Skip to main content

A day with the toddlers

Alaaa..emergency ID tak dapat lagi. Cmne nk buat keje. Aku update la terus ini blog. Haha. Owkh, sblum tu harap anda semua tak salah sgka aku share weekend jd babysit ni ngn korg. Bukan nk kac tunjuk keayahan aku ke hape. Kalau aku single mungkin la..opps!! Tp mungkin dgn entri aku mana yg dh lama kawin yg dh mula muak tgok anak tu akan teringat sronoknya masa mula2 ada anak..mungkin. And pada yg ada anak mungkin dpt rasa betapa beruntungnya ada ank sbb ada yg masih cuba utk memperoleh seorg...Mmg ya, kadang tu anak org kita rasa sronot..anak sendiri menyampah sudah..tu naluri manusia biasa...


-------------------------------------------------------



"Abah..nak ayam"
"Nak ayam dok atas ni diam2..Tknak dok sana tgn kotor..Nanti basuh tgn dh makan..tau"


"Abah..nak kelat (coklat)"
"Nak coklat kena diam..takleh nangis2. Sayang dulu"

-CUpp..dpt kiss kat pipi-
"Nah..nnt buang kat bakul sampah tau sampah dia"

"Abah..nak kelat"
"Nak kelat mandi dulu"
"Dh mandi"
"tu pagi tadi..tak mandi tak dapat kelat la"

-pastu dia terus tak mintak coklat suh mandi pnya pasal..caishh-


Haa..kn nangis tu...berebut kerusi ngn si Danial..aku letak luar kusi tu..nangis terus ngamuk..wa peduli hape..ahaha. Mak aku pn bior je aku nangis dulu kecik2..ahahaha


"Nakk airrr!!!!!!" (jerit2 marah2)
"cuba cakap..abang..nak air..pelan2 tknak jerit2"
"Nakkk aiirrrrr!!!!"
"hmph..jgn harap la dpt..ckap elok2"
"nakk aiirrrrr..!!" (nangis)
---------wat tak tau-------------



Ni baru pas nangis..so tak senyum sgt dok blkg...dua org ni pantang nmpk kamera..suke benor posing..pastu belek kat kamera aku tu.

Dia panggil aku abah daaa..ahaha..dh la time gi beli makan pn panggil abah. Ahahaha!! Hari ahad itu aku terasa mau kawin cepat..mau dpat anak cepat juga..Cembam sudah ready ka...? tp tgok umah selerak..mainan sana sini..hmm hmm. Owkh..takpe. Ni sbb aku tkleh marah lebey2..bukan anak aku..ahahaha!!! Kalau anak aku, aku suh kemas terus...nangis, aku sumbat dlm bilik air...ahahaha!!

Eceh...posing senyum.

Umah adik ipar makcik itu ari pn best juge..byk rak dia drill sendiri atas dinding..tmpt letak mcm2 brg. ada meja cavenzi yg dh lama aku nk beli tapi tak beli2. Ada byk katalog ikea kat umah dia..Rasanya adik ipar makcik ni arkitek..tgok buku2 yg ada dlm bilik dia.


Curious little toddler

Ada byk cereal....jajan..n mknn ringan mcm biskut. Hmm..dpt idea gak camne bila ada umah sendiri. Stor dia pn kemas je...ada rak yg dipasang sendiri. Ikea juge..hebak mamat ni..Ikea saje. Aku? mungkin carik papan terpakai je buat almari..ehehehe

Uuuuuhhh..Ahahaha..tetiba si danial dtg dok lambai2 kat aku "hai hai" ngan air liur skit melejer..belum sempat lap dia kiss pipi aku..owkh..I'm so want one!!! Ahahahaha!! Okeh..ni entri yg dh ditulis lebih awal..aku mau gi mandikan ini budak 2 orang..

"jihaaa!!mandi!!! Danial..jom. tak mandi tak dapat kelattttt!!!"

Lepas tgok Danial mandi sonot je..si akak Najiha tu volunteer je mandi..elok je main air..so kali ni tak nangis dh mandi. Mlm tadi balik wrestling dulu last ngan Danial. Babai..balik dulu...Sudahkah anda memberi ciuman pada anak anda hari ini??..


Comments

Popular posts from this blog

VADS Berhad - Streamyx call center Reunionn

God!! My colleague has just received an email warning all of the respective employee to not storing any files, pictures or mp3 which are clearly not related to our work in the computer. Eventhough I didn't get the email, for precaution, I just upload all these images and write an entry bout it..ehehe..And these pics already got rid of the C drive..kiki Hmm..Actually this very reunion was held on 19th of June. Since there were a lot more special ocasion this month..ex:my anniv..ehehe..so this event report has been on hold till this very day..nga nga!! The reunion are for the guys that used and still working at streamyx call center and most of them are/were the splitters..It was held at 24hrs MCD near IKEA. Left pic : Me..just about the kicked off from my friend's house..the style of the day..haha.. right pic : Asmah. The one decided to invite all of us out of sudden due to rindu banget sama kami smpi nanis2..comey la semah..hehe=p Me taking the pic. From left clockwise ; Semah,

Ikat bini kamu, anak perempuan kamu pada tiang yang paling kukuh!!!

Received a parcel when I was at my parents' house. A small book of the detail translation of surah Al-Kahfi. Thanks to PPZ (Pusat Pungutan Zakat) for the yearly gift. And a beneficial one of course. My math teacher once told us before she started our math class about how the first ten verse could save you from Dajal's lure and seduction. Akan tiba waktu Dajal bermaharajalela di penghujung dunia menawarkan segala macam kemewahan dan kehendak yang sukar untuk ditolak. Dan bilamana kita tunduk pada hebatnya Dajal memenuhi permintaan kita, maka neraka lah jawabnya. Maka ikatlah anak-anak perempuan kamu, isteri dan ibu kamu di tiang yang paling utuh dan kuat dalam rumah kamu dengan kemas kerana apabila Dajal menghentakkan kakinya ke bumi, seluruh kaum wanita akan berlari-lari mendapatkan Dajal meninggalkan segala-galanya. Akan dicampak anak yang sedang didokong, suami mereka untuk Dajal. Meraung2 lah mereka diikat pada tiang. Tapi jangan pula kamu kasihankan mereka dan membuka ika

Zikir Imam Shafie sesat? Zikir tolak syurga?

Assalamualaikum.. On the way balik dari Sabak Bernam ke Bangi hati terasa melompat2 nak tulis pasal entri ni. First and foremost, aku nk tekankan di sini kenapa aku berani nak ulas pasal benda ni? Pasal hukum, zikir dan kesesatan ni padahal aku mungkin xlayak, bukan ustaz dan sebagainya. Sebabnya cuma satu, zikir ini dilabel sesat oleh sekumpulan ustaz ni tanpa ada dalil, nas alquran atau kesepakatan ulamak. Dan kesesatan yang dilabel oleh mereka hanya disebabkan pentafsiran perkataan yang digunakan dalam zikir ni. Jadi kalau setakat pasal literasi perkataan, aku pun layak. Apa pun baca dulu lah ye. Zikir Imam Shafie yang dilabel sesat baru2 ni ialah zikir yg femes korang dengar dr kecik " Ilahi lastu lilfirdausi ahla.. wala aqwa alan naril jahim.. Allah Fahab li taubatau waghfir zunubi... Fainna tagho firuzzambil azimmmm " -maafla tak jumpa arab version nye- Bawah ni terjemahannya; Oh Tuhanku aku tidak layak untuk syurgaMu. Tetapi aku tidak pula sanggup menga