Pedang ku yg hebat!!

>> Saturday, June 6, 2009

Baru balik dr makan malam bersama keluarga di luar. Dapat bonus stgh bulan gaji, alhamdulillah. Dh nk abih dh byr utang..ni baki wat belanja family la kiranya. Ada kedai plastik brgan dapur yg baru bukak, tgh buat sale gile2..ramai banget deh yg mampir..mak aku borong jag plastik n besen2 yg dikira perlu utk kenduri yg akan datang. Utk akak, adik n kenduri aku gak nnt.

Ptg tadi amek gambar wedding kawan kakak aku. Ni tgh transfer msuk laptop. Smbil tggu tu aku menaip la entri ni. Td masa kat kedai serbaneka baru tu, kelihatan 2-3 org budak kecik yg sangat girang gembira berlari2 smbil menyerang dgn pedang plastik yg baru dibelikan mak ayah mereka. 'Hiyah!! Hiyaapppp!!!Zassss!!!'. Seronok betul mereka bermain pedang mainan tu. Skrg ni trend pedang mask rider. Teringat zaman aku kecik2 dulu yg mana kala tu, pedang thundercat menjadi kegilaan budak2 sebaya aku.

Tp dulu sudah pasti agak sukar utk parents aku menunaikan permintaan aku. Lebih2 lagi bila aku sudah ada adik2. Sll ayat default mak aku, "Kalau mak belikan kau..adik2 lain mesti mintak juge". Dan aku sgt memahami keadaan kuarga aku. Tp mungkin disebabkan ni juge lah, aku dianugerahkan daya kreatif yg tinggi dr kecik. Ekekke..

Aku terus cari pokok buluh yg runcing2. Aku carik mana ruas yg kelihatan lurus...aku tebang. Aku potong ranting2nya smpi bersih..daun2..aku usap dengan kain utk ilangkan miang buluh tu. Lepas tu aku carik yg besar skit saiz dia..yg ruas dia pnjg..yg cukup besar utk dijadikn sarung pedang aku. Jadi aku ada 2 btg buluh..yg satu kecil sebagai pedang..n yg lg satu lebih besar utk sarung dia..

Smpi umah aku akan jemur pedang dan sarung ni smpi dia kering warna coklat..err..alaa..warna buluh kering la..haaa. Lepas dh kering..aku amek cat minyak bawah umah yg aku jupe. tak tau dr mna..warna merah..aku cat satu ruas anak pedang aku..ni kira hulu dia la..pemegang pedang tu..haa..then sarung dia aku cari kain or riben ikat mcm ala2 pendekar...heee..pas tu aku la heroo!!! Hiyaahhh!!!!

0 comments:

Post a Comment

Please take it~~

Please take it~~
Thanks to all my followers. Please be honoured to take this very memuah award and you can display it proudly in your blog!!

Followers

There was an error in this gadget

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP