tolong la tepuk bahu saya..kita jemaah secara ikhlas..tolonglah~~

The previous entry about how us guys looking and have an everyday glance, stare or whatever term you would name it is actually making me missing my wife..nyiahahaha!! Displaying those girls, Ayu Raudhah, the infamous with her attitude - Zarina Ann Julie, Hetty Sarlene, Sharifah Sofea and my beloved Nasha Aziz!! Fuhh!! it was too much to handle!! Ekekkeke~~

Cembam..I miss you..oh, I'm so missing the leisure time spent on the living room while watching Astro. Haishh!!!




Masjid besi @Putrajaya

Kat tempat cari makan ni, aku dapat nikmat berjemaah dengan faktor yang berlipat kali ganda dari dok umah. Yelah, sini surau tepi tu je..kat umah bukan tepi tu, tapi depan tu. Sukar sikit la. Ada juga ku cuba-cuba menjinakkan diri. Kadang berjaya kadang tidak di rumah tu. 

Tapi kat surau tempat cari makan ni ada challenge tersendiri plak. Kadang masa kita masuk surau ada 2-3 orang je. Kita yang dah siap amek semayang ni nak jadi imam. Tp melayu yang penuh budi bahasa dan malu tak bertempat..seakan segan nak cakap "jom jemaah bang". Kita nak carik pahala pun jaga hati orang lain takut dia jenis semayang mmg sorang-sorang je khusyuk.

Jadi dengan niat dan harapan agar ada yang sudi berjemaah sama secara suka rela dan luas hati, aku pun terus bentang sejadah kat bhgian imam tu dan dirikan solat. Kita berharap ada yang tepuk bahu la kan. Tapi selalunya kalau bukan kawan2 jemaah yang besa, tak kena tepuk bahu kau. Diorang gi kat bucu paling belakang tu sembahyang sendiri. 

Padahal kat dinding surau tu dh ada poster besar pasal ruginya tak solat jemaah. takde effect juga rupanya. Susah juge kan nak buat pahala lebih

Comments

Jard The Great said…
hemy.. better i watermark all ur pictures... tak pasal2 org curik pastuh ngaku die punya..

bout the jemaah thing.. hard to say =p
Mr PenyuBiru said…
kalu kita pakai baju yg tulis kat belakang baju tu "tepuklah belakang saya" , ok tak? hehe
Jard The Great said…
*i to tukar gi u

typo
Masy said…
aku rasa ko kene buat2 ketuk mic baru org dtg kt ko kot..
aim-a said…
aku stuju komen penyu!!!!!!
bARdbOO said…
ape kata sblm start smyg tu ko pndg2 diorg smbl snym..manelah tau tergerak plak hati diorg nak smyg jemaah...
moment said…
hurmmm klu da bentag tmpt imam masih xde wat ima, pelik tu...

Buat vest, khas tuk kt masjid/surau2. Tulis mcm penyu suggest!
Yunus Badawi said…
Bukan kat surau2 tempat cari makan aje org tak berjemaah kalau dah lambat tapi di surau R&R pun mcm tu. Kalau nak berjemaah kita kena usaha lebih tanya atau ajak org yg baru habis berwudhu.

Takpelah kan. Kalau utk dunia kita sanggup buat macam2,utk Akhirat kena berusaha jugak.
HEMY said…
oh jard, sudah smpi tahap perlu watermark eh gambar ku? hehe. mekasih..kalau rajin aku buat.

penyu..buleh gak tu .

masy : hahaha..tu cm nk azan dh masy

bardboo..bukn taknak..tp bila ko kat tmpt aku..akan rasa awkwardnya nak wat cmtu..kita takut diorg nk smyg laju kejar something..

heee.mmg pelik

YB..betul juge ek..kena usaha.aku try ar