Pagi Syawal - kemaafan yg terbaik

>> Thursday, September 24, 2009

Selamat Hari Raya Aidilfitri pembuka entri kali ni. Ramai juga yg sudah masuk opis semula ye. Aku Alhamdulillah sepanjang hidup tak pernah lagi miss beraya bersama famili tercinta. Tak pernah lagi rasa derita kena kerja pada pagi syawal. Alhamdulillah n aku berdoa smpi bila2 pn aku tak perlu kerja di pagi raya.

Kelihatannya aktivit blogging masih perlahan. Tak ramai lagi yg apdet dn sudah pasti bulan ni kita akan disaji dengan entri2 memori raya dr segenap entri2 dengan gaya penceritaan, memori, kisah hari raya yg tersendiri.

Tahun ni atok dan nenek dijemput khas utk menyambut satu syawal di umah kami. Jadi, kira tahun ni umah kami ni hub lah. Pakcik2 dan makcik2 pn port dia kat umah kami. Pagi raya pertama mcm biasa kami akan makan pagi ramai2..ketupat sume yg dh dimasak malam raya. Aku mcm biasa tidak punya nafsu makan sgt kalau pagi2 ni...cukup utk alas perut, rasa kenyang sebelum ke surau utk bersmbhyg sunat hari raya.

Habis je smyg cam biasa...sume berkumpul utk bermaaf2an sesama kami. Mmg sebak, happy dan bercampur baur la masa ni...sgt seronok dn syukur kerana dpt menyambut raya dengan org yg tersayang.



Pada abah aku mintak maaf byk2 kalau selama ni aku derhaka bila aku tergur atau tak puashati dengan tindakan mu.



Pada mak, aku tidak mahu menderhaka pada mu. Jasa mu membesarkan aku sejak dari kecik. Tp aku tau tahun ni aku tak pernah mengguris hati mu seteruk mana..hehe..cuma skit2 je lah..love you mum!!



Saat paling sebak adalah masa aku nk bermaafan dgn akak. Sblum tu aku tak nangis pn. Sekali bila aku nk ucapkan terima kasih pd kakak utk segala perngorbanan dia...utk aku..aku terus rasa sangat sebak smpi aku tak dpt nk ucapkan betul2 apa yg aku nk...tersekat2 di kerongkong



Pada adik2 aku mintak maaf sbb sll kutuk2 diorg..tp mmg lumrah aku..yg aku kutuk tu mknanya aku syang n aku 'masuk' ngan dia..yg aku tak endah tu maknanya tak kamceng la..hehe



Adik bongsu aku ; mekasih tolong jaga mak n tolong2 kak wa kat umah. Pljrn adik aku pn tak terabai stkat ni bila di pamper ngan sume kehendak dia. Alhamdulillah

Takde dlm gambar, adik laki aku n adik pompuan bawah aku. Tp dua2 pn aku mintak maaf byk kutuk2 korang. Jaga diri baik2..ingat mak ayah sll.

Sapa2 yg berminat utk tgok gambar2 lain..sila la ke blog efendi aku kat link atas tu. Atau klik je sini ye. Semoga gambar2 tu boleh memberi makna utk anda semua. Slamat ari raya sekali lagi..Ni baru batch pertama. Byk lagi yg bakal disiar..tungguuuuu!!!

17 comments:

aRaBeLLa September 24, 2009 at 7:55 PM  

cantek kaler baju melayu hang..my peberet u noe..huhu

Jard The Great September 24, 2009 at 9:14 PM  

tingin nk tinguk gmbr ko nangis.. hehehe... takde ke?? kira cabaran tuu......

HEMY September 24, 2009 at 9:18 PM  

Joe : mesti ada punyeeee

Arabella: tu baju tahun lepas yanggg...eheehhee

Vilda Fida : ko nangis ke?

Jard : no 2 last tu gambar aku nangis la tu..eheehehe

momentinlife September 24, 2009 at 9:27 PM  

owh nmpknya ko hensem klu nanges.. =)

green September 24, 2009 at 10:35 PM  

hemy..moga terampun dosa mu oleh mak abah n adik beradik..

oo..mengutuk..
ni la keje ko selama ni rupenyee..

ish3

HEMY September 24, 2009 at 11:54 PM  

Moment : ye ah??leh nangis sll la camni

Green : amiinnn..harapnya

~0~ September 25, 2009 at 8:22 AM  

tu la saat paling indah time raya..

~wAniE~ September 25, 2009 at 11:43 AM  

wa...sgguh syahdu gambo2 tu...

HEMY September 25, 2009 at 2:17 PM  

~0~ : yg terindah indeed. tp kalau parents dh takde...yg tersebak jugeee...

wanie : hehehe..meh slam ngan aku..mmg syahdu punye..aahahaha

CAHAYA September 25, 2009 at 4:15 PM  

baju purple ko cantik ah. ;)

Firol September 25, 2009 at 5:29 PM  

SELAMAT HARI RAYA..MAAF SEGALANYA

HEMY September 25, 2009 at 11:32 PM  

Cahaya : mekaseyyyyy

Firol : selamat ari raya jugaaa

zaimatul asikin daud September 26, 2009 at 4:10 PM  

o patut lr ko epy jr bg komen kt blog aku..rupenye ko x prnh miss rye ngn famili...cm nk ek klu next rye ko raye sorg2?? mst banjir kn

sharamli September 27, 2009 at 2:43 PM  

kena bg wit raya lebih kt adek b0ngsu tu

HEMY September 27, 2009 at 11:02 PM  

Zaimatul asikin daud : hehehe..mmg tak pernah missss

sharamli : haah...tp sayangnya aku tak bergaji la raya kali ni

Post a Comment

Please take it~~

Please take it~~
Thanks to all my followers. Please be honoured to take this very memuah award and you can display it proudly in your blog!!

Followers

There was an error in this gadget

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP