Sengalnya malam itu

>> Monday, June 22, 2009

Malam sabtu hari itu, hati terasa mau merayau di uptown. Ni sume dek hasutan member takraw baru beli kasut adidas tiruan kat situ...katanya murah...60-80hengget n katanya sma dgn yg jual kat al-ikhsan sbb manufacturer dr vietnam n indon gak. So, aku pn tergerak nk sambar satu. Kasut nike yg cembam bg ni..sian..itula kasut keje, takraw, tenis..lunyai haaa. So, ajak hmate aku skali gi..tp ended up gi dtown cheras..dekat skit. supplier mesti sama je.


Dlm kul 11 kami ke sana..park agak jauh n trus meronda baris demi baris stall2 di situ. Sume tmpt jual kasut aku gi mmg lebey kurang je pilihan. Bila aku belek..alamak..dh ternyata mmg tak akan tahan pnya kalau beli. mau baru seminggu pakai dh out. Terus batal niat beli kasut..takpe la beli mahal skit tp baloi. So, aku beli suar trek je. SUar trek aku last beli masa matrik..dh bertahun pkai..koyak kat bontot ari tu sgkut pagar..mak dh jahit..tp nk beli lg satu.


So balik tu..aku terus menghala ke arah MRR2..tup2 ada roadblock kat depan.


"ko cukup sume tak tabu", hmate aku Pagoh ingatkn aku
"cukup", yakin je aku jawab


Tp kena than gak. AKu turunkan tingkap


"ko tau nape aku tahan ko", tnya pak polisi yg berdiri di bhgn pintu aku
"errr...tak tau"
"ko tak pasang lampu"


Masa tu aku tgok..damn...!!Aku tk psag lampu. Maklumla, lampu jalan terang. Mmg tak perasan dude...caishhhh!! Mmg tak luck tol. Pak polisi suh aku berhentikan keta tepi jalan. Dia dh amek lesen n IC aku. Aku park n dh mula merungut. Caish..mmg kitorg lgsg tk perasan. Kuar dr keta sorg pak polisi dtg tnyakan dr mana, apasal tak pasang lampu apa sume. Aku ckap la tk perasan sebb lmpu terang n baru je kuar dr parking.


"kitorg kalau tahan mmg kena saman pnya.."
"alaaa..tok. Lepaskan la kitorg..mmg tak perasan" tkyah wat muka innocent..mmg muka aku innocent ok...
"aku nk gi tulis nama ko", pak polisi berlalu n pergi ke hood jeep dia utk stat isi apa patut.


Masa tu mmg aku dh stat selawat byk2...n yg pnting aku yakin dgn selwat tu..allah akan tolong lembutkan hati diorg tak saman. DLm aku dok berselawat...dtg lg sorg pak polisi yg berumur skit bertanya kami dr mana. Kami sembang kejap n dia kata Rm300 saman tak pasang lampu. Masa tu masih lg berselawat tp dh byg duit terbang cm dlm citer katun.


Kemudian pak polisi yg td pegang lesen aku mendekati kitorg. Tp aku perasan kat tgn dia takde slip saman cam org len kat situ dpat. Aku dpt rasa bantuan allah..(time ni beru ingat Allah yeee..jahanang).


"bahaya tak bukak lampu..sini rempit byk..dilanggar nye ko"
"ye tok..mmg bahaya..sy mmg tak perasan td..baru je kuar"
"ko ni..hati2 la..camne leh tak check..kena saman byk lak tu"


Kemudian pak polisi yg muda tu berpndgan dgn yg berumur. Yg berumur ni bg isyarat utk bg lesen n IC balik kat aku.


"Ok...kami lepaskan la...hati2 lain kali".


Alhamdulillah..selawat dn yakin aku berbaloi..aku tak kena saman. Lepas ucap terima kasih..kami berlalu dr situ. Kami tak ke rumah terus...sbb haus..singgah kat gerai opposite LRT sungai besi tu..Time dh order duduk sume..aku pndg keta aku..hahahaha!! Aku gelak sorg2.


"rasul..ko tgok keta aku"


Aakakakakaaka!!! sume bantai gelak..aku tak tutup lampu. Dh mcm kes trauma. tak tutup terus lampu. Kalau la polis td tu lalu balik tgok keta aku park bukak lampu..mau dia tnya "ko perli aku ke??"..ahahaha..Mmg sengal aku mlm tu.


Tp wisdom of the story..aku nye duit ptut melayang 300 mlm tu..tp alhamdulillah, tak. Maknanya aku ptut short 300...hmmm..aku berpendapat ini adalah tanda aku diizinkan beli kasut baru dgn 300 tu...ehehehe



0 comments:

Post a Comment

Please take it~~

Please take it~~
Thanks to all my followers. Please be honoured to take this very memuah award and you can display it proudly in your blog!!

Followers

There was an error in this gadget

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP