Skip to main content

Iftar Memuah 2012!! Bagaikan Raja!!

Assalamualaikum...salam hari isnin juga utk sume yang berkerja~~
Jumaat lepas Memuah meneruskan tradisi Iftar bersama utk kali ke 4 tak silap aku. Telah dibincangkan sebelum puasa lagi and tup tap tup tap kebabow...dh sampai hari nya jumaat tu. Venue yang dipilih kali ni adalah Tirai Ratus situated kat Seksyen 3 Shah Alam. Memang Shah Alam sokmo kalau bab gathering ni. Sukew la itu budak montok dekat ngn umah dia. Hahaha!!

Ok, kenapa Tirai Ratus? Sebab Jard stumble upon milkadeal voucer kedai tu yang dpt diskaun harga dari RM35 jadi RM19.90 je..Kira nice juga lah kan. Kami mampu nak makan lagi mahal dari tu lah~~ tapi nk support org melayu kita kata kawww...haaa..so bila cek menu cam OK, pastu tagline plak "DINE LIKE A KING". Kami sepakat lah buka situ.

Aku balik dr keje dh siap2 beli kuih skit kot jem dlm keta leh buka la kan. Bila smpi umah dlm kul 5 rehat2, Cembam gi mandi pa sume aku tgok dh kul 6. Xiyad rengek2 plak aku bajet lapa. Aku sempatkan gak bagi dia makan. Time tu Cembam dh siap bertudung sume. Masukkan barang, stroller dn segala benda..kami pun bertolak la dalam 6:40 kalau tak silap. Twitter update kata Wafa ada bukit jalil tengah redah jem. Ok dah tu.

Alhamdulillah aku lalu jalan dalam Dengkil tu OK, masuk Cyber OK, lalu SKVE Ok, exit Elite pun ok..walaupun dh cuak skit sebab kat signboard kata trafik perlaha smpi ke EBOR kan.. Nerbes nk smpi tol batu tiga. Bila kuar tol lagi nebes nk exit Federal. Tapi alhamdulillah pun OK. Cari2 tempat, sedang molek aku sampai..azan haa..Aku terus parking dlm area surau sebab bajet nk smyg dulu. Tapi oleh kerana Cembam sangat haus hari tu wat keje kat skolah..Kami gi makan2 pa yang patut duu lah.

Gambar2 ni sume amek lepas makan sebenarnya. Sebab time makan memang tak sempat amek gambar. Kamera pn ada dalam keta. Kami menunggu Kapten je yang smyg kat Masjid Shah Alam dulu katanya.
Memuah Iftar 2012

Xiyad Alhamdulillah behave. Dia pn tak tido petang. Jadi dok dalam carseat tu mmg senyap je dia. Pastu dh mula suka ngn Bibik Masy..so Ok la..Siap leh tggl kat diorang gi semayang.

Memuah Iftar 2012

Meh review plak Tirai Ratus ni acaner best ke tak nye...Ok..time aku datang, which is sejurus pas azan ek..air minuman dah tak berapa ada. Mujur time gigih2 aku mencedok air sirap selasih tu sebab kepala paip dia tak berfungsi, ada pekerja yg kasi refill. Oh ye, ada 2 jenis air je. Mata kucing dan Sirap selasih.

Makanan? Ada nasi beriyani!! Lauk ayam masak merah, ayam masak apa ntah lagi..tp ada 4 jenis kot lauk dia. Aku makan nasi beriyani dulu lah nk wat alas perut kan. Ingat nk semayang lepas beriyani tu. Tak jadi..sebab? Sebab kami takut balik2 semayang takde apa dah? Why? Tak berefill dekpong~~

Yang berefill aku prasan cuma french fries jah. Aku kaut mana dan pas dia refill. Aku try soto. Sekali kuah dia tu..perghh...punya berempah hagaknya..sampai aku hirup skali, rasa nak lagi...ya..I wish I could say that. Tp memang aku takleh blah. Sudahnya nasi impit dia tu aku wat mkn ngn ayam kicap dia je. Tak tau la lidah aku ke apa..tp masing2 setuju sup tu takleh telan secara lazat.. 

tirai rasa

Punya takbest smpi aku silap ingat nama Tirai Ratus jadi Tirai Rasa..rasa sangatttttt

Aku nak amek mee bandung lepas keciwa soto tu..tapi Iyan dh amek dulu..then aku nampak dia suap sekali terus tolak tepi..hahahaha!! Rasa udang sangat ke apa ntah dia cakap. Demm..nak makan apa plak lagi ni. Si Masy suggest bubur kacang Phool tu. Tapi tak minat lah. Aku tgok lagi meja yg sediakan juadah tu. 16 kali tgok tetap sama je gitu makanan dia. Ingat ada keajaiban refill mende lain ke kan. Hahahahaa!!!

Cembam bedal dessert sagoo ijau ngn santan ke apa ntah tu smpi 2 gelas. "xtau nak makan apa". Haaa..aku besa dengar ayat ni kalau buka kat hotel. Tapi xtau di sini maksud dia mmg takde pa nak makan. Hahaha. Aku gi amek ayam masak merah dia lagi untuk diratah. Nak cukup kan nilai RM19.90 la kata kan.

Assumption nye..memang macam Raja wa makan kat sini..tapi Raja yang zuhud. Kalau memang datang dengan rega RM35 tu..memang tak baloi sangat lah. Macam pestime buat buffet je - inilah kesimpulan kami lepas dine di situ.

Memuah Iftar 2012

Ni bergambar sat saat Wafa serahkan CD blue Hanwar Zen kat Masy. Kapten yg datang dengan semangat waja nak blasah buffet nyata keciwa. Menyesal tak sudah sebab tak makan juadah buka masjid..hahahahaha!!!

Memuah Iftar 2012

Iftar Memuah 2012!! Lepas dh bergambar baru perasan Keri takde. Dia semayang Isyak terus kot. So plan lepas tu ke Fradoo layan ABC. Aku lama tak layan ABC dia. Wafa n Iyan gi cek in dulu kat De Palma hotel Seksyen 19. Tapi dia awal2 bgtu, mungkin TERCEK-IN terusssss..hhahahaaha!!!

Memuah Iftar 2012

Aku smpi2 kat keta, keta aku kena blok. Adehhh..lepas call keri, dia suh cek ada tinggal note tak. Haah ye..tak terpk. Memang la ada tggl nombor. Masalanya tgh terawih kot. Kompem tak angkat. Ingat nak kuar terus alihkan? Last2 aku menunggu la smpi abeh 8 rakaat. Mujur dia wat 8 je. Aku tak pandang dh diorg masa dok angkat tangan pa sume tu. Apa daa..wat amal tp masa yg sama susahkan org len gak.

Memang la aku tak terawih n park situ. Tapi aku park bukan sbb nk makan je. Aku i'tikaf gak kat surau tu..dh la plak..keta tu kalau park depan skit lagi molek2 aku takde masalah nak kuar..Ko nk cepat, takde parking wat gitu..park sebaik mungkin lah...hmmmm.

Takpe lah. Sampai fradoo aku mmg layan ABC. Xiyad masih tak tido time ni.

Memuah Iftar 2012

Sembang punya sembang sambil layan air masing2. Ayam spicy yg aku nk makan gerai dh tutup..sedey..bawak kuar kuih2 yg aku beli kat param sblum ke Shah Alam ni. Tapi masing2 macam tak berapa nak layan. Jard ngn adik dia mai. Aku sempat la cocok kan utk kapten..ahahahahaha!!!!

Memuah Iftar 2012

Niat nak ke Uptown tak jadi sebab masing2 dh ngntuk. Aku bajet kalau Cembam n Xiyad tak mau, aku letak umah adik aku dulu. Tapi sudah nya sume tak jadi, aku pn no problem lah. Ni gambar2 last sebelum pulang. Bella dlm gambar mmg no komen lah photogenik dia. Hah Hah

So mekasih la pada sume yg mai. Walaupun tak puas ati dengan berbuka, takpe lah..yang penting kita dpt hang out skali sekala camni. Alhamdulillah dah ada anak pun aku leh still allocate masa lagi. Xiyad ibarat pengikat ukhwah lagi lah antara kita semua. Hehe.

Aku smpi umah adik aku baring2..last2 aku tido dulu. Cembam nganjeng kan aku "kata nk ke uptown konon...dia tido dulu haaa~~~" Ahahahahaha!!!

Oh ye..lupa plak..Kami kumpul jumaat buka ni sebab minggu last Bella kat KL. Pasni takde KL dh kot kecuali ada urusan lain. Semoga sukses lah dengan apa jua plan idup ko pasni Bella.

Comments

Masy said…
aku penah mkn kat tirai RASA ni, dah dua kali pegi mmg mintak kacang pol tu je. bukan bubur la hoi. mende tu kene mkn dgn roti + telur mata. sedap! yg lain aku no komen. hekhek

mekasih seme yg hadhirrrrr.. thn dpn buat kt shah alam lg eh. hahahahahhahah
❀aRaBeLLa❀ said…
terima kasih la weh sesusah korang dtg jumaat tu..ahh tekanan je kenangkan tirai ratus..dengan harga promosi RM19.95 pun tak berbaloi aku bayar..
HEMY said…
aku tgok rupa dia mcm takut nk try pol tu..hahahhaa

sama2 bella ku...akhirnya join gak Iftar memuah...ok lah tuuu
Erina Asmawani said…
hohihohihohi..kalau esoknya Amir tak keje memang kami join, takpelah..xde rejeki.

Ada hikmahnyaaaa la kan :)
Nampaknya korang lg enjoy makan Fradoo banding Tirai Ratus tu.Hohihohihohiho..

Centik mata Xiyad,berkaca2. Dan dialong tu mmg xley blah..hahaha
Erina Asmawani said…
This comment has been removed by the author.
Erina Asmawani said…
Centikk pun bolehlah..hahahaha
HEMY said…
dialong pn dialong lah chucky hoi!!! tulah..aku ada mention masa buka..kalau ko mai ngn amir..mesti frust gile
Syah Shah said…
jumaat tu aku buat hamende ntah... sebbek tak pegi... hoho~
HEMY said…
hahahaha..sibaik katanya yeee
Aima Othman said…
aduhainyer pun.....

papepun aku nmpk xiyad makin hensem lah :D

Kat blog wafa jadik Torai ratus..kat sini jadik Tirai rasa...hahhahha...

nasib baik tak pegi jugak..kalau tak..mesti chef membebel giler.hihihi

Popular posts from this blog

VADS Berhad - Streamyx call center Reunionn

God!! My colleague has just received an email warning all of the respective employee to not storing any files, pictures or mp3 which are clearly not related to our work in the computer. Eventhough I didn't get the email, for precaution, I just upload all these images and write an entry bout it..ehehe..And these pics already got rid of the C drive..kiki Hmm..Actually this very reunion was held on 19th of June. Since there were a lot more special ocasion this month..ex:my anniv..ehehe..so this event report has been on hold till this very day..nga nga!! The reunion are for the guys that used and still working at streamyx call center and most of them are/were the splitters..It was held at 24hrs MCD near IKEA. Left pic : Me..just about the kicked off from my friend's house..the style of the day..haha.. right pic : Asmah. The one decided to invite all of us out of sudden due to rindu banget sama kami smpi nanis2..comey la semah..hehe=p Me taking the pic. From left clockwise ; Semah,

Ikat bini kamu, anak perempuan kamu pada tiang yang paling kukuh!!!

Received a parcel when I was at my parents' house. A small book of the detail translation of surah Al-Kahfi. Thanks to PPZ (Pusat Pungutan Zakat) for the yearly gift. And a beneficial one of course. My math teacher once told us before she started our math class about how the first ten verse could save you from Dajal's lure and seduction. Akan tiba waktu Dajal bermaharajalela di penghujung dunia menawarkan segala macam kemewahan dan kehendak yang sukar untuk ditolak. Dan bilamana kita tunduk pada hebatnya Dajal memenuhi permintaan kita, maka neraka lah jawabnya. Maka ikatlah anak-anak perempuan kamu, isteri dan ibu kamu di tiang yang paling utuh dan kuat dalam rumah kamu dengan kemas kerana apabila Dajal menghentakkan kakinya ke bumi, seluruh kaum wanita akan berlari-lari mendapatkan Dajal meninggalkan segala-galanya. Akan dicampak anak yang sedang didokong, suami mereka untuk Dajal. Meraung2 lah mereka diikat pada tiang. Tapi jangan pula kamu kasihankan mereka dan membuka ika

Zikir Imam Shafie sesat? Zikir tolak syurga?

Assalamualaikum.. On the way balik dari Sabak Bernam ke Bangi hati terasa melompat2 nak tulis pasal entri ni. First and foremost, aku nk tekankan di sini kenapa aku berani nak ulas pasal benda ni? Pasal hukum, zikir dan kesesatan ni padahal aku mungkin xlayak, bukan ustaz dan sebagainya. Sebabnya cuma satu, zikir ini dilabel sesat oleh sekumpulan ustaz ni tanpa ada dalil, nas alquran atau kesepakatan ulamak. Dan kesesatan yang dilabel oleh mereka hanya disebabkan pentafsiran perkataan yang digunakan dalam zikir ni. Jadi kalau setakat pasal literasi perkataan, aku pun layak. Apa pun baca dulu lah ye. Zikir Imam Shafie yang dilabel sesat baru2 ni ialah zikir yg femes korang dengar dr kecik " Ilahi lastu lilfirdausi ahla.. wala aqwa alan naril jahim.. Allah Fahab li taubatau waghfir zunubi... Fainna tagho firuzzambil azimmmm " -maafla tak jumpa arab version nye- Bawah ni terjemahannya; Oh Tuhanku aku tidak layak untuk syurgaMu. Tetapi aku tidak pula sanggup menga