Skip to main content

Antibiotic anybody??

Before I start nagging, this is the answer to Mr Ibadahman for his comment in my previous entry. His comment is :

There is always something that bother me. Kalau nk buat ibadat takut riak, terus x buat. Ape kes, sbb takut ibadat x cukup la kena buat. Buat ibadat nie bukan utk org pn. Betul x?

Ibadahman : ada satu hadis ke, ayat quran..sy pn tak pasti..tp isinya..kalau kita rasa kita bagus utk jadi imam..tp tknak jadi imam sebab takut riak..n terus tak jadi imam..berdosa..jadi sy rasa cmtu la lebih kurg utk ibadah lain. Lgpun sllnya ibadah tu akan jadi riak jika org lain tau..jadi..tkyah bgtu org..kecuali niat kita bgtu utk cuba pujuk org tu buat sama ngan kita..atau mengingatkan mereka. Itu dakwah..tu lain plak.

**********************************************************************

Today, the time moves as normal as ever. Maybe because I have lots of things to do this morning. I preoccupied myself with the tickets, solving every issues and finished most of them just now. Huh..that's the reason why I can take a few minutes to update my blog today =]. My status in my office communicator is 'Busy' - Disturb with care. Ahahaha!!! Coz there's one status 'DO not disturb' where your communication will not reach the person with this status. So, this is my own way to say Im extremely busy..but not that extreme till you cant chat with me on something. Hehe.

I was given antibiotic pills after my appointment with the dentist last weekend. The doctor asked me to eat all of them but I left them at home..arghhh!!! The usual me. So I went to a clinic near my house last night hoping I could buy them from the clinic. But the nurse said in order for me to buy them, I need to be examined by the doctor..alaaaaaa..leceh.

I went home and asked if any of my housemates have their antibiotic pills left from their previous appointment. Din has some but I need to make sure if it has the same effect for my tooth. Hmm..It's red in colour, one tablet a time unlike the one given to me, white colour and 2 tablets a time. The red one is a pill but in a capsule look.

Ukkhh..if Dr Wahida is reading this entry, please drop a comment whether it's just the same or not. If not, worse come to worse..I need to see the doctor for it tonight. Damn. The nurse (from the dental clinic) couldn't make sure of it just now when I called her. But she said it's too prevent the pain when I come for the next appointment. Huuuu..
p/s : Umiyan...i takleh nk drop comment la..rasanya sume org tk dpt nk drop comment kat entri2 umiyan..ke mmg umiyan tknak kumen??sbb bila klik post comment tak jadi pape

Comments

❀aRaBeLLa❀ said…
aku punye antibiotik warna pink..huhu
sentosa77 said…
saya setuju ngan jawapan Hemy about ibadah.. :), tntg gigi.. sakit ke eak.. masa cabut tu, gigi teman pun berlubang besar dah ni.. :)
CAHAYA said…
Cik abg, better pegi check doctor yang sama. Sia2 je kang.
momentinlife said…
aku ade antibiotik ni.. ko nk?
Syah Shah said…
pakcik, ko punye antibiotik tu amoxicilin ke, cloxacilin ke atau erythromycin?

buleh beli kat farmasi kalau cloxa atau amoxy...


p/s : Aku pun tak boleh drop komen kat umiyan punya blog... geram betul takleh nak kutuk-kutuk... Muahahahahah :P :P
arianna adrizal said…
tgh puasa sakit gg.. aduhai. bertabah la ye
Jard The Great said…
makan antibiotik tu smpi abes ok? ehehe.. sakit tu ko leh tahan lagi.. baru sakit di dunia.. sakit di akhirat blom tahu lagi.. . =p =p
Bardboo said…
tu yg wat aku x suka amik antibiotik..huhu
Bardboo said…
tu yg wat aku x suka amik antibiotik..huhu
Bardboo said…
tu yg wat aku x suka amik antibiotik..huhu
sharamli said…
kecik2 mls g0s0k gigi la ni...
HEMY said…
yg pink ni la kawan aku bg aku arabella

LOL : sure..thanks

Cahya : aku telan je antibiotik kawn aku

moment : takpe la..jauh ko nk bg aku

Syahshah : satu pn tak sama dgn yg nurse tadi sebut..ahahaha

Anne : kiki..tabaghhh

Jard : heee..leh la tahan lagi

Bard : nape ko tak suke lak??

Sharamli : kecik2 dulu aku la plg suke gosok gigi n gosok plg lama
Syah Shah said…
hahahahah pasl antibiotik ada banyak nama... hohohohohoh

Popular posts from this blog

VADS Berhad - Streamyx call center Reunionn

God!! My colleague has just received an email warning all of the respective employee to not storing any files, pictures or mp3 which are clearly not related to our work in the computer. Eventhough I didn't get the email, for precaution, I just upload all these images and write an entry bout it..ehehe..And these pics already got rid of the C drive..kiki Hmm..Actually this very reunion was held on 19th of June. Since there were a lot more special ocasion this month..ex:my anniv..ehehe..so this event report has been on hold till this very day..nga nga!! The reunion are for the guys that used and still working at streamyx call center and most of them are/were the splitters..It was held at 24hrs MCD near IKEA. Left pic : Me..just about the kicked off from my friend's house..the style of the day..haha.. right pic : Asmah. The one decided to invite all of us out of sudden due to rindu banget sama kami smpi nanis2..comey la semah..hehe=p Me taking the pic. From left clockwise ; Semah,

Ikat bini kamu, anak perempuan kamu pada tiang yang paling kukuh!!!

Received a parcel when I was at my parents' house. A small book of the detail translation of surah Al-Kahfi. Thanks to PPZ (Pusat Pungutan Zakat) for the yearly gift. And a beneficial one of course. My math teacher once told us before she started our math class about how the first ten verse could save you from Dajal's lure and seduction. Akan tiba waktu Dajal bermaharajalela di penghujung dunia menawarkan segala macam kemewahan dan kehendak yang sukar untuk ditolak. Dan bilamana kita tunduk pada hebatnya Dajal memenuhi permintaan kita, maka neraka lah jawabnya. Maka ikatlah anak-anak perempuan kamu, isteri dan ibu kamu di tiang yang paling utuh dan kuat dalam rumah kamu dengan kemas kerana apabila Dajal menghentakkan kakinya ke bumi, seluruh kaum wanita akan berlari-lari mendapatkan Dajal meninggalkan segala-galanya. Akan dicampak anak yang sedang didokong, suami mereka untuk Dajal. Meraung2 lah mereka diikat pada tiang. Tapi jangan pula kamu kasihankan mereka dan membuka ika

Zikir Imam Shafie sesat? Zikir tolak syurga?

Assalamualaikum.. On the way balik dari Sabak Bernam ke Bangi hati terasa melompat2 nak tulis pasal entri ni. First and foremost, aku nk tekankan di sini kenapa aku berani nak ulas pasal benda ni? Pasal hukum, zikir dan kesesatan ni padahal aku mungkin xlayak, bukan ustaz dan sebagainya. Sebabnya cuma satu, zikir ini dilabel sesat oleh sekumpulan ustaz ni tanpa ada dalil, nas alquran atau kesepakatan ulamak. Dan kesesatan yang dilabel oleh mereka hanya disebabkan pentafsiran perkataan yang digunakan dalam zikir ni. Jadi kalau setakat pasal literasi perkataan, aku pun layak. Apa pun baca dulu lah ye. Zikir Imam Shafie yang dilabel sesat baru2 ni ialah zikir yg femes korang dengar dr kecik " Ilahi lastu lilfirdausi ahla.. wala aqwa alan naril jahim.. Allah Fahab li taubatau waghfir zunubi... Fainna tagho firuzzambil azimmmm " -maafla tak jumpa arab version nye- Bawah ni terjemahannya; Oh Tuhanku aku tidak layak untuk syurgaMu. Tetapi aku tidak pula sanggup menga