Lolipop batang panjang~~~~

>> Saturday, April 24, 2010

Minggu ni weekend dihabiskan di rumah mak ayah aku. Tapi tanpa isteri tersayang di sisi. Sob sob..Cembam ada aktiviti kat sekolah dia. So, kalau datang pun cam tak best la ada hal plak. Lagipun fulus tak berapa nak ada dah ni. Huhuhu..Cembam pulak memang sah-sah la takleh turun KL. Jadi minggu ni tak berjumpa la kami..Huu..Biweekly husband plak kalau berterusan camni. Huwaaa~~~

Pas zuhur mak dan adik ajak pergi Sungai Besar. Aku malas sebenarnya..panas. Maklumla, kat opis aircond sampai pukul 6 petang. Terasa panas melampau plak dunia luar tu. Tapi mak ajak gak. Ok lah. Sebelum kuar teringat plak lolipop pemberian Manje ku untuk adiah kawin kami.Aku tak sempat sentuh pun masa kenduri ari tu. Pastu tertinggal kat kampung, ingat mak dah bagi2 kat anak sepupu aku. Upanya ada lagi. 


Nampak jambangan bunga tu?? Buat dari lolipop tauu

So masa dalam keta aku isap la lolipop tu..haa..tgok gambar bawah ni. Lolipop manje ni rupanya berbatang panjanggggg..ekekeeke. Abah muka tak puas hati je tengok gua isap lolipop dengan comel nye..Ekekekeke


"Kang ada yang terjolok tekak tembus kat tengkuk belakang ni kang", mak aku sound

Tapi aku wat dono je..ekekeke. Bila dah sampai pekan Sungai Besar, aku masih hisap lagi lolipop. Tetiba mak tarik batang tu dari mulut aku.

"Hiesshh..hihhh..apa lah batang-batang ni", seraya merampas batang tadi dan buang ke luar...

"Huuuuuu.....taknak kuar..taknak kuar", aku wat aksi merajuk budak-budak dulu bila kena rampas barang. Tangan kepit bawah ketiak, muka tunduk tegok kote sambil mulut muncung. 

"Haa..biar!!! Tinggal dalam ni..kunci keta tu", sambil mak sengih2 layan anak laki comel lucu ni.

Ekekeke..terngiang masa zaman kecik-kecik merajuk. Tapi rasanya masa kecik takde sangat kot merajuk camtu..mak memang takkan layan punya. Wat penat ko je pull the action. Mak blah camtu je. Sebab tu kat kedai takyah la hentak2 kaki mintak jajan nangis2. Kena cubit kuat2 je lepas tu kena heret kuar. Orang lain kenal dah kuarga aku. Takdenya kata kejam. Sebab dulu memang macam tu orang tua2 ajar anak mereka. Heee..rindu masa tu. Saaaayaaannnngg mak. Mmuaahhh~~

19 comments:

zonaku April 24, 2010 at 11:19 PM  

hehehhee.... penyudahnya ko keluar x??????

budak2 skrg... asal nanges jer dapat.... nyampah aku.. walau aku pun buat

HEMY April 24, 2010 at 11:42 PM  

kenwooi, mmg longgggg

zonaku, tak kuar...aku tggu mak aku beli twisties pujuk..ahahaha

Jard The Great April 25, 2010 at 12:02 AM  

aku tak fhm.. apsal diorg buat panjang2 tuh? wakakaka...

Farah Yusri April 25, 2010 at 12:04 AM  

Alaa, ada tak gambar lolipop tu sebelum kau telan? Curious ni.

FarhanaDr April 25, 2010 at 12:06 AM  

Seyes sangat nape dia punye batang lollipop panjang? Ouhh.. Wat jambangan bunga lagi.. Jeles.. Huhu..

joegrimjow April 25, 2010 at 8:10 AM  

entah nape tajk dah cam... hehe
but i lokieeee

PnConfused April 25, 2010 at 9:22 AM  

btoi2..

mak akupon gitu dlu, guling2 pun dia wat dek jaaaaaaaaaaaaaa....

jgn hrp laaa nk dpt...

:P

Faarihin April 25, 2010 at 10:20 AM  

sangat2 bahaya tu.. macam2 leh berlaku tu... tak sesuai ntuk kekanak..

HEMY April 25, 2010 at 12:25 PM  

mulus, manje bagi aku simbolik kot.ekekeke

FarahY, mmg cmtu...tak tipu punyee...ehehhe

FarhanaDr, itu tanda kasih manje pada ku...betapa pnjg kasih manje...

Joe, amboi kauuuuu....

Pn confused, sebab tu kita dh besar bagus orangnya..ekekeke

faarihin, ekekeke..mmg tak seswai utk kanak2

Frodo Baggins April 25, 2010 at 12:50 PM  

hahahha tajuk horror gilerr.
kahkahkah ... mmm masa kecik
mmg best.

>>___<<

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr April 25, 2010 at 3:22 PM  

KREATIF DAN INOVATIF~~

nak buat juga la jambangan cenggitu bila kawen nanti...

haha

Kapten April 25, 2010 at 3:46 PM  

mcm sedap lolipop ko
aku pun nak gak! --> buat merajuk ngan ko

moment April 25, 2010 at 8:36 PM  

haha msa aku buat tu, mmg ade terfikir akn kuar ayat "pjgnye batang lolipop ni".. alih2 jd ayat lain pulak.. =)

batang panjang sbb nak buat jambangan bungeee~

k.e.r.i. April 25, 2010 at 8:36 PM  

aku nak gak!
aku nak gak!
aku nak gak!

3 kali aku mintak ni.
tak kasi gak tak tahu lah.
bwahahaha.

HEMY April 26, 2010 at 1:27 AM  

Frodo baggins : horror ah tajuk? ke ko segan nk kata lucah..ahahaha

Gadis kampung separa bandar, manje mmg kreatip punnn

shinawawa ; thanks.you like it..i like it moreee

Kapten, lolipop ku utk bini ku..tp lolipop manje ada lagi..ahahaha

manje, diorg sume kata ko best..aku lagi best sbb aku yg dapat

keri, masih lagi tertinggal kat umah lupa bawak

Mak Su April 26, 2010 at 10:49 AM  

sekarang kalu merajuk, kena piat tinga tak? hehehe

Anonymous,  May 7, 2014 at 8:41 PM  

Xder tempat lain ke nak tengok masa tunduk tu? Kekekeke. Tunjuk ler kat kitorang sama...hahaha...

Post a Comment

Please take it~~

Please take it~~
Thanks to all my followers. Please be honoured to take this very memuah award and you can display it proudly in your blog!!

Followers

There was an error in this gadget

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP