Fantasi 2 : Hemyck Potter

>> Monday, July 20, 2009

Aku baru smpi umah dlm kul 11 tadi. Mcm besa kat Tanjun Karang jem pnjg gak. Tp tak sepanjang time2 cuti umum..pun begitu rasanya lebih dr stgh jam gak la nk habiskan 1km. Aku time2 camni yg aku sakit ati kalau ada yg potong line. Aku saja ke tengahkan skit keta aku..mksudnya aku dok lane plg kanan, then aku kasi keta aku dok ke kanan lebih, sbb jalan tu takde divider..Jadi bila yg jahanang nk potong line tersangkut la kat blkg aku..diorg kena amek kona lebih yg menyebabkan diorg msuk lane yg bertentangan plak. Aku puas je wat camtu...ahaha..tunggu la turn. Sume org nk cepat..

----------------------------------------------------------------------

Hemyck Potter merupakn seorg budak..err..dewasa yg menjalani hidup seperti org biasa yg lain. Byk utang, dpt gaji je tolak sume tggl 2-3 rat, nek keta yg tak berapa hebat, dok umah sewa dgn rakan2 lain dn pulang ke kampung setiap bulan sekali. Sememangnya Hemyck Potter kelihatan sgt biasa. Namun ada suatu rahsia besar yg tak berapa besar sbb akan dibgtu dlm entri ni dalam diri Hemyck. Hemyck mempunyai kuasa magis. Yeee..magis.

Magisnya bukan lah seperti magis david blaine atau ahli silap mata yg kita biasa tgok di TV yg mana ahli silap mata bertopeng telah pn mendedahkan betapa penipunya diorg semua ni. Magis Hemyck adalah magis yg sebenar. Hemyck mula sedar bahawa dirinya lain dr yg lain. Dia boleh berkomunikasi dgn binatang dn cewek2 ayu..Kali pertama Hemyck menggunakan magis tanpa sedar ialah apabila Hemyck telah menukar kawan beliau yg ketika itu sedang tidur menjadi seekor rama2. Rakan Hemyck yg bertukar menjadi rama2 tadi terbang mencari madu. Sedar2, rakan Hemyck berada di taman sabak bernam 12 km dr tempat dia tidur. Kebingungan..kawan Hemyck tadi berjaya ditemui oleh kuarganya. Kuarga mereka sepakat membuat kesimpulan bahawa anak mereka diculik atau disembuyikan hantu kopek. Smpi skang kawan beliau tak tau yg Hemyck la punca kejadian tersebut.

Sebagai seorg dewasa Hemyck sudah mampu mengawal emosi, mengawal magis beliau. Dia hanya akan menggunakan magisnya kala perlu. Contohnya kalau lapar..Hemyck akan menyeru mknn dr kedai maya qayum kegemarannya dn kemudian dia akan mengeluarkan duit beliau dn menjelmkan duit itu dlm laci restoran tersebut sbgi bayaran. Ataupn kala beliau takde duit di hujung bulan, beliau akan mengenakan magis yg kuat dengan membiarkan masa berlalu lebih pantas. Mungkin kadangkala anda terasa yg tiba2 dh gaji kan??Haa..tu sume kerja magis si Hemyck ni la.

Malam itu Hemyck memandu keta wiranya seperti biasa..laju bila jalan kosong n perlahan serta memaki2 keta2 yg perasan laju tp terhegeh2 di lane kanan. Lagu rap berkumandang dgn kuat utk menyegarkan mata Hemyck spnjg perjlnn. Kali ni Hemyck tersekat dlm jem di Tanjung Karang. Sekali sekala Hemyck melihat cermin sisinya kot2 ada makhluk2 driver yg kurang didikan moral memotong line. Hemyck dengan sengaja memandu ke tengah sedikit agar kereta2 yg tak bermoral ni tersangkut bila memandu spnjg garis pembahagi jalan utk memotong queue. Tp kadang2 mereka sanggup kona lebih smpi ke lane berlawanan arah utk memintas.

Tiba2 kereta Hemyck dihon oleh sebuah keta yg mahu memotong queue. Hemyck wat bodoh je. Last2 keta tu kona lebih utk memintas. Hemyck tidak dapat mengawal kemarahan beliau kali ini. Tetiba dia mengenakn magis pada keta tadi

"Cilah kebetoiye!!"

Keta tadi mengecil sehingga menjadi saiz model keta ferrari yg anda boleh beli dgn rega 6.90 slpas anda isi minyak 30 hengget tu. Keta tadi kelihatannya panik. Dengan saiz kecil itu, keta tadi terus mencilok melalui bhgn bawah keta2 yg ada dan hilang dr pandangn Hemyck. Entah pemandu tadi masuk parit ke, park tepi jln ke tak tau lah bila tetiba melihat persekitarannya begitu besar.

"Nak sgt cilok..haaa amek. Kalu kecik kan leh cilok lg senang. Tu tujuh hari baru smpi KL. Kalu ko benti smyg je baru ilang magis tu", kata Hemyck sendirian smbil tersengih jahat.

Hemyck terus memandu sehingga lah beliau smpi lebuhraya depan One Utama menghala ke Puchong. Sedang Hemyck memandu di lane tengah, dia mahu menukar lane kanan...setelah pasti tiada keta di blkg, Hemyck pn memulas steering ke kanan menukar lane. tiba2 Hemyck di hon dr blkg. POOOONNNNNN!! Ait, ntah dr mana datangnya keta tu. Rupanya bila Hemyck tgok dr cermin sisinya, keta di blkg tidak membuka lampu. Hanya lampu hiasan kecil yg terletak bawah 2 lampu depan itu shk dipasangnya. Juga lampu ala2 knight rider yg dok merlip kiri kanan tu.

Hemyck smbil memandu menurunkan tingkap beliau dan mengeluarkan tgan dr tingkap. Hemyck memberi isyarat pada keta blkgnya yg lampu mereka tidak dipasang. Tiba2 keta tadi menukar lane dan memandu selari dengan keta Hemyck. Smbil menurunkan tingkap, pemandu tadi memaki Hemyck.

"Bodoh..unta..nak tukar lane ikut suka hati bapak kau je", jerit pemandu keta tadi
"Mana sy nampk kalau encik pn tak pasang lampu", balas Hemyck
"sukati aku la tak pasang lampi..bodohhh..", keta tadi terus memecut selepas menunjukkan signal Fuck You dgn jari tgh nya.

Hemyck sekali lagi sakit ati dan terus mengenakn magis pada keta tadi,

"JAYHENAM PUINYE SEIYYYTAN"

Keta mamat tadi terus terapung di udara setinggi 20 kaki dr bumi. Keta2 yg perasan memperlahankn kenderaan dn ada yg terlanggar bontot blkg dek kerana nk benti tgok kejadian aneh tersebut. Biasala rkyat malaysia kalau eksiden mmg penuh dan kasi jem sebab nk tgok masing2..Hemyck terus berlalu dr situ.

Pemandu tadi terpaksa diturunkan oleh pihak bomba stlh dikeluarkan dengan bantuan helikopter. Elok je mamat tu kuar..keta tadi jatuh ke bumi pecah berkecai. Dgn keadaan menggigil ketakutan, mamat tadi membeeitahu pihak polis yg dia tau angkara siapa dengan memberikan nombor pendaftaran kereta Hemyck.

Polis terus ke rumah Hemyck. Hemyck yg kala itu sedang melayari internet terganggu dengan kehadiran polis.

"Encik pemilik keta ni?", tunjuk pegawai polis td ke arah keta wira yg ada taik cicak di hood depannya.
"ye encik. Kenape?"
"Kami mendapat laporan yg encik terlibat dgn kes keta terapung di LDP mlm smlm", terang pegawai itu lagi.
"haaa??apa kena mengena ngan sy??sy suspek ke?", Hemyck wat2 tak tau
"mengikut kata mangsa, kejadian tersebut berlaku sejurus selepas beliau bertembung dengan keta encik Hemyck"
"ait??cuba explen skit..rasanya camne sy nk kasi itu keta terapung encik polis?"
"err...menurut mangsa, dia mungkin di magis oleh encik Hemyck"
"ahahahaha!!magis??magis??biar betul encik polis. Agak2 la zaman2 wonderpet ni ada org guna magis. Karut betol. Takkan la encik polis yg professional ni nak percaya. Ntah2 mamat tu mabuk"
"Kami dh cek mangsa encik Hemyck.Beliau bebas alkohol. Mmg susah nk percaya..tp..kami kena bawa encik Hemyck ke balai polis utk siasatan lanjut", terang pegawai polis tadi
"mcam ni la encik polis..kalau sy tau magis..baik sy kasi encik polis lupakan je masalah ni..kasi itu mamat pn ilang ingatan..tak ke senang"

smpi skang, takde pn berita pasal penangkapan dalang di sebalik kejadian kereta terapung tadi. Tak siapa tau klu atau punca sebenar kejadian. Yg mungkin tau pn..rasanya dh tak ingat. Ehehehehe. Berhati2 la di luar sana..jgn kurang ajar ngan orang kerana anda mungkin di magis juga nnt.

0 comments:

Post a Comment

Please take it~~

Please take it~~
Thanks to all my followers. Please be honoured to take this very memuah award and you can display it proudly in your blog!!

Followers

There was an error in this gadget

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP