Sumpit kacang hijau

>> Monday, May 25, 2009

Anda tahu bubur kacang hijau? Sudah pasti bukan?? Tahu kah anda kacang hijau yg cilik kecil tu buleh dijadikan sumber keseronokan dan hiburan?? Kalau org2 kampung mcam aku rasanya sudah pasti penah mencuba. Kalau tk mencuba pn, mesti kawan2 korang penah main masa korg sekolah dulu. Yaa..nama dia SUMPIT KACANG HIJAU..pernah main??

Alat dia - straw dan kacang hijau. Anda juga perlu mempunyai pernafasan vibrato dan tahan disumpit. Biasanya kitorg masuk mulut terus kacang hijau..lepas tu hembus n tembak kawan2 dengan straw yg kitorg amik dr makcik kantin. Time musim menyumpit ni mmg makcik kantin akan berjaga2 dengan straw beliau.

Asal stat je loceng rehat...kami dengan uniform baju mlyu, songkok dan sampin masing2 lat ta li lat carik geng..terus amik port dan tembak. BUdak2 pompuan sll nya tengok je. Mmg sengit dan menyeronokkan.

TP yg plg klakar bila ada kawan2 yg dtg skolah bawak sekilogram kacang hijau..ahahaha!! Ustazah akan jerit..."kamu nk buat apa ngan kacang tu??buat bubur???Kamu amek kacang hijau kat dapur mak kamu yeee!!!". Ahahaha..kelakar gile. Tu belum bila stat kelas esoknya time yg bertugas menyapu bilik darjah. Tu dia...peluru2 kacang hijau. Kadang tu smpi penuh bakul sampah.

Apa lagi..ustazah pn sound la kitorg. "membazir kamu tahu tak..ini rezeki. Kalau dibuat bubur ni..satu kelas ni pn cukup". Ahahaha..tp takkan nk amek kacang2 hijau tu basuh n wat bubur...ehehehehe. Tu mmg wasted bullet la kiranya..

Budak skang ada main benda ni??kat kampung aku tu pn tak tentu. Apatah lagi di bandar...

0 comments:

Post a Comment

Please take it~~

Please take it~~
Thanks to all my followers. Please be honoured to take this very memuah award and you can display it proudly in your blog!!

Followers

There was an error in this gadget

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP