Skip to main content

Ini entri lega selepas pengakuan...

Ahad lepas aku main tenis kat FRIM. Tp ini bukan citer main tenis. Gambar tak edit lagi kasi cantik..lain entri la. Ini citer pasal kerunsingan aku. Pagi tu kena la kuar naik keta sbb niat hati nk singgah potluck adesh plak pas men tenis. So, nk bawak beg kamera, laptop, raket n baju. Kena la nek keta. Masa tu keta aku kat dlm..keta h.mate aku ponjot kat blkg. Mmg rutinnya sapa keta kat dlm kena la undurkan keta lain utk kuar. Aku n ponjot dh besa dh. Sblum ni pn bila keta ponjot blkg aku..aku kuar n msukkan elok je.

Bila nk parking keta kat dalam, kena rapatkan kiri ke dinding sebab moto2 nk kuar masuk. Sblum ni aku buat ok je. Tp ntah camne pagi tu..aku nk rapatkan, aku baru nk lepas brek..auto gear keta ponjot tu dh ke depan. SRRREEETTTTT...calar bumper keta ponjot. AKu tak tau la dlm hati aku masa tu. Korg mesti faham pnya kan..Ponjot dh la jaga keta dia mcm bini. Aku gi calarkan plak.

Aku kuar n tgok..smpi ke besi jugak la calar dia. Aku mmg runsing habis...nk men tenis pn dh kacau dh jiwa. Odw gi tenis pn mmg runsing je. Aku fikir camne nk bgtu ponjot. Aku perlu bgtu dia masa tu juga kah? (masa tu ponjot n housemate lain kat kuantan tgh berseronok..takut dia lak resah kalau aku bgtu dia hari tu juga). Perlu ke aku bgtu bila dia dh smpi...time tu takut dia letih drive. Aku bgtu plak keta calar..aduuhh..mmg serba salah nak bagitau.

Last2 aku amek kptusan biar dia nmpk n tahu sendiri..then aku mengaku. Tp dlm masa yg sama aku tnya2 kawan opis..kalau diorg di tmpt ponjot cmne. Aku tnya 4 org kawan. dua kata diamkan..dua lagi kata bgtu sblum tau sendiri..takde plak majoriti. Pagi tadi tnya lagi sorg kawan..dia kata bgtu je. So, aku pn nekad bgtu ponjot tadi.

Aku dua-tiga kali salah dail no. ponjot. Pastu bila dh betul, sblum bunyi talian bersambung aku letak. Aku takut...berdebar2 plak. Last2 aku tekad gak call dia tadi.

"Ponjot...ko kat ne?"
"Hutan..apasal"
"aku nk bgtu ko something. Ko ada cek tak keta ko?"
"Hah??takde..apehal??(nada ponjot dh curious)"
"aku tercalarkan bumper depan ko hari tu nk park rapat tepi ponjot"
"haa??teruk ke? nampak besi ke?"
"bagi ko..teruk la sbb ko jaga keta ko elok2..mmg nampak besi"
"haaa??syial la (tp syial ponjot bukan marah..mekasih ponjot). Takpe la..nnt aku cek balik ni"
"sori ponjot..gear auto tu kedepan time aku baru lepas brek. Aku lupe. Sori ponjot ek. Nanti kita gi PEKIFA la try tacap. Sori ponjot"
"Ok2"

Aduhh..aku pn tak tau la semarah mana ponjot balik umah nnt bila cek keta dia. Aku redha je la. Papehal aku sedia la bayar kalau dia nk cat balik. Hmm..nak buat camane..salah aku. Lagi la dia tak caya nk bagi pinjam keta dia pasni. Sekurang2nya aku bgtu la bila aku calar kan. Side mirror aku tu dh byk calar..takde sapa pn bgtu aku diorg calarkan. Padahal side mirror tu leh kasi telangkup. Tapi takpe la..bg aku..kalau aku buat..aku ngaku. sorry lagi skali ponjot.

Lega hati aku skang aku dh bgtu ponjot....

Comments

sharamli said…
ahad lepas?
ari ni bru gtw?

naseb baek si p0nj0t baek kn..ensem x?
muahaha
Dearie Pearls said…
apapun kena terus terang..

tahniah kerana berani mengakui kesalahan sendiri..
wahida said…
anul seorang juara!!
tindakkan yg kira bgus kalau mgaku dulu.
bg aku itu lebih baik kalu aku ditmpt pojot tu.
tu aku la...org lain tak tau la...
Wanie Boahari said…
kalo aku kat tmpt ko aku rs aku dh ketaq lutut..cancel semua xtiviti..ala x da menda tu..kalo aku jd kwn ko tu aku x mrh sbb ko ngaku laen la ko x ngaku..


tp nsb bek aku bkn kwn ko tu..kalo x msti ko buli aku..hahhaha
HEMY said…
sharamli : nk bgtu smbil jaga hati..kena berfikir dengan baikkk

LOL : huu..mekasih

Dr Wahida : huuu..berterus terang leh jadi juara eh??

Fahruzzaman : hmm tu la..lepas tnya2 ramai kata camtu..tu yg aku ngaku tu

Wanie : aku tak ketaq lutut..sbb aku masih nk bayar..cuma rasa runsing resah je la sblum ni tk bgtu...

aku buli ko tp aku syg tau..ahahaha
arianna adrizal said…
aku pun debar2 gak bc ni. hehe.
xpela nul.. yg penting ko ngaku. aku kalo org xngaku tu hangen tu. padahal nak suh ngaku je.. blm suh bayo lg tu. hu~ emo jap ;p
HEMY said…
tapi nk bgtu tu susah betul la..aku nyaris tknak bgtu lgsg...huuuu
imHepPie said…
huuu...ponjot jga keta cam bini..

pahtu dia jga bini cam keta ke??huuuu
Masy said…
cam kawan aku dulu camtu la. terlanggau kete org yg parking. balik opis dia sudah ketar. so aku ckp kat dia, baik dia pi tulis note - bgtau da calarkan, siap tinggal no tpon utk dia call klu nk kawtim paper.

so mamat tu call, dan kata akan bgtau berapa kawan aku kene bayar lps dia gi antau bengkel. end up sampai ke sudah mamat tu x call lg. alahai mulianya hati. klu dia nk cari kawan aku ni bole je - opis kitorang belakang2 je. hehe

moral of d stori : moga2 ponjot kasik free kat ko hahaahh
Jard The Great said…
gud for you! honesty is the best policy.. ;p
sentosa77 said…
Ok la.. dah bagitau, dia taklah marah sangat nanti..
HEMY said…
imheppie : ahaha..ko ingat ni citer senario ke??

Masy : bagusnya...tak sampai ati jugak kot nk caj...bukan kita sengaje

Jard : hmmm..betul betul

Zaidon : mmg tak marah..alhamdulillah
zonaku said…
ko ngaku.. kureng la level marah dia... kalu ko x ngaku, harus kenyang kene sumpah....

good boy!
wak,,,
ponjot 2 nsem x???
kim salam dia ekk...
hikhik...

Popular posts from this blog

VADS Berhad - Streamyx call center Reunionn

God!! My colleague has just received an email warning all of the respective employee to not storing any files, pictures or mp3 which are clearly not related to our work in the computer. Eventhough I didn't get the email, for precaution, I just upload all these images and write an entry bout it..ehehe..And these pics already got rid of the C drive..kiki Hmm..Actually this very reunion was held on 19th of June. Since there were a lot more special ocasion this month..ex:my anniv..ehehe..so this event report has been on hold till this very day..nga nga!! The reunion are for the guys that used and still working at streamyx call center and most of them are/were the splitters..It was held at 24hrs MCD near IKEA. Left pic : Me..just about the kicked off from my friend's house..the style of the day..haha.. right pic : Asmah. The one decided to invite all of us out of sudden due to rindu banget sama kami smpi nanis2..comey la semah..hehe=p Me taking the pic. From left clockwise ; Semah,

Ikat bini kamu, anak perempuan kamu pada tiang yang paling kukuh!!!

Received a parcel when I was at my parents' house. A small book of the detail translation of surah Al-Kahfi. Thanks to PPZ (Pusat Pungutan Zakat) for the yearly gift. And a beneficial one of course. My math teacher once told us before she started our math class about how the first ten verse could save you from Dajal's lure and seduction. Akan tiba waktu Dajal bermaharajalela di penghujung dunia menawarkan segala macam kemewahan dan kehendak yang sukar untuk ditolak. Dan bilamana kita tunduk pada hebatnya Dajal memenuhi permintaan kita, maka neraka lah jawabnya. Maka ikatlah anak-anak perempuan kamu, isteri dan ibu kamu di tiang yang paling utuh dan kuat dalam rumah kamu dengan kemas kerana apabila Dajal menghentakkan kakinya ke bumi, seluruh kaum wanita akan berlari-lari mendapatkan Dajal meninggalkan segala-galanya. Akan dicampak anak yang sedang didokong, suami mereka untuk Dajal. Meraung2 lah mereka diikat pada tiang. Tapi jangan pula kamu kasihankan mereka dan membuka ika

Zikir Imam Shafie sesat? Zikir tolak syurga?

Assalamualaikum.. On the way balik dari Sabak Bernam ke Bangi hati terasa melompat2 nak tulis pasal entri ni. First and foremost, aku nk tekankan di sini kenapa aku berani nak ulas pasal benda ni? Pasal hukum, zikir dan kesesatan ni padahal aku mungkin xlayak, bukan ustaz dan sebagainya. Sebabnya cuma satu, zikir ini dilabel sesat oleh sekumpulan ustaz ni tanpa ada dalil, nas alquran atau kesepakatan ulamak. Dan kesesatan yang dilabel oleh mereka hanya disebabkan pentafsiran perkataan yang digunakan dalam zikir ni. Jadi kalau setakat pasal literasi perkataan, aku pun layak. Apa pun baca dulu lah ye. Zikir Imam Shafie yang dilabel sesat baru2 ni ialah zikir yg femes korang dengar dr kecik " Ilahi lastu lilfirdausi ahla.. wala aqwa alan naril jahim.. Allah Fahab li taubatau waghfir zunubi... Fainna tagho firuzzambil azimmmm " -maafla tak jumpa arab version nye- Bawah ni terjemahannya; Oh Tuhanku aku tidak layak untuk syurgaMu. Tetapi aku tidak pula sanggup menga