Lolipop batang panjang~~~~

Minggu ni weekend dihabiskan di rumah mak ayah aku. Tapi tanpa isteri tersayang di sisi. Sob sob..Cembam ada aktiviti kat sekolah dia. So, kalau datang pun cam tak best la ada hal plak. Lagipun fulus tak berapa nak ada dah ni. Huhuhu..Cembam pulak memang sah-sah la takleh turun KL. Jadi minggu ni tak berjumpa la kami..Huu..Biweekly husband plak kalau berterusan camni. Huwaaa~~~

Pas zuhur mak dan adik ajak pergi Sungai Besar. Aku malas sebenarnya..panas. Maklumla, kat opis aircond sampai pukul 6 petang. Terasa panas melampau plak dunia luar tu. Tapi mak ajak gak. Ok lah. Sebelum kuar teringat plak lolipop pemberian Manje ku untuk adiah kawin kami.Aku tak sempat sentuh pun masa kenduri ari tu. Pastu tertinggal kat kampung, ingat mak dah bagi2 kat anak sepupu aku. Upanya ada lagi. 


Nampak jambangan bunga tu?? Buat dari lolipop tauu

So masa dalam keta aku isap la lolipop tu..haa..tgok gambar bawah ni. Lolipop manje ni rupanya berbatang panjanggggg..ekekeeke. Abah muka tak puas hati je tengok gua isap lolipop dengan comel nye..Ekekekeke


"Kang ada yang terjolok tekak tembus kat tengkuk belakang ni kang", mak aku sound

Tapi aku wat dono je..ekekeke. Bila dah sampai pekan Sungai Besar, aku masih hisap lagi lolipop. Tetiba mak tarik batang tu dari mulut aku.

"Hiesshh..hihhh..apa lah batang-batang ni", seraya merampas batang tadi dan buang ke luar...

"Huuuuuu.....taknak kuar..taknak kuar", aku wat aksi merajuk budak-budak dulu bila kena rampas barang. Tangan kepit bawah ketiak, muka tunduk tegok kote sambil mulut muncung. 

"Haa..biar!!! Tinggal dalam ni..kunci keta tu", sambil mak sengih2 layan anak laki comel lucu ni.

Ekekeke..terngiang masa zaman kecik-kecik merajuk. Tapi rasanya masa kecik takde sangat kot merajuk camtu..mak memang takkan layan punya. Wat penat ko je pull the action. Mak blah camtu je. Sebab tu kat kedai takyah la hentak2 kaki mintak jajan nangis2. Kena cubit kuat2 je lepas tu kena heret kuar. Orang lain kenal dah kuarga aku. Takdenya kata kejam. Sebab dulu memang macam tu orang tua2 ajar anak mereka. Heee..rindu masa tu. Saaaayaaannnngg mak. Mmuaahhh~~

Comments

kenwooi said…
haha.. so long =)
zonaku said…
hehehhee.... penyudahnya ko keluar x??????

budak2 skrg... asal nanges jer dapat.... nyampah aku.. walau aku pun buat
HEMY said…
kenwooi, mmg longgggg

zonaku, tak kuar...aku tggu mak aku beli twisties pujuk..ahahaha
Jard The Great said…
aku tak fhm.. apsal diorg buat panjang2 tuh? wakakaka...
Farah Yusri said…
Alaa, ada tak gambar lolipop tu sebelum kau telan? Curious ni.
FarhanaDr said…
Seyes sangat nape dia punye batang lollipop panjang? Ouhh.. Wat jambangan bunga lagi.. Jeles.. Huhu..
joegrimjow said…
entah nape tajk dah cam... hehe
but i lokieeee
PnConfused said…
btoi2..

mak akupon gitu dlu, guling2 pun dia wat dek jaaaaaaaaaaaaaa....

jgn hrp laaa nk dpt...

:P
Faarihin said…
sangat2 bahaya tu.. macam2 leh berlaku tu... tak sesuai ntuk kekanak..
HEMY said…
mulus, manje bagi aku simbolik kot.ekekeke

FarahY, mmg cmtu...tak tipu punyee...ehehhe

FarhanaDr, itu tanda kasih manje pada ku...betapa pnjg kasih manje...

Joe, amboi kauuuuu....

Pn confused, sebab tu kita dh besar bagus orangnya..ekekeke

faarihin, ekekeke..mmg tak seswai utk kanak2
Frodo Baggins said…
hahahha tajuk horror gilerr.
kahkahkah ... mmm masa kecik
mmg best.

>>___<<
KREATIF DAN INOVATIF~~

nak buat juga la jambangan cenggitu bila kawen nanti...

haha
like lolipop..nice entry
Anonymous said…
mcm sedap lolipop ko
aku pun nak gak! --> buat merajuk ngan ko
moment said…
haha msa aku buat tu, mmg ade terfikir akn kuar ayat "pjgnye batang lolipop ni".. alih2 jd ayat lain pulak.. =)

batang panjang sbb nak buat jambangan bungeee~
k.e.r.i. said…
aku nak gak!
aku nak gak!
aku nak gak!

3 kali aku mintak ni.
tak kasi gak tak tahu lah.
bwahahaha.
HEMY said…
Frodo baggins : horror ah tajuk? ke ko segan nk kata lucah..ahahaha

Gadis kampung separa bandar, manje mmg kreatip punnn

shinawawa ; thanks.you like it..i like it moreee

Kapten, lolipop ku utk bini ku..tp lolipop manje ada lagi..ahahaha

manje, diorg sume kata ko best..aku lagi best sbb aku yg dapat

keri, masih lagi tertinggal kat umah lupa bawak
Mak Su said…
sekarang kalu merajuk, kena piat tinga tak? hehehe
Anonymous said…
Xder tempat lain ke nak tengok masa tunduk tu? Kekekeke. Tunjuk ler kat kitorang sama...hahaha...
Anonymous said…
Masa ko kecik dulu mesti adik ko kecik jugak kan?