Contest Ayahku Sayang~~

>> Thursday, February 4, 2010



"Ni kenapa pulak ni?", tanya abah bila melihat wajah cuak aku dan mak sesampai kami di rumah
"hilang beg isi borang pindah sekolah, IC sume", aku dengan berhati2 mengeksplen pada abah dengan isyarat tangan sbgi sokongan. Abah punya pendengaran dari kecik tak berapa bagus..lagi tua lagi la kureng
"HILANGGGG???!!!" PANGGGGGG!!!!!

Tangan kasar abah yg besar tu menampar pipi aku..Ye, bukannya nak tenangkan aku. Aku lagi kena penampor ada..berpusing aku terus tersembam atas katil. Pergh...panasss je pipi aku. Abah dh mula membentak2 menjerit2 mamarahi..memarahi emak. Bebelannya panjang dan keras. Fuh..ini lah salah satu adegan aku kena sepak ngan abah aku. huhuhu~~~

Banyak lagi, kena terajang pn penah. Tp aku tak pernah ada sikit sekelumit pn dendam pada abah. Abah mmg nature nya begitu. Bila org tgh susah, mak kena ragut nangis2..dia bukan nak tenteram kan ke apa...kena tengking lagi ada lah. Entah la..sememangnya abah begitu. Kadang2 aku ada terpikir, mungkin Allah tak anugerahkan nikmat mendengar pada abah sepenuhnya sbb dia tau benar sifat abah yg panas baran dan selalu meletup dengan begitu sahaja.

Jika seminit ini dia tgh happy gelak2..seminit lepas tu, mungkin aku dh pun terjelopok kat bucu almari. Heee..last kena kaw2 form five. Pastu, dh pergi sekolah luar..tak rasa dah. Abah pn dh mula slow skang bab tangan menangan ....tp barannya masih begitu. Ini lah abah saya..depan kamu semua bila berjumpa mesti  rasa bapak aku lucu dan mcam budak2 lagaknya. bayangkan saja lah aksi abah bila bola boling masuk longkang...dia pergi wat sidekick kat dinding seperti kanak2 berseloroh..abeh lane lain gelak kan kami..huhu.

Tapi, walau apa pun, SAYA SAYANG AYAH SAYA KERANA dialah satu2nya ayah saya dan saya tak perlukan sebab lain =].

Nak join contest ni? sila la ke blog cik  Bard.Meriahkan lagi contest yg dianjurkan oleh beliau ni. 
Mungkin dengan menyertai contest ni, setelah berbulan tak ingat ayah korang..asik ingat kat gf, bf, tunang apa jadah sume tu..ingat la kejap beliau. Terjah ye blog si penganjur - Bard ni~~

12 comments:

Ah Fatt February 5, 2010 at 5:24 AM  

aku harap ko kena lagi panggggggggg

dextrike February 5, 2010 at 7:33 AM  

sy vote ini! hehe, skeee.. tmbah2 kat pic tuh.. prasan gile bro! :P ayah mu ag ensem~ :D :D

Jard The Great February 5, 2010 at 8:07 AM  

hehehe... tp mesti bapa ko panjang umur.. bapa ku tak leh marah2.. sbb die darah tinggi..

Masy February 5, 2010 at 8:09 AM  

mmg ade rope pon.. ok la tu org kata muka sama, kang kata muka lain kang ko terasa jadi anak angkat plak heheheehehe

menang ni dpt adiah ape plak? (klu menang maksud aku)

Kniedaz February 5, 2010 at 9:53 AM  

teringat arwah abah akak, lebih kurang mcm abah awak. Dulu kecik2 selalu jugak kena libas ngan tali pinggang atau siram ngan air.
skang kat anak2 pun akak garang mcm arwah abah..kalau budak2 tu jatuh ke atau jadi apa2 mesti nak marah dulu n bebel..xde la nak pujuk2 ni..
tapi kan, dalam hati hanya tuhan je tau kami risau sebenarnya cuma tak reti nak tunjuk..kami marah tu sebenarnya marah diri sendiri sebab tak dapat nak melindungi anak2 sampai dia jadi camtu...itu sebenarnya..
sesapa yg ada abah lagi sayangilah diorang..walau nampak garang semacam actually diorang syg sgt kat korang...
nampaknye tak dapeklah den nak masuk contest tuh..bagi korang menang je la..huhu

Anonymous,  February 5, 2010 at 12:22 PM  

hahaha..xleh tahan baca dialog abah ko nul..
ape2 pun betul ckp ko...cmner pun abah kita..dia adlh the Only ONE in da world kan..kan! ayah aku dulu 'army'..klo leh paham kan cmner..:)
-kurzz

Mak Su February 5, 2010 at 2:44 PM  

abah maksu pun garang tak hengat, nak hot semedang. tapi dalam pada itu, ada gaks kenangan tentang concern dia yang kuat terhadap anak2... gitulah kot. mak lembut hati, ayah garang. ayah lembut hati, mak pula garang... moga berjaya ek.. caiyuk2 :)

HEMY February 5, 2010 at 5:32 PM  

Ah fatt : cam gampanggg

dextrike : mekasih le vote

jard: sebab telinga nye capang kah??

masy : tuh le..kang aku ingat aku anak kacukan

kniedaz : contest ni gambar lama pn buleh kak

kurzz : hehehe..paham2..tp tak sume army garang

mask su: tu lah..asalkn kita tak lupa sapa dia..mesti kita leh mengalah

Pocket February 6, 2010 at 2:52 AM  

pocket tak ingat kan bapak pocket,
pocket somehow prefer ingatkan kekasih yg berdua tu,

moga berjaya HEMY,

CAHAYA February 6, 2010 at 7:00 AM  

kami tak pernah kena lempang. tapi ayat ayah aku dah cukup rasa 'ditendang' dah pada kami.

HEMY February 6, 2010 at 11:27 PM  

pocket : thanks bro..supportive as ever

cahaya : pergh...ni jenis ckap menusuk jiwa ni

joe : thanks

Post a Comment

Please take it~~

Please take it~~
Thanks to all my followers. Please be honoured to take this very memuah award and you can display it proudly in your blog!!

Followers

There was an error in this gadget

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP