Skip to main content

Mak ku yg cute..selamat hari ibu~~~~

"Abang...esok Hari Ibu, wish la kat mak". Meseg yang aku dapat sebentar tadi dari adik bongsu aku yg satu2nya masih tinggal bersama kedua ibu-bapa aku. Sebenarnya aku bajet Hari Ibu dah lepas. Aku pn tak tau tarikh sebenar Hari Ibu ni bila. Blog-blog, iklan dh kuar lama dah pasal Hari Ibu. Tapi memang aku nak buat entri Hari Ibu dan ingin kudedikasikan kepada ibu ku yang tersayang, Masnah Soher.

Aku meseg mak aku sejurus selepas itu;

Akum mak. Selamat Hari Ibu...Mekasih besarkan kami selama ni. Sabar dengan perangai abah demi kitorang. Love you.

Then mak balas meseg aku;

Love you too. Mekasih. InsyaAllah..selagi mak boleh sabar. Jaga diri.

Hee..op course, meseg kami dalam bentuk short form.Mak memang dah besa dah dengan short form. Meseg dia pn skang bukan main lagi. Sama par dah dengan kami.

Aku masih ingat lagi betapa aku terasa begitu aku perlukan mak masa aku baru sudah berkhatan. Umur ku 11 tahun kala itu kalau tak silap. Malam selepas aku berkhatan dan menangis pada paginya, aku tidur dengan mak. Rasa seronok sangat bila dapat tidur dengan mak.

Mak kasi lapik sabut kelapa yg melengkung ke atas seraya menjauhkan sebarang contact antara gajah comel ku dengan kain yg aku sarungi. Bila nak air, aku bangunkan mak dan mak akan pergi ambilkan di dapur. Tapi sekali tu je la aku mintak. Lepas mak tidur balik, aku lihat mak yang membelakangi aku. Melihat mak dr belakang ketika tidur begitu menyayukan hati aku. (sapa tgok citer mygal korea tu pn dia ckap benda sama ngan aku..tak sangka plak).

Kasih ibu..Baru berapa bulan masa ni umur aku

Masa tu aku menangis sendirian dan berdoa pada Allah agar mak ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman dan aku sanggup menggantikan tempatnya di neraka andai itu yg tersurat untuk ibu. Langsung terlintas di kepala aku sambil air mata mengalir perlahan malam itu betapa mak sangat garang orangnya. Aku dan adik pernah kena hempas dengan cermin almari yg adik laki kami langgar dengan beskal mainan roda tiganya. Baki cermin tadi PRANGGGGGG!!! kat blkg kami berderai..

 

Heee. Sayang mak kami kadangkala disalurkan dengan cara yg nyata berbeza dengan mak2 korang. Tp apa pun, mak kami gak paling best. Utk membalas dendam kelainan cara mak aku memberi kasih sayang. Aku aplod gak video yg menyalurkan rasa sayang aku kat mak dengan cara yg lain..ekekekeke

I love you Mom...and Selamat Hari Ibu pada sume ibu2 ye.

Comments

Jard The Great said…
nak sms mak aku jugak ar.. tadi bersembang dlm fon.. tak terucap plak.. hoho
zonaku said…
apa pun y mak kita buat, kasih sayang dia x penah kurang




errr.... penah kene cubit sampai berdarah?
Frodo Baggins said…
besar camne pun silap kita
diorg x pnh buang kita


uwaaaaaa
selamat hari ibu


>>_______<<
baincardin said…
Syukur alhamdulillah....akhirnya aku menjadi ayah.^_^
Anonymous said…
aku tak pernah ucap
larikkkkkkkkk


Latest: Santai Ahad: Mandarin Oriental

Hot!: Ciri Wanita Idaman Lelaki
tunbegia said…
baru gaduh dgn mak haku semalam,

salamm,
wHoSeNa said…
selamat hr ibu jugak!!
HEMY said…
kadang meseg senang nk berjiwang ngan mak

zonaku : itu dh besa...kena tampar dan libas lagi bestt

Frodo : betul tu..syag mak lebih skit dr kekasih yeee

baincardin : tahniah bain

kapten : ko kan hati keras..tp sbnrya ko ucap byk kali dalm igau

tunbegia : been there..done that

whosena : =]
camat ari ibu tuk ibu awak ye..huhuhuhu sy rindu ibu sy!
meo188 said…
slm hari ibu...
HEMY said…
miss havoc : mekasih.kem salam kat mak mu yeee

meo188 : huhu..mekasih on behalf of my mom
Rui said…
ha ha, ku hampir2 terlupa..
semalam ingat dah.. mai harini tak ingat.. seb baik baca entry bro.. :D
Farah Y said…
Haah, antara entri mother's day yang paling sweet aku baca kali ni. Sungguhpun ada kisah pasal kau bersunat. Hekhek.
HEMY said…
Rui : hehehe..sempat tak wish kat mak ko

FarahY : ye ah??mekasihhh
dextrike said…
bende yg xdpt ganti dpt dunia ni, adalah IBU.. :)

Popular posts from this blog

VADS Berhad - Streamyx call center Reunionn

God!! My colleague has just received an email warning all of the respective employee to not storing any files, pictures or mp3 which are clearly not related to our work in the computer. Eventhough I didn't get the email, for precaution, I just upload all these images and write an entry bout it..ehehe..And these pics already got rid of the C drive..kiki Hmm..Actually this very reunion was held on 19th of June. Since there were a lot more special ocasion this month..ex:my anniv..ehehe..so this event report has been on hold till this very day..nga nga!! The reunion are for the guys that used and still working at streamyx call center and most of them are/were the splitters..It was held at 24hrs MCD near IKEA. Left pic : Me..just about the kicked off from my friend's house..the style of the day..haha.. right pic : Asmah. The one decided to invite all of us out of sudden due to rindu banget sama kami smpi nanis2..comey la semah..hehe=p Me taking the pic. From left clockwise ; Semah,

Ikat bini kamu, anak perempuan kamu pada tiang yang paling kukuh!!!

Received a parcel when I was at my parents' house. A small book of the detail translation of surah Al-Kahfi. Thanks to PPZ (Pusat Pungutan Zakat) for the yearly gift. And a beneficial one of course. My math teacher once told us before she started our math class about how the first ten verse could save you from Dajal's lure and seduction. Akan tiba waktu Dajal bermaharajalela di penghujung dunia menawarkan segala macam kemewahan dan kehendak yang sukar untuk ditolak. Dan bilamana kita tunduk pada hebatnya Dajal memenuhi permintaan kita, maka neraka lah jawabnya. Maka ikatlah anak-anak perempuan kamu, isteri dan ibu kamu di tiang yang paling utuh dan kuat dalam rumah kamu dengan kemas kerana apabila Dajal menghentakkan kakinya ke bumi, seluruh kaum wanita akan berlari-lari mendapatkan Dajal meninggalkan segala-galanya. Akan dicampak anak yang sedang didokong, suami mereka untuk Dajal. Meraung2 lah mereka diikat pada tiang. Tapi jangan pula kamu kasihankan mereka dan membuka ika

Zikir Imam Shafie sesat? Zikir tolak syurga?

Assalamualaikum.. On the way balik dari Sabak Bernam ke Bangi hati terasa melompat2 nak tulis pasal entri ni. First and foremost, aku nk tekankan di sini kenapa aku berani nak ulas pasal benda ni? Pasal hukum, zikir dan kesesatan ni padahal aku mungkin xlayak, bukan ustaz dan sebagainya. Sebabnya cuma satu, zikir ini dilabel sesat oleh sekumpulan ustaz ni tanpa ada dalil, nas alquran atau kesepakatan ulamak. Dan kesesatan yang dilabel oleh mereka hanya disebabkan pentafsiran perkataan yang digunakan dalam zikir ni. Jadi kalau setakat pasal literasi perkataan, aku pun layak. Apa pun baca dulu lah ye. Zikir Imam Shafie yang dilabel sesat baru2 ni ialah zikir yg femes korang dengar dr kecik " Ilahi lastu lilfirdausi ahla.. wala aqwa alan naril jahim.. Allah Fahab li taubatau waghfir zunubi... Fainna tagho firuzzambil azimmmm " -maafla tak jumpa arab version nye- Bawah ni terjemahannya; Oh Tuhanku aku tidak layak untuk syurgaMu. Tetapi aku tidak pula sanggup menga