Skip to main content

Bila lutut tu tak pernah exercise, nak tampung berat badan meningkat pn dia collapsed

Hari ni busy..aku dok mikior pasal satu isu sistem aku ni smpi la ni tak dapat-dapat root cause. Haish..naik ijau mata aku compare data2 nak cari pattern problem..tapi tak jumpa2. 

Tetibe, ada meseg masuk..bila baca hati sudah risau...Cembam jatuh terduduk debish dalam kelas time ngajar. Dia kata tengah berdiri, tau2 je ada satu rasa cramp kat urat dia tu, terus rasa lembik lutut, jauh terduduk punggung belah kanan. Dem..aku terus call tanya ada rasa gegar ke perut, ada rasa len macam ke..Cembam kata takde rasa gegar time jatuh. Perut pn rasa OK. Budak dalam tu masih menendang and gi cek kat tandas takde bleeding ke apa2. Syukurrr...tapi memang sok kena wat cek-up le gamaknya.

Masa aku tgh lunch Cembam meseg kata cam tak larat nak bawak keta kaki tu. Aku suh pelan2 n try bawak kaki kiri. Alhamdulillah dia cuba bawak pelan2, sampai la kat umah. Tapi dari parking luar apartment tu dia jalan masuk umah memang terdengkot abeh le. Ada Cembam tanya nak gi sana ke amek dia. Tapi nk ke sana aku bawak moto, anto dia..then nak pk amek plak moto tu nanti. Hati plak rasa macam yakin Cembam OK, and alhamdulillah mmg smpi gak umah.

Then dapat call pasal kes keta adik aku, dah lagi satu hal aku penin. Kerja, Cembam dan Keta sekaligus kena pikir. Huhuhu..Memang terbakar jap otak aku tadi. Tapi call sana sini setel pasal keta utk hari ni, then tau2 dh kul 6. Aku gegas balik. Dpt meseg sblm tu kata dia nak smyg pn takleh nk duduk. Cembam dok pakai kusi opis beroda tu jadikan transport. sian sungguh.

Sempat singgah pasar dulu beli barang Cembam peasan. Smpi je kat umah aku belek lutut..tu dia..bengkak woh. Dah macam kena buatan orang tu ha..kena untut tu. Aku terus dok tepi dia urut pelan2. Call kawan2 tanya tempat urut area sini and dapat la satu kat area Putrajaya. Aku call dia penat plak malam ni. Aku tanya sok pagi dia OK. 

Smbil urut adik ipar aku balik. Dia kata dia penah kena kat lutut tu bukan kena urut. Kena betulkan tulang lutut tu. Time dia ari tu orang tu urut slow lutut then tarik kaki tu betulkan lutut tu. Maka sambil nk tunggu esok pagi, aku pn try. First try sebelum maghrib. Baca selawat urut2 mana patut then aku tarik. Bunyi pelan je lutut tu. Tapi meraung sejenak le Cembam. Dia baring tu aku dh terbayang membidan dia plak dah. Deng!!! 

Pas semayang maghrib, Cembam dok atas kusi opis tu. Aku try lagi. "Try tarik lagi ek. Tahan tau". So aku lurut-lurut. Suh pegang lengan kusi tu...baca selawat, aku tarik....ARGHHHHHH!!! Then tangan kiri yang pegang lutut tadi tu, aku rasa ada cam tulang terkuar sekejap. Dia nye feel tu macam pegang perut Cembam time anak dalam tu menendang. 

"Aghh..sakit wehhhhh", Cembam jerit.


"Haa...rasa weh tulang tu gerak!!! Camne rasa?"

Siyes ada rasa tulang bergerak macm dislocate. Tapi kali ni locate balik le gamaknya. Aku suh Cembam bengkok2 lutut. Yelah..aku bukan pakar. mana aku tau gerakan tulang tadi tu masuk balik lutut tu elok atau kasi terkopak lagi lutut tu. 


"ada rasa lain macam ke camne?"

Cembam kata lagi senang nak bengkok kan lutut. Alhamdulillah~~~~~ Jadi juga upanya urutan aku. Tadi sblum tido pn nmpk susut bengkak dia. Fyuhhhh~~~~ Aku urut lagi skit bahagian tepi lutut tu tadi sebelum tido.

Huhhh~~~ Mujur dapat laki tangan ni macam2 leh buat. Bertukang, mengurut, agkat lemari apa semua. Memang aku sume benda bidan terjun n so far alhamdulillah berhasil. Sok nak tgok camne lutut tu n gi berurut and check-up.

Time nak papah Cembam ke bilik air tadi, aku cakap kat dia "meh la aku dokong..tengok larat lagi tak". Oh..larat lagi upanya dukung ala hero dukung heroin tu. Dah 59 dah berat si Cembam tu. Harapnya time nk bersalin nnt aku larat lagi le nak ngusung mana patut. 

Comments

Masy said…
ooo.. sibbaik bole setel sndiri tang urut2 ni, bagus2. btw, sama berat aku dah cembam hah, kira larat gak la klu ko angkat aku hahahhaah

Dia baring tu aku dh terbayang membidan dia plak dah. <-- bongok ok!
Hasnor said…
alaa siannya...harap sme ok la beb..kem salam cembam..byk2 minum susu anmum okeh..take care..

p/s : gila mithali kalah seth tan dukung bini. hahahah bagus2
anwar said…
lepas ni, kalo aku sakit2 dan sengal2.. aku tau kat siapa aku nk gi berurut ;) hahahah

urut batin leh abg?
HEMY said…
ko 59 ke? ye dok? cam tak caya je..cam lagi padat je masy..ahahahahahaha...

hasnor...mmg ada laki mcm seth tan tu...depan mata ko je ha selama ni..ekekekeke

anwar, leh je beb...tp kang dpt kembar plak ko

Popular posts from this blog

VADS Berhad - Streamyx call center Reunionn

God!! My colleague has just received an email warning all of the respective employee to not storing any files, pictures or mp3 which are clearly not related to our work in the computer. Eventhough I didn't get the email, for precaution, I just upload all these images and write an entry bout it..ehehe..And these pics already got rid of the C drive..kiki Hmm..Actually this very reunion was held on 19th of June. Since there were a lot more special ocasion this month..ex:my anniv..ehehe..so this event report has been on hold till this very day..nga nga!! The reunion are for the guys that used and still working at streamyx call center and most of them are/were the splitters..It was held at 24hrs MCD near IKEA. Left pic : Me..just about the kicked off from my friend's house..the style of the day..haha.. right pic : Asmah. The one decided to invite all of us out of sudden due to rindu banget sama kami smpi nanis2..comey la semah..hehe=p Me taking the pic. From left clockwise ; Semah,

Ikat bini kamu, anak perempuan kamu pada tiang yang paling kukuh!!!

Received a parcel when I was at my parents' house. A small book of the detail translation of surah Al-Kahfi. Thanks to PPZ (Pusat Pungutan Zakat) for the yearly gift. And a beneficial one of course. My math teacher once told us before she started our math class about how the first ten verse could save you from Dajal's lure and seduction. Akan tiba waktu Dajal bermaharajalela di penghujung dunia menawarkan segala macam kemewahan dan kehendak yang sukar untuk ditolak. Dan bilamana kita tunduk pada hebatnya Dajal memenuhi permintaan kita, maka neraka lah jawabnya. Maka ikatlah anak-anak perempuan kamu, isteri dan ibu kamu di tiang yang paling utuh dan kuat dalam rumah kamu dengan kemas kerana apabila Dajal menghentakkan kakinya ke bumi, seluruh kaum wanita akan berlari-lari mendapatkan Dajal meninggalkan segala-galanya. Akan dicampak anak yang sedang didokong, suami mereka untuk Dajal. Meraung2 lah mereka diikat pada tiang. Tapi jangan pula kamu kasihankan mereka dan membuka ika

Zikir Imam Shafie sesat? Zikir tolak syurga?

Assalamualaikum.. On the way balik dari Sabak Bernam ke Bangi hati terasa melompat2 nak tulis pasal entri ni. First and foremost, aku nk tekankan di sini kenapa aku berani nak ulas pasal benda ni? Pasal hukum, zikir dan kesesatan ni padahal aku mungkin xlayak, bukan ustaz dan sebagainya. Sebabnya cuma satu, zikir ini dilabel sesat oleh sekumpulan ustaz ni tanpa ada dalil, nas alquran atau kesepakatan ulamak. Dan kesesatan yang dilabel oleh mereka hanya disebabkan pentafsiran perkataan yang digunakan dalam zikir ni. Jadi kalau setakat pasal literasi perkataan, aku pun layak. Apa pun baca dulu lah ye. Zikir Imam Shafie yang dilabel sesat baru2 ni ialah zikir yg femes korang dengar dr kecik " Ilahi lastu lilfirdausi ahla.. wala aqwa alan naril jahim.. Allah Fahab li taubatau waghfir zunubi... Fainna tagho firuzzambil azimmmm " -maafla tak jumpa arab version nye- Bawah ni terjemahannya; Oh Tuhanku aku tidak layak untuk syurgaMu. Tetapi aku tidak pula sanggup menga