Skip to main content

Berkerja dengan spender basah

Bangun pagi...hujan..cam besa la..mmg lelap balik le weh..(aku tido takde selimut..ada yg nk derma?). Pastu bgun 8.30, pn ujan lagi..lebat lak tu..tido balik. Bangun 9 pg pn lebat lagi..tp kali ni tk tido semule..kuar ruang tamu, On astro tgok tenis n sms boss aku.

"Hendro, sini ujan lebat lagi. Lambat skit ari ni"

Then tgok tenis sambil bukak laptop. Musim menuai beb. Pastu dlm kul 9.45 dh slow..so aku mandi2 n siap2 gi kerje. Siap dengan baju hujan dr bawah ke atas. Tp suar, aku pakai suar YAMAHA kawan aku bagi skali beli moto ari tu. Rupanya itu adalah permulaan pada suatu kekesalan.

Bila msuk jalan utama menghala astro..ujan lebat..huuu..aku mmg dh tau tahap kekalisan baju ujan aku dh tk berapa mantop..tp masih ok la thap tembusan dia..skali tgh dok meredah tu..aku dh rasa sejuk je kat punggung..aku ingatkan just sebab air je..tp tak tembus. tp bila aku berdiri atas moto tu..aku dpt rasa peha basah. Dem!!! cilake nye baju ujan..ari tu aku pakai baju dia mmg cm haram. Ni suar pn haram gak..

Makanya aku smpi kat opis dgn sepender basah le ari ni..dok atas surat kabar. Kasi serap skit kebasahan. yee..aku mengalami masalah kebasahan ni skang..ahahaha!!! Lepas tu korg tau la..bontot dh mula gatal2 dh ni..dem..cara melegakan..aku lapik bontot aku dengan tisu..mcm ok je skang. Tp masi efisyen keje..yeszaaaa


P/S : oit...korang tgok link dahsboar, efendism dll kat atas tu elok tak? AKu
view guna IE ni cam haram je..ke mmg dh messed up?? sila feedback yeee


*****************************************************************************

huhuhuhu...Aku nk wat tag dr Imheppie. Macam dh jawab..bedal je la..nk kasi ko hepi lagi ye imheppie yeee;
1) Apakah nama blog anda sekarang dan kenapa anda memilih nama itu?

Trudge Along My Nothingness

Sebab? Aku rasa cm takde apa sgt la hidup aku ni..simple, berhutang, tawa tangis mcm org lain. Trudge tu mknanya berjln dgn susah payah, or berat..mmg tu la hidup aku..terus berjalan sebaik mungkin..Jatuh, bangun balik. Luka, ubat..

2)Apakah link blog anda sekarang dan bagaimana boleh timbul idea untuk menamakannya seperti itu?

http://hasnulefendi.blogspot.com

aku cm mlas lak nk pk nama2 grand masa tu..last2 aku guna nama sendiri. Ada gak rasa nk tukar..tp cm ramai dh ke sni dgn nama ni..so aku biar je la.

3)Apakah method penulisan dalam blog anda?

Method dia, kita layurkan dulu ye puan2..dengan menggunakan method ni, tiub katod tadi akan berasimilasi dgn anod. ye betul..method ni mmg buat kita berotot ye...selagi kita maju, pasti jmbatan emas bercabang tiga..yeee.

4)Pernah terasa nak hapuskan blog anda?

tak pernah..byk benda aku blaja n dapat dgn blog ni...hehhehehe

5)Apakah pendapat anda mengenai blog kepada pemilik blog yang TAG anda ini?

Pendapatan sy skit je. tp pendapatan imheppie ni mcm byk. Blog dia pn warna girang2..tapi tak sebest n secomey blog aku..yiehahahhaha!!

Okeh..tknak tag sapa2 sbb kawan2 blog aku tklah beratus..rata2 dh buat kot.

Comments

Mak Su said…
waaaaarrgghhh!

heheehehe
momentinlife said…
huhu hemy...
ko mmg jujur...
sgt2 jujur..
tergelak je aku.. siap imagine lg.. wakaka

*ermm yg kt atas tu, dia bersusun kt tengah.. berturutan..
CAHAYA said…
Alahai kesiannya. Pi la balik tukar.
❀aRaBeLLa❀ said…
gi beli yg pakai buang la weh..hahaha
Wanie Boahari said…
ishhhh ko nie..laen kali pkai la baju ujan cap ayam..ehh ade ke baju cap tu???aku nie memandai je kn??so kesimpulan dr itu, ko jgn percaya mane2 baju ujan coz kalo pakai pn still basah lg..so x yah pkai..bia segala2 nyer basah...bukan setakat spender je basah...opss!! bulan pose..bukan maksudku nk memberi komen 18 thn keatas ok...
adie said…
ah ha..kantoi..ko buat ape ngan wardina tu sampai basah² spender ni.haha..

ps : ok je.tersusun kemas.right align.
Jard The Great said…
ha'ah.. baru ko tau camner perasaan pompuan yg kena haid.. wakaka.... (kot...aku pon tak pernah alami per yg ko alami...)
NM. Amalina said…
haha..
bsah sbb hjan?
x kot.

hehe
HEMY said…
Mak Su : ngape mak su sergah kite??ekekeke

Moment : ekeke..jujur ek..huuu..apsal lak dia tersusun tgh..ptut belah kanan atas..stret je..damn

Cahaya : nk balik jauh la...30km dr umah..ahaha..takpe..dh kering

Arabella : pakai buang??ko bg stok ko la kat aku..ahahaha

Wanie : huhu..biar segalnya basah ah??mampus aku terus balik umah je mintak MC

Penyu : wardina terlebih nakal la ari ni...

oo..ko view pakai mozilla kah penyu??

Jard : tula...tau skit la camne..hehehehe

Mariaminul : betul..tak tupu tau..hehehe
Unknown said…
penyelesaian yang efisyen...hahhaha
sharamli said…
w0i..w0i..
basah2 x kecut ke?
hua3
adie said…
a'aa..aku pakai musang berapi.
Syah Shah said…
spender basah? skang rasa gatal-gatal? sepatutnya ko cuci spender tu dulu... kasi perah kering-kering... kalu ade hand dryer dalam toilet, gunakan... Insya Allah tak gatal-gatal lagi lepas tu... Kikikikik :P :P
HEMY said…
~O~ : ekeke..efisyen dan bermaruahh..ahahaha

Penyubiru : hmm..just as I thought..pakai IE jadi huduh

SYahShah : kiki...takde masa la plak nk buar cmtu...hehehe..tkkan nk berbogel kat toilet opis..ahahaha

sharamli : ish...(tutup burung)..ke situ plak si sharamli ni..hehehe
momentinlife said…
eh! Google chrome ok gak.. blah kiri atas, tersusun.. =)
HEMY said…
aku bru view guna IE aku kat umah..ok je..ni IE8..hmm..lama nye version la kot
Kapten Luffy said…
mudah gatal2 bontot ko mcm tu wei

hahaha
HEMY said…
ahaha...mmg mudah beb..bontot suci le katakan
kurzz said…
hahahhahaa...baca tajuk entry ko jer aku dh bantai gelakk..hahaaa..adui saket perut aku baca entry ko nih nul..*dh ler berkumandang keroncong perut nih* ;)
nextime ko klo alami 'kebasahan' lagi nul..klo nk cepat kering..aku cadangkan ko pakai yg 'overnight' punya..pastii seleesaa..;D
*sorry tau nul aku tgelak sakan lak arini..ermm
HEMY said…
John : ala..kalau kecut..tegangkan lahh..ahahaha

Kurzz : ahahaha..takpe2..aku mmg suke kalau ko gelak. buleh ilangkan stress keje kau..ahahaha

overnight punya selesa eh??nnt mintak kat blogger2 lain la..huhu
pakcik gumbira said…
hak3.. cess spender basah pon nk cte..

jujo btol..hehe

Popular posts from this blog

VADS Berhad - Streamyx call center Reunionn

God!! My colleague has just received an email warning all of the respective employee to not storing any files, pictures or mp3 which are clearly not related to our work in the computer. Eventhough I didn't get the email, for precaution, I just upload all these images and write an entry bout it..ehehe..And these pics already got rid of the C drive..kiki Hmm..Actually this very reunion was held on 19th of June. Since there were a lot more special ocasion this month..ex:my anniv..ehehe..so this event report has been on hold till this very day..nga nga!! The reunion are for the guys that used and still working at streamyx call center and most of them are/were the splitters..It was held at 24hrs MCD near IKEA. Left pic : Me..just about the kicked off from my friend's house..the style of the day..haha.. right pic : Asmah. The one decided to invite all of us out of sudden due to rindu banget sama kami smpi nanis2..comey la semah..hehe=p Me taking the pic. From left clockwise ; Semah,

Ikat bini kamu, anak perempuan kamu pada tiang yang paling kukuh!!!

Received a parcel when I was at my parents' house. A small book of the detail translation of surah Al-Kahfi. Thanks to PPZ (Pusat Pungutan Zakat) for the yearly gift. And a beneficial one of course. My math teacher once told us before she started our math class about how the first ten verse could save you from Dajal's lure and seduction. Akan tiba waktu Dajal bermaharajalela di penghujung dunia menawarkan segala macam kemewahan dan kehendak yang sukar untuk ditolak. Dan bilamana kita tunduk pada hebatnya Dajal memenuhi permintaan kita, maka neraka lah jawabnya. Maka ikatlah anak-anak perempuan kamu, isteri dan ibu kamu di tiang yang paling utuh dan kuat dalam rumah kamu dengan kemas kerana apabila Dajal menghentakkan kakinya ke bumi, seluruh kaum wanita akan berlari-lari mendapatkan Dajal meninggalkan segala-galanya. Akan dicampak anak yang sedang didokong, suami mereka untuk Dajal. Meraung2 lah mereka diikat pada tiang. Tapi jangan pula kamu kasihankan mereka dan membuka ika

Zikir Imam Shafie sesat? Zikir tolak syurga?

Assalamualaikum.. On the way balik dari Sabak Bernam ke Bangi hati terasa melompat2 nak tulis pasal entri ni. First and foremost, aku nk tekankan di sini kenapa aku berani nak ulas pasal benda ni? Pasal hukum, zikir dan kesesatan ni padahal aku mungkin xlayak, bukan ustaz dan sebagainya. Sebabnya cuma satu, zikir ini dilabel sesat oleh sekumpulan ustaz ni tanpa ada dalil, nas alquran atau kesepakatan ulamak. Dan kesesatan yang dilabel oleh mereka hanya disebabkan pentafsiran perkataan yang digunakan dalam zikir ni. Jadi kalau setakat pasal literasi perkataan, aku pun layak. Apa pun baca dulu lah ye. Zikir Imam Shafie yang dilabel sesat baru2 ni ialah zikir yg femes korang dengar dr kecik " Ilahi lastu lilfirdausi ahla.. wala aqwa alan naril jahim.. Allah Fahab li taubatau waghfir zunubi... Fainna tagho firuzzambil azimmmm " -maafla tak jumpa arab version nye- Bawah ni terjemahannya; Oh Tuhanku aku tidak layak untuk syurgaMu. Tetapi aku tidak pula sanggup menga