Skip to main content

Memuahnya Iftar melaporkan~~

Memuahnya Iftar

Buat yang tertunggu-tunggu.

Memang memuah Iftar Isnin lepas walaupun ada 5 orang je, tapi 5 orang tu dah cukup power rangers dah..Aku drive kuar dari opis jam 6 petang. Alhamdulillah..tak berapa jem sebab ramai yg amek cuti Isnin tu rasanya. Sampai Shah Alam aku ke Bazaar dulu depan PKNS. Montok suh beli ayam golek, tapi takde..so beli ayam percik 3 ketul.

Tp yg best ada satu gerai tu panggil pelanggan dia beli air...

"Haa..Kelly Clarkson..mari la beli!!", seraya memetik begitu bersahaja nama awek yang lalu depan dia suh beli air.

Aku yang berspek itam kacak, lalu la depan gerai dia. Then abang tu panggil "Brad Pitt..Haa..Abang Brad Pitt..beli air!!".  Ishy..malu le temannn~~ Dah la betul plak tu nama aku..camne leh tau pn ntah la. Sebelum ni ada la orang samakan aku dengan Brad Pitt..tapi takdela cakap kuat-kuat..Haishh!!~~ malu aku. Tapi tak beli pn air kat tempat abang tu.

Smpi kat masjid elok-elok je azan maghrib..sumbat tamar dulu, minum air teh bunga gua beli...fuhh...besttt~~ Alhamdulillah. Aku beli tapai ubi gak..bedal dulu tapai then gi solat. Dewan utama rupanya tak digunakan, tapi sebaliknya ruang kuliah atau kelas tu dibuat dewan utama sembahyang. Belah bawah..Memudahkan jemaah nak cepat-cepat kejar solat lepas makan.

Kuar dari semayang, aku tengok Erina, Manje ngan Montok sudah tibai makanan-makanan masjid sediakan. Patut untuk Palestin tu..tapi depa tibai!! Ahahaha!! Then terus ke padang belakang Hotel Blue Wave merangkap belakang masjid gak untuk berbuka lebih decent. Ramai gak buka kat padang tu. Lighting cun, memang memuah la nak amek gambar.

IMG_2422

Ni le Memuah chronies yang sempat berbuka bersama petang isnin tempoh hari

Kalau selama ni aku makan nasi puteh ngan lauk je, culture shock juge la isnin tu. Dengan bubur lambuknya, nasi masjid, kek Wafa topping melimpah ruah (alamak..baru ingat tertinggal kat peti sejuk adik aku), popia goreng, puding, Caramel Bastard, Ayam percik, Pizza 2 jenis, Chicken wing dan macam-macam lagi. Perghh!!~~ Baru buka camtu dh azan Isyak..jadi plan nk terawih terkubur...ekekeke!!!

Habis makan-makan sessi bergambar laaa~~ Banyak gak gambar..ada benda menarik kami buat time-time imam punye suara berkumandang semayang terawih tu..Tapi aku aplod yg ni dulu lah. Sekurang-kurangnya kami takde la bercumbu-cumbu cium-cium macam kapel-kapel kat situ. Cam syial. Punya kuat bacaan ayat suci dari masjid tu, depa leh cium2 plak. Cuak gak aku dok situ..kot gempa bumi tak pilih kapel tu je. Haishhh!!~~~ Kalau aku ada zoom lense lama dh amek gambar depa.

IMG_2441

Haa..ni baru salah satu aksi awal yang dilakukan..banyak lagiii~~~

Back to the story..abeh penat bergambar dengan macam-macam isu yang akan aku citer detail entri berikutnya, perut pun dah hadam dek pose-pose maut, kami ke Fradoo. Layan Lai Chi Kang...dapat kad raya dari Erina and Manje..Yeahhh!!~~ Sakan borak citer hantu la, citer keta pintas Aima lah dan pelbagai lagi, tepat jam 12 kami beransur. Dapat nenas dan betik dari Wafa.

Senang citer..rugi lah sapa tak mai..eekeekekeke!!! Haaa..aku tengah tulis kad raya..sapa nak bagi alamat kat soulzeshifter@gmail.com ye...

Comments

joegrimjow said…
oooo
ginilah tak ajak!
zonaku said…
aku la itu yang tertunggu2 entri dr geng memuahhhss.......



mesti korang rindukan aku kannn???????

psssttt, nak kad raya gak!
moment said…
*joe - kan hemy dah buat entry khas.. huhu msa jumpa tu, kitorg asyik sebut psl ko.. terputus tak lidah ko coz tergigit2? kikiki

more pic pls... uhuk!~
moment said…
This comment has been removed by the author.
adie said…
gambar last tu,mesti keri cuba melakukan sesuatu yg tak senonoh tu.tu pasal kena tendang.hehe
moment said…
eh ko! makin jelas la 'kemalaikattan' gamba ni... lepas ni masuk youtube la nih!
Masy said…
byk giler malaikat dtg amek pic cium2 kapel kat situ. eh tp apsal aku x pasan eh? deymmmm~ hahaha

(nmpk sgt khusyuk belek mknan)

nak gambau HOMAIGOD lggggg
HEMY said…
Joe : bak kata manje, aku dah post special entry dah utk iftar bersama tu..mu dok ke sini weh...dah post kat FB lagi

zonaku : aku ada mintak alamat kat ko..tp nombor lama ko kot

penyu : keri cuba nak imamkan erina terawih..tp erina terajang

Masy : homaigooddd..kena edit skit gambar kali ni..malam..sayang lak kalau uplod tak cantik
Erina Asmawani said…
yeayyyyyy! HOMAIGOD! HOMAIGODD! aku teruja melihat kechantikan2 gambr2 yg bley wat poskad ari raya ni..hee..suke2! loh..ade ke org cium2? nape x gtau? ley cuci mate skali..lalala

cian adik HOMAIGOD kena layan kerenah aku wat aksi last tu. Bahaha..mesti pas malam tu demam dia kebah.Lawak la bila ingat balik kesarcatican kite wat nama2 tu..haha

Kak Zona! Saya rinduuuuu akak! huhu
zonaku said…
heheehheee.... terima kasih sebab rindukan aku.......



er ker aku dah reply alamat aku??? jap aku bg lg sekali
HEMY said…
Erina : ekekeke..kalau takde keri..aku pn tak mai le..takde laki..aku tgh cuba dapatkan geng memuah lelaki yang angker ni...

zonaku, aku dah dapat dah alamat ko
huwaa!
ada Keri!
ada Keri!
aku nak jumpa Keri!
Keri la satu2nya geng memuah (dalam list tu), yang wish aku guna SMS.

sobs.
aku nak kad raya~
nak juga~
huhuhuhuhu~

kenapa kamu tulis Caramel Bastard?
Custard la wei!
Dush3~
HEMY said…
aku takde nombor kamu..camne nk wish sms..hehehehe...

bagilah alamat
❀aRaBeLLa❀ said…
tolong dapatkan ramai sket geng memuah lelaki..ni bebalik muke ko-keri..ko -keri,ko-keri...hahaha
LaiLiE iZaNi said…
gle best even 5org jek...gmbr last 2 mcm real...hehehe
Jard The Great said…
ku mampu senyum je la.. ehehehe
HEMY said…
bella: ko nak yg single eh..nanti la aku carik dan ramaikan lagi..ahahaha

lailie : kih kih..mmg real pun

Jard : aku nmpk ko snyum jard..gambar pasni lagi best2
pergh.siap tendang kot.ni berbuka ke berlawan weh.haha.
Aima Othman said…
aku sgt jeles ok. puasa ade lagi ni..tak mo buat second version ke? kehkehkeh :P

aku stuju ngan bella...ramaikan lelaki2 yg single2 okey...hahaha :P

gambo cun woooooooooooooooooooo!!!!
Super Nia Hana said…
wahaha..semua pic sgt smart ok..especially yg tendangan padu maut tuh
hihihi

Popular posts from this blog

VADS Berhad - Streamyx call center Reunionn

God!! My colleague has just received an email warning all of the respective employee to not storing any files, pictures or mp3 which are clearly not related to our work in the computer. Eventhough I didn't get the email, for precaution, I just upload all these images and write an entry bout it..ehehe..And these pics already got rid of the C drive..kiki Hmm..Actually this very reunion was held on 19th of June. Since there were a lot more special ocasion this month..ex:my anniv..ehehe..so this event report has been on hold till this very day..nga nga!! The reunion are for the guys that used and still working at streamyx call center and most of them are/were the splitters..It was held at 24hrs MCD near IKEA. Left pic : Me..just about the kicked off from my friend's house..the style of the day..haha.. right pic : Asmah. The one decided to invite all of us out of sudden due to rindu banget sama kami smpi nanis2..comey la semah..hehe=p Me taking the pic. From left clockwise ; Semah,

Ikat bini kamu, anak perempuan kamu pada tiang yang paling kukuh!!!

Received a parcel when I was at my parents' house. A small book of the detail translation of surah Al-Kahfi. Thanks to PPZ (Pusat Pungutan Zakat) for the yearly gift. And a beneficial one of course. My math teacher once told us before she started our math class about how the first ten verse could save you from Dajal's lure and seduction. Akan tiba waktu Dajal bermaharajalela di penghujung dunia menawarkan segala macam kemewahan dan kehendak yang sukar untuk ditolak. Dan bilamana kita tunduk pada hebatnya Dajal memenuhi permintaan kita, maka neraka lah jawabnya. Maka ikatlah anak-anak perempuan kamu, isteri dan ibu kamu di tiang yang paling utuh dan kuat dalam rumah kamu dengan kemas kerana apabila Dajal menghentakkan kakinya ke bumi, seluruh kaum wanita akan berlari-lari mendapatkan Dajal meninggalkan segala-galanya. Akan dicampak anak yang sedang didokong, suami mereka untuk Dajal. Meraung2 lah mereka diikat pada tiang. Tapi jangan pula kamu kasihankan mereka dan membuka ika

Zikir Imam Shafie sesat? Zikir tolak syurga?

Assalamualaikum.. On the way balik dari Sabak Bernam ke Bangi hati terasa melompat2 nak tulis pasal entri ni. First and foremost, aku nk tekankan di sini kenapa aku berani nak ulas pasal benda ni? Pasal hukum, zikir dan kesesatan ni padahal aku mungkin xlayak, bukan ustaz dan sebagainya. Sebabnya cuma satu, zikir ini dilabel sesat oleh sekumpulan ustaz ni tanpa ada dalil, nas alquran atau kesepakatan ulamak. Dan kesesatan yang dilabel oleh mereka hanya disebabkan pentafsiran perkataan yang digunakan dalam zikir ni. Jadi kalau setakat pasal literasi perkataan, aku pun layak. Apa pun baca dulu lah ye. Zikir Imam Shafie yang dilabel sesat baru2 ni ialah zikir yg femes korang dengar dr kecik " Ilahi lastu lilfirdausi ahla.. wala aqwa alan naril jahim.. Allah Fahab li taubatau waghfir zunubi... Fainna tagho firuzzambil azimmmm " -maafla tak jumpa arab version nye- Bawah ni terjemahannya; Oh Tuhanku aku tidak layak untuk syurgaMu. Tetapi aku tidak pula sanggup menga