Skip to main content

Sunday, 2nd Ramadhan


Huhu..lying on my chest waiting for 'spontan' buffering it the youtube. I've just sucked out all the unwanted entities from the inside of my car. I'm going back to KL after the Iftar with Nora, si buyung. We are going to stop at Satay Hut Tanjung Karang to try asking about the overcharged bill when we had our dinner Thursday night before. We had 50 satays including the take-away, but they charged us for 110 satays. I didn't check it because I didn't realize that the bill was weirdly expensive. I realized it when we've already arrived home. Hope they would pay the overcharged money tonight..=] or at least reimburse the rest of the 60 satays...that would do.

I do almost nothing during the noon. Mostly just lazing around, editting some pictures and uploaded them into my flickr so I could include them in my future entries.

When I was a kid, I am used to fishing till zuhur. I would left my fishing rod made by the dried bamboo by the ditch and went to the newly built white surau with it's blue roof. The surau will only be used by the jemaah during maghrib and isyak prayer. So it was all mine during the noon. Finished praying, I would just sleep inside there till I awoken by myself. owkh..I've already in the secondary school by that time. So the 6p.m curfew was already lifted..Ehehehe. Furthermore, my family always know I would spend the day at the surau.

Around 4 o'clock or when I heard my mother shouted from across the street I would come home. Usually it was to run some errands like going to the store 100m from my house or to give some dishes to my neighbours. It's the nice custom that has been forgotten by most of us.

Huh...My mom asked me to get some coconut milk. Got to go. It's time for the ERRANDS!!

Comments

sharamli said…
best kal0 tuka2 juadah ngn jiran..
kal0 ari kita mkn xbest tp dy0rang mkn best..tu yg best tu..hua3
Jard The Great said…
waaa.. got overcharged billl.. huhuhu...

have a safe trip back ok?
momentinlife said…
take care hemy!~
aiseh~ aku rsa nk mkn sate la pulak..adede
CAHAYA said…
jadi runner eh? hehe. ;)

Tradition yang dilupakan. Tapi semalam kitorang hantar bubur lambuk pada jiran2 Muslim yang dekat2. Isk. Dah banyak tukar jiran rupanya.

Duduk kat bandar ni jarang sangat jumpa jiran. Itu rumah teres tu. Kalau condo lagi lah kot.
sentosa77 said…
banyaknye.. overcharge tu? amik kesempatan tu.
Sharif John said…
Nice story telling... some of us forgotten the tradisional custom eh bro? which is quite sad...
zonaku said…
hehheheee... nice memories.......
sate lagi?????????
imHepPie said…
gila dowh..

dorg kira dabel ke??abes suma skali kene brapa??

so skang da tuntut lom dwet tuh...aiyak..
Syah Shah said…
mak oii... sampai 60 cucuk diorang overcharge?? Gile ahhhh~~

Tetiba teringin sate... Huhu~ ko le nih... Chisss~~~
HEMY said…
sharamli : betul2..tp kadang segan lak nk tukar yg tak best tu..ehehe

Jard : thank you

Moment : take care..makan je sate tu..kang tak sah pose..ahaha

Cahaya : mmg slh satu tujuan tukar juadah tu nk tau jiran kita masih sama ke tak...hehe

Zaidon : ntah tersilap la tu

John : maybe sbb tak masak pn skang bila buka..so there's nothing to be exchanged kot..huhu

Zonaku : nicely in my head..hihi..sateeee

Imheppie : aku nk tuntut mlm tadi..tutup lak

SyahShah : ekeke..makan je sate buka ni..nnt tak sah terawih
Wanie Boahari said…
smlm aku wat karipap n bagi kat jiran blkg umh..hahhaha..saje je nk bgthu ko..kalo ko dok blkg umh aku msti ko selalu bg aku mknan kn??hahahha
HEMY said…
kalau aku dok blkg umah ko...mmg aku mgharap la ko nye sedekah..ahahaha
Syah Shah said…
eh, ngape pulak tak sah tarawikh wei?? kompius plak aku tetiba... Huhu~~

Popular posts from this blog

VADS Berhad - Streamyx call center Reunionn

God!! My colleague has just received an email warning all of the respective employee to not storing any files, pictures or mp3 which are clearly not related to our work in the computer. Eventhough I didn't get the email, for precaution, I just upload all these images and write an entry bout it..ehehe..And these pics already got rid of the C drive..kiki Hmm..Actually this very reunion was held on 19th of June. Since there were a lot more special ocasion this month..ex:my anniv..ehehe..so this event report has been on hold till this very day..nga nga!! The reunion are for the guys that used and still working at streamyx call center and most of them are/were the splitters..It was held at 24hrs MCD near IKEA. Left pic : Me..just about the kicked off from my friend's house..the style of the day..haha.. right pic : Asmah. The one decided to invite all of us out of sudden due to rindu banget sama kami smpi nanis2..comey la semah..hehe=p Me taking the pic. From left clockwise ; Semah, ...

Ikat bini kamu, anak perempuan kamu pada tiang yang paling kukuh!!!

Received a parcel when I was at my parents' house. A small book of the detail translation of surah Al-Kahfi. Thanks to PPZ (Pusat Pungutan Zakat) for the yearly gift. And a beneficial one of course. My math teacher once told us before she started our math class about how the first ten verse could save you from Dajal's lure and seduction. Akan tiba waktu Dajal bermaharajalela di penghujung dunia menawarkan segala macam kemewahan dan kehendak yang sukar untuk ditolak. Dan bilamana kita tunduk pada hebatnya Dajal memenuhi permintaan kita, maka neraka lah jawabnya. Maka ikatlah anak-anak perempuan kamu, isteri dan ibu kamu di tiang yang paling utuh dan kuat dalam rumah kamu dengan kemas kerana apabila Dajal menghentakkan kakinya ke bumi, seluruh kaum wanita akan berlari-lari mendapatkan Dajal meninggalkan segala-galanya. Akan dicampak anak yang sedang didokong, suami mereka untuk Dajal. Meraung2 lah mereka diikat pada tiang. Tapi jangan pula kamu kasihankan mereka dan membuka ika...

Suatu ketika dulu..awek-awek adalah pengalaman menarik. Mesti baca!!! In bukan entri membangga diri

Tetiba teringat zaman kolej, so bila dikenang zaman kolej ni ada 2 benda paling menarik. Network game dan Aweks. Ekekeke. CGPA?? apa ke de kes, masuk U nak grad je. CGPA tak pakai pun untuk kerja (ahahha..untuk pembaca yg masih belajar, ini fakta benar. Tapi takut kena gam. SILA JANGAN TIRU NASIHAT INI). Terbaca berita-berita sadis kena rogol sebab ikut pakwe balik umah la, konon jumpa famili la. Sebenarnya takleh salah 100% kat gadis si mangsa. 5% datang dari laki tu juga..or pakwe mangsa. Walaupun aku baik, comel dan dipercayai ibu-bapa gadis, tapi walaupun dengan status ini, aku masih punya ilmu lelaki yakni memikat gadis. Walaupun tak terrer masih lagi ada tau. So, korang leh bayang yang memang terrer dan kena plak siap ada baca-baca. Bahaya~~~~ Dulu, gaya aku memang tak berapa gentle, aku selalu mintak kawan pada gadis yang ku minat itu utk tanyakan status. Aku ada sebab sendiri ngape tak gentleman tanya sendiri. 1. Aku tak sekelas pun kadang ngan awek tu, aku nk citer apa kalu...