tu kalau bagi ke aku pun jenuh nak menghabihkannya. Pelik sebab ada ikan.

Memang nampak sedih ultraman tu. Huhuhu
Pocket said…
tekejut tengok ultraman :D

bengkang lauk!
haa yang ni pocket tak pernah makan,
terasa macam tak leh makan la plak.
description kamu pun macam tak bessh jer..

kad kena telan masa diperantauan amatlah tak besh... masa ni besh kalau ada akaun lain wat spare...
zonaku said…
erm... bengkang tu x penah tau pun. tp tgkkannya cam aku pun x leh mkn ni, kuah dia putih.

Masy said…
bahulu mkn dengan tepung kuih pelita pastu ade ikan. so rasa dia manis2 masin. errrr...

xiyadddddd.. tak marah plak dia ko pakaikan mendalah tu eh haahhahaha

Popular posts from this blog

VADS Berhad - Streamyx call center Reunionn

God!! My colleague has just received an email warning all of the respective employee to not storing any files, pictures or mp3 which are clearly not related to our work in the computer. Eventhough I didn't get the email, for precaution, I just upload all these images and write an entry bout it..ehehe..And these pics already got rid of the C drive..kiki Hmm..Actually this very reunion was held on 19th of June. Since there were a lot more special ocasion this month..ex:my anniv..ehehe..so this event report has been on hold till this very day..nga nga!! The reunion are for the guys that used and still working at streamyx call center and most of them are/were the splitters..It was held at 24hrs MCD near IKEA. Left pic : Me..just about the kicked off from my friend's house..the style of the day..haha.. right pic : Asmah. The one decided to invite all of us out of sudden due to rindu banget sama kami smpi nanis2..comey la semah..hehe=p Me taking the pic. From left clockwise ; Semah,

Ikat bini kamu, anak perempuan kamu pada tiang yang paling kukuh!!!

Received a parcel when I was at my parents' house. A small book of the detail translation of surah Al-Kahfi. Thanks to PPZ (Pusat Pungutan Zakat) for the yearly gift. And a beneficial one of course. My math teacher once told us before she started our math class about how the first ten verse could save you from Dajal's lure and seduction. Akan tiba waktu Dajal bermaharajalela di penghujung dunia menawarkan segala macam kemewahan dan kehendak yang sukar untuk ditolak. Dan bilamana kita tunduk pada hebatnya Dajal memenuhi permintaan kita, maka neraka lah jawabnya. Maka ikatlah anak-anak perempuan kamu, isteri dan ibu kamu di tiang yang paling utuh dan kuat dalam rumah kamu dengan kemas kerana apabila Dajal menghentakkan kakinya ke bumi, seluruh kaum wanita akan berlari-lari mendapatkan Dajal meninggalkan segala-galanya. Akan dicampak anak yang sedang didokong, suami mereka untuk Dajal. Meraung2 lah mereka diikat pada tiang. Tapi jangan pula kamu kasihankan mereka dan membuka ika

Zikir Imam Shafie sesat? Zikir tolak syurga?

Assalamualaikum.. On the way balik dari Sabak Bernam ke Bangi hati terasa melompat2 nak tulis pasal entri ni. First and foremost, aku nk tekankan di sini kenapa aku berani nak ulas pasal benda ni? Pasal hukum, zikir dan kesesatan ni padahal aku mungkin xlayak, bukan ustaz dan sebagainya. Sebabnya cuma satu, zikir ini dilabel sesat oleh sekumpulan ustaz ni tanpa ada dalil, nas alquran atau kesepakatan ulamak. Dan kesesatan yang dilabel oleh mereka hanya disebabkan pentafsiran perkataan yang digunakan dalam zikir ni. Jadi kalau setakat pasal literasi perkataan, aku pun layak. Apa pun baca dulu lah ye. Zikir Imam Shafie yang dilabel sesat baru2 ni ialah zikir yg femes korang dengar dr kecik " Ilahi lastu lilfirdausi ahla.. wala aqwa alan naril jahim.. Allah Fahab li taubatau waghfir zunubi... Fainna tagho firuzzambil azimmmm " -maafla tak jumpa arab version nye- Bawah ni terjemahannya; Oh Tuhanku aku tidak layak untuk syurgaMu. Tetapi aku tidak pula sanggup menga