Skip to main content

housemate memuahhh

Aku duduk umah bujang. Bila sebut umah bujang mesti ramai gak yg satu rakit ngan aku. And macam2 juga la isu isi rumah kan. Ada yg mcm tu, ada yg mcm ni. Terpanggil nk citer pasal ni lama dh, pas baca entri Kapten Luffy tempoh luput hari..Hari ni ada kesemptn. Meh aku citer pasal housemates aku. Kira advertise terus nih..ehehe

Utk aku, alhamdulillah, berada di rumah dgn rakan rumah aku sgt merelakskan. Mungkin segelintir korang bila balik umah lg menyampah..terus masuk bilik BAMMMM tutup pintu. Tp aku lain ceritanya. Mmg terhibur je bila balik umah tu. Masing2 sekepala. Lebih2 lg bila yg tggl skang ni betul2 cun dh..perangai OK je.

Berlawak, kutuk2 tu sume biasa la..mmg kelakar je. Bila tgok tv sama2 mula la msing2 tmbh sana sini. Tp mmg besh. Sll yg lepak ngan aku kat bawah tu Si Din ni (kanan skali gambar atas). Kitorg sll tgok tv sama2 ar. Sbb yg lagi 4 org besa lepak atas kecuali ada cerita or drama kegemaran ramai...kalau tak mmg smpi lewat mlm aku ngan Din.

Kitorg suka layan CSI..aku pn terlayan sbb Din layan. Sorry..DIn dh taken. Din org Perak. Peminat bola yg akan ke stadium juga la skali skala.

Yg kiri skali tu Manap. Dia skang tgh wat umrah. Company Trip..hebak bukan?? Aku suh dia kirim gambar lompat dlm ihram cam nabila buat..ehehe..Dia ni tukang gunting rambut yg baik hati..tp skang company dia antar projek kat Pahang..balik sekali sekala kalau nk bayar bil air tertunggak (paham je la..taken). ekeke. Dulu partner game..tp skang dia dh dewasa..tak main dh game2 ni..huhu. Org perak gak, Kaki bola gak.

Yg tengah tu Pagoh. Rasa cm penah letak gambar promote dia kat entri lepas..hehe. Pagoh ni jawa murtad dr muar. Tapphi kalo cakaapp tu adhe la slang tjawe nyeee. ahahaha!! Pagoh ada laptop mahal...saving yg banyak dan sygkan moto modenas dia yg lari tak laju mana tu..aahahaha!! Pagoh baik hati..dia kadang2 belanje kawan..aku pn kadang blanje dia..tp takut gak..takut kedai abih bahan dia order..ahaha!! Dia siap bg aku guna nutella coklat yg dh dekat setahun tak habis tu.


Yg plg kanan ni lg sorg hmate aku. Rasul. See..ya!!! mmg kami pengikut rasul..rasul kedah!!! Hidup rasul!!! kami sentiasa menunggu wahyu yg terkirim melalui kau..Rasul kedah!! rasul kedah!! Rasul terrer masak. Tp besa la bujang mmg masak sendiri2. Kadang2 rasul ada lebey aku pau la. Smlm pas dgar iklan celcom aku ngan Din wat lwak ngn rasul. 'Kalau lah rasul masak lebeh utk kawan...mmg ada!!'. ahahahaha!!! tak tau yg ni dh berpunya ke belum.

Lg sorang hmate aku nama ponjot. Org perak gak. Tp takde lak gambar. Dia jenis perahsia dan senyap je orgnya..kalau sbnrya dia dah ada anak pn kitorg mungkin tak tau..aaahaha!! Org perak gak..kaki bola gak. Rasanya dh berpunya. sbb sll gak nmpk gayut tepi balkoni tu..ihik ihik..haa..

Tp diorg mmg kawan yg besh..kira beruntung aku tkyah nk carik2 n campur kepala ngan ntah sapa2. Diorg ni sume UPM. stu kolej kecuali si DIn tu. Tp aku ngan din kamceng je..org jawa la katakan..hehehe. Aku msti rindu la kutuk2 gelak2 maki2 yg pernah berlaku spnjg hampir 4 tahun dok ngan depa ni. N yg plg best..diorg sume jaga smyg..takdela nk kata tak tinggal..tp still jaga. Alhamdulillah..

Comments

Popular posts from this blog

VADS Berhad - Streamyx call center Reunionn

God!! My colleague has just received an email warning all of the respective employee to not storing any files, pictures or mp3 which are clearly not related to our work in the computer. Eventhough I didn't get the email, for precaution, I just upload all these images and write an entry bout it..ehehe..And these pics already got rid of the C drive..kiki Hmm..Actually this very reunion was held on 19th of June. Since there were a lot more special ocasion this month..ex:my anniv..ehehe..so this event report has been on hold till this very day..nga nga!! The reunion are for the guys that used and still working at streamyx call center and most of them are/were the splitters..It was held at 24hrs MCD near IKEA. Left pic : Me..just about the kicked off from my friend's house..the style of the day..haha.. right pic : Asmah. The one decided to invite all of us out of sudden due to rindu banget sama kami smpi nanis2..comey la semah..hehe=p Me taking the pic. From left clockwise ; Semah,

Ikat bini kamu, anak perempuan kamu pada tiang yang paling kukuh!!!

Received a parcel when I was at my parents' house. A small book of the detail translation of surah Al-Kahfi. Thanks to PPZ (Pusat Pungutan Zakat) for the yearly gift. And a beneficial one of course. My math teacher once told us before she started our math class about how the first ten verse could save you from Dajal's lure and seduction. Akan tiba waktu Dajal bermaharajalela di penghujung dunia menawarkan segala macam kemewahan dan kehendak yang sukar untuk ditolak. Dan bilamana kita tunduk pada hebatnya Dajal memenuhi permintaan kita, maka neraka lah jawabnya. Maka ikatlah anak-anak perempuan kamu, isteri dan ibu kamu di tiang yang paling utuh dan kuat dalam rumah kamu dengan kemas kerana apabila Dajal menghentakkan kakinya ke bumi, seluruh kaum wanita akan berlari-lari mendapatkan Dajal meninggalkan segala-galanya. Akan dicampak anak yang sedang didokong, suami mereka untuk Dajal. Meraung2 lah mereka diikat pada tiang. Tapi jangan pula kamu kasihankan mereka dan membuka ika

Zikir Imam Shafie sesat? Zikir tolak syurga?

Assalamualaikum.. On the way balik dari Sabak Bernam ke Bangi hati terasa melompat2 nak tulis pasal entri ni. First and foremost, aku nk tekankan di sini kenapa aku berani nak ulas pasal benda ni? Pasal hukum, zikir dan kesesatan ni padahal aku mungkin xlayak, bukan ustaz dan sebagainya. Sebabnya cuma satu, zikir ini dilabel sesat oleh sekumpulan ustaz ni tanpa ada dalil, nas alquran atau kesepakatan ulamak. Dan kesesatan yang dilabel oleh mereka hanya disebabkan pentafsiran perkataan yang digunakan dalam zikir ni. Jadi kalau setakat pasal literasi perkataan, aku pun layak. Apa pun baca dulu lah ye. Zikir Imam Shafie yang dilabel sesat baru2 ni ialah zikir yg femes korang dengar dr kecik " Ilahi lastu lilfirdausi ahla.. wala aqwa alan naril jahim.. Allah Fahab li taubatau waghfir zunubi... Fainna tagho firuzzambil azimmmm " -maafla tak jumpa arab version nye- Bawah ni terjemahannya; Oh Tuhanku aku tidak layak untuk syurgaMu. Tetapi aku tidak pula sanggup menga