Si Ugup pakar pengsan

>> Thursday, June 25, 2009

Aku baca entri CAHAYA pasal jenis manusia yg mahukan perhatian..Oleh kerana di akhir entri Cahaya ada tnya sapa2 yg penah jumpa org cmni..maka aku nk citer gak la..tp bukan dr pglman aku sendiri..ni citer yg digarap oleh room mate aku, juih masa kat UPM. Kisah budak yg suka tarik perhatian org kat sekolah dia dulu.

Kita namakan budak ni dgn nama Ugup ye utk citer ini. Kata juih, Si Ugup ni mcm org biasa je luaran nya..takde la plak pakai spender kat luar atau pn pakai tali leher di punggung. Sume org rasa biasa. Sehinngalah suatu hari ni dia pengsan di bilik asrama. Inilah permulaan kisah Si Ugup si penarik perhatian. Maka kawan2 sedorm ni pn kecoh la..agkat dia pergi bilik kecemasan di usung. Warden sume datang. Tak lama lepas tu dia sedar.

Lepas pada kes tu, dia pengsan lg tengah2 perhimpunan membuat kekecohan. Dah kawan2 kena usung gak bilik kecemasan. Byk kali juge la dia buat. Sehingga lah suatu masa ketika sekolah tu buat acara sukan...dia tgh berjalan tepi padang..tup2 dia pengsan juge. Malangnya kali ni tak siapa yg perasan. Lama juge lah..kalau ukur ikut peluh..berkuah gak ketiak mamat ni pengsan. Sehingga lah sorg kawan dia ni perasan dr jauh..tp baru dia nk pggl cikgu, si Ugup ni dh bgun sendiri...tak tahan la dh tu nk pengsan lama2..n kipas2 suar semua.

Stat dr situ la org dh mula syak dia ni tipu je pengsan. Lepas pada tu dia jatuh pengsan lg kat laluan pejalan kaki. Berpeluh2 juga la dia pengsan. Aku pn tak jelas la camne org leh biar je dia..lupe lak detail citer. Tp last2 dia bangun sendiri. Tak serik, dia pengsan lg kat dorm. Tp kali ni segala2nya jelas. Warden datang..dia tengok je. Pastu dia jerit,

"kalau ko tak bangun skang...aku bogelkan kau!!"

Terus si Ugup ni bangun..ahahahaha!! Tak ke lahanat si Ugup ni?? Begitulah citernya...ada jugak org camni kan..sekiannn

0 comments:

Post a Comment

Please take it~~

Please take it~~
Thanks to all my followers. Please be honoured to take this very memuah award and you can display it proudly in your blog!!

Followers

There was an error in this gadget

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP