makhluk halus di rumah??

>> Tuesday, May 5, 2009

Pagi isnin 4 May - Mak buat missed call. AKu telefon mak semula sejurus slpas itu. Suara mak terketar2 di hujung talian. Sedikit ketakutan.

"Kenapa mak?"
"macam ada benda besar jatuh kat atas tu...betul2 dkat tiang tengah umah tu bang. Mak takut..."
"mak naik ke lepas tu?"
"Mak naik atas...pasturasa terketar2 sgt. Smpi susah nk bergerak. Smpi tak ilang lagi mak menggigil. Mak nk kuar dr umah kejap. Seram rasanya"
"Mak kuar je dulu kalau mak takut"
"Ok"

Tak lama lepas tu mak meseg aku.

"bang..rumahnya bergoyang bergegar...dia nk uji mak ke...mak melawan selama ni"
"mak kuar je dulu mak"

Rumah aku ada sesuatu yg menghuni. Kami dh pernah pergi minta bantuan ustaz fadilah yg duduk agak jauh dr umah kami. Mengikut kata beliau..benda tu abah yg punya. Dia ikut abah lama dah. Mungkin abah sendiri pn tak sedar. Abah merantau ke sabah masa mudanya utk bekerja di bhgian dapur tentera. Di sana abah ada blajar ilmu pendiding dan yg lain2. Biasalah, zaman dulu ilmu2 mcm ni dicari mcm gaya shuffle utk budak muda2 skang popularitinya.

Benda tu dipanggil bajang. Info yg kami tau..tak boleh dibuang. Kena diwarisi pada anak2 dia. Dan skang dia spt mahu melekat pada kakak atau adik laki aku. Kakak plak ada saka sesat yg masuk badan dia. Benda camni akan carik org yg sll tertekan..byk masalah..serabut. sbb senang nk masuk bila org dlm keadaan camni.

Ada usaha dr Ustaz Fadilah nk buang bende ni. Tp tampaknya spt sukar juga. Jika dia lemah..abah pn pasti lemah. Pernah skali abah kata dia berdoa utk kebaikan kakak...elok lepas tu kaki abah sebelah kebas2..sakit2...jadi kiranya, kesihatan kakak, byrannya adalah sengsara abah. Sbb apa yg mengganggu kakak, abah yg punya. Jadi smakin sukar

Tiang di rumah bhgn atas tu kemungkinan dihuni oleh benda ni. Kat atas tu panas ya amat...pasang kipas, bilah kipas tu smpi bengkok. Skang dh tak berfungsi. 3 kali dh tukar. Mcm benda tu tak suka plak. Tp stakt ni tak mengganggu. Cuma kadang2 terasa seram sejuk camtu.

Kita percaya benda ni ada..tp kita takleh takutkan dia lebih dr Allah. Cakap mudah, nk semat dlm hati sgt susah.

0 comments:

Post a Comment

Please take it~~

Please take it~~
Thanks to all my followers. Please be honoured to take this very memuah award and you can display it proudly in your blog!!

Followers

There was an error in this gadget

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP