Skip to main content

Wife punya pasal hilang sejuta...


Tadi bangun tido kul 10.15. Tidor lepas maghrib dengan niat dodoikan anak..bapak2 dia skali lelap. Bangun2 sambil makan malam layan Money Drop tu haa..ni kali ketiga aku tgok. Yang menarik pasangan couple muda ni haaa...

Tetobe sampai kat satu soklan ni. "filem apa yang diarahkan bersama Ahmad Idham dan David Teoh". So pilihan jawapan dia;

1. I'm not single
2. Damping Malam
3. tak ingat
4. tak ingat

Kalau korang masih ingat kat blog ni aku citer, ada 2 events yg klakar bila diingat balik pasal si Cembam ni. Pasal kepercayaan. Bukan dalam relationship, tapi benda lain. Ingat lagi citer dok caya kat Cembam mana letak parking sudahnya floor lain rupanya. Ingat tak citer dia kata ada stesen minyak siap merajuk aku tak percaya upanya memang takde. Haaa...Ekekeke. Ni bukan niat kutuk saja seloka laki bini.

Cembam pn citer "dah tgok dah ni ulangan yang ni...jawapan dia I'm not single".
"Ye eh?" aku pun percaya la..sapa lagi nk percaya kalau bukan laki sendiri...=p

Then aku tgok pompuan tu pn mmg pilih I'm not single...balak dia tu siap tanya 14 kali "uiii..banyak nye letak duit situ..yakin ke?". Pompuan ni siap dh nak abes masa cilok lagi 60K dari jawapan yang balak dia pilih..Punya la kompiden sekompiden Cembam ni haa...

Sekali...brapppp!!!! Jatuh lebih setengah juta pasal jawapan I'm not single tu.

"Ehhhh!!!!!!!", jerit bini aku.

Beb...siyes beb...masa tu wa paham gileeeee perasaan itu balak. Aku pn menyelami perasaan mamat tu sambil tolak2 tangan Cembam yg dok tepi aku. Rupanya jawapan dia Damping Malam. Aku tolak2 Cembam.

"ko ni..aku percaya kan ko tau tak" tolak lagi. "Kata kompem", tolak lagi
"ehh..aku ada tgok la ulangan rasanya..kan Ahmad Idham ngn David Teoh berlakon citer tu"
"OOOOO...pasal berlakon??!!! Tadi kata kompem", tolak lagi Cembam. "Karang kalau aku tak percaya kata aku tak pernah percaya...lebih setengah juta tau tak!!! setengah juta lebey!!!!"

BWAHAHAHAAHAHAHAHAHA!!!!! MENYELAMI WATAK SUNGGUH!!!

Lepas tu kuar plak soalan pasal had laju di kawasan sekolah. Cembam kata masa belajar lese 30km/j. Tapi jawapan ada 45, 35 and 110. So kompem antara dua. 
"yeee..orang blaja 30km/j. Dah tukar kot..amek paling dekat la 35km/j"

Tapi contestant couple tu split duit tu 20K kat 35 and 20K lagi kat 45. Last2 tggl la 20K je diorang utk soalan terakhir. Then AC melawak, "sepatutnya awak tau jawapan..awak kan cikgu!!" AC usik minah tu. Masa tu yang jawabnya aku..bwahahahahaha

"Saya bukan taknak percaya abang AC..memang la dia cikgu..saya nak percaya dia..tapi tulah..susah nak cakap..kang bergaduh plak..dah saya plak kena buat kerja2 rumah ni"

bwahahahahahahaha!!!! Seloka laki bini..





Comments

Mak Su said…
aiyo, ngeri lah money drop tu... hehehe

hemy, tinggal 100K dalam akaun ... tu tak mencukupi tu untk persaraan.

pada satu hari nanti, 1000 belanja habih sehari, sedih :(
zonaku said…
hahahhahaaaa...................

payah wei kalau x percaya cakap cikgu.... tapi kalau y camni punya senario.... blh tahan gak la.......
Masy said…
hahahaahahah!!! mmg best dibuat bahan cembam ni hahahahha
Hemy kacak said…
1000 yg tggl tp dh byk guna utk kebaikn diri xpela maksu

Haha...zonaku, x caya susah, caya lg susah

Masy, aku je leh bahan kn dia. Ekeke sbb kdg aku plak dia bahankn. Keke
Unknown said…
kekekek...nanti season dua leh la masuk bro...heheheh
*SiRibenMerah said…
seb baik bukan real sejuta.. hehehehe
HEMY said…
ekeeke...pastu ada scene tolak2 kat atas pentas tu kan..ahahaha

Popular posts from this blog

VADS Berhad - Streamyx call center Reunionn

God!! My colleague has just received an email warning all of the respective employee to not storing any files, pictures or mp3 which are clearly not related to our work in the computer. Eventhough I didn't get the email, for precaution, I just upload all these images and write an entry bout it..ehehe..And these pics already got rid of the C drive..kiki Hmm..Actually this very reunion was held on 19th of June. Since there were a lot more special ocasion this month..ex:my anniv..ehehe..so this event report has been on hold till this very day..nga nga!! The reunion are for the guys that used and still working at streamyx call center and most of them are/were the splitters..It was held at 24hrs MCD near IKEA. Left pic : Me..just about the kicked off from my friend's house..the style of the day..haha.. right pic : Asmah. The one decided to invite all of us out of sudden due to rindu banget sama kami smpi nanis2..comey la semah..hehe=p Me taking the pic. From left clockwise ; Semah,

Ikat bini kamu, anak perempuan kamu pada tiang yang paling kukuh!!!

Received a parcel when I was at my parents' house. A small book of the detail translation of surah Al-Kahfi. Thanks to PPZ (Pusat Pungutan Zakat) for the yearly gift. And a beneficial one of course. My math teacher once told us before she started our math class about how the first ten verse could save you from Dajal's lure and seduction. Akan tiba waktu Dajal bermaharajalela di penghujung dunia menawarkan segala macam kemewahan dan kehendak yang sukar untuk ditolak. Dan bilamana kita tunduk pada hebatnya Dajal memenuhi permintaan kita, maka neraka lah jawabnya. Maka ikatlah anak-anak perempuan kamu, isteri dan ibu kamu di tiang yang paling utuh dan kuat dalam rumah kamu dengan kemas kerana apabila Dajal menghentakkan kakinya ke bumi, seluruh kaum wanita akan berlari-lari mendapatkan Dajal meninggalkan segala-galanya. Akan dicampak anak yang sedang didokong, suami mereka untuk Dajal. Meraung2 lah mereka diikat pada tiang. Tapi jangan pula kamu kasihankan mereka dan membuka ika

Zikir Imam Shafie sesat? Zikir tolak syurga?

Assalamualaikum.. On the way balik dari Sabak Bernam ke Bangi hati terasa melompat2 nak tulis pasal entri ni. First and foremost, aku nk tekankan di sini kenapa aku berani nak ulas pasal benda ni? Pasal hukum, zikir dan kesesatan ni padahal aku mungkin xlayak, bukan ustaz dan sebagainya. Sebabnya cuma satu, zikir ini dilabel sesat oleh sekumpulan ustaz ni tanpa ada dalil, nas alquran atau kesepakatan ulamak. Dan kesesatan yang dilabel oleh mereka hanya disebabkan pentafsiran perkataan yang digunakan dalam zikir ni. Jadi kalau setakat pasal literasi perkataan, aku pun layak. Apa pun baca dulu lah ye. Zikir Imam Shafie yang dilabel sesat baru2 ni ialah zikir yg femes korang dengar dr kecik " Ilahi lastu lilfirdausi ahla.. wala aqwa alan naril jahim.. Allah Fahab li taubatau waghfir zunubi... Fainna tagho firuzzambil azimmmm " -maafla tak jumpa arab version nye- Bawah ni terjemahannya; Oh Tuhanku aku tidak layak untuk syurgaMu. Tetapi aku tidak pula sanggup menga