Dirompak, dipukul. Boleh pertahan diri?

>> Thursday, April 23, 2009

Huu...baru balik dr berpanasan di luar sana. Ya Allah panas benor nyah luar tu...itam kulit I..tp kalau itam skit leh sama cam ayang Nicole hok?ehehehehe..Tu citer besok la.

Smlm aku dpt khabar dr kawan aku yg kawan dia...merangkap kawan aku berpangkat abang telah dirompak. Masa dia hubungi aku, agak samar-samar bagaimana kejadian rompakan tersebut.

Baru tadi aku jumpa kawan aku ni, jadi dia ceritakan pasal rompakan smlm. Rupanya Abang S, kawan kami yg dirompak ni, telah ditarget dn dirompak masa dia nk tutup kedai cuci kereta beliau malam kelmarin. Kedai beliau area Ampang sana.

Beliau dipukul dan ditarik masuk dlm kereta beliau sendiri. Teruk juga beliau dibelasah. Duit tunai, barang berharga beliau diambik oleh perompak yg aku tak dapat informasi berapa ramai. Beliau ada cuba melarikan diri dari cerita yg dismpaikan, tapi tak berjaya dan dipukul lagi.




Kemudian beliau diminta mengeluarkan semua duit beliau dari bank beliau melalui ATM Machine. Mujur atau malang. tiada lgsg duit dlm akaun beliau kerana beliau baru saja gunakan semuanya utk membayar tanggungan beliau. Apa lagi, dipukul lagi org tua tu.

Beliau ditingglkan di tepi jalan dengan kesan lebam yg teruk. Polis menemui beliau dan beliau terjaga sejurus selepas pegawai polis tu bangunkan beliau. Kereta beliau kalau tak silap ditingglkan begitu shj..tp tak pasti jauh atau tmpt yg sama dgn tmpt beliau ditingglkn di tepi jln tadi.

Beliau balik kmpung hari ni. Ya Allah..kesiannya. Kalau lah kena pada diri sendiri, pada keluarga atau sesiapa sahaja yg berkaitan dgn kita. MasyaALlah ..hindarkan lah kenalan ku dari musibah ini. Korg sume amalkan la ayat tujuh ye..utk dijauhkan dr pandangan jahat manusia jahanam yg lain.

Aku bila dengar berita camni rasa nk patahkan tangan2 yg durjana ni..patahkan kaki2 mereka..baru mereka rasa. Tp, adakah dgn berbuat demikian aku sama shj seperti mereka. Dlm Quran ada sebut kalau dikasari kita kena balas dengan yg sama dan tidak berlebih..Yg mana smpi skarg digunakan sbg penduan oleh pengebom2 berani mati. (kalau nk tau lebih habaq, aku tulis entri lain)

Nak je aku libas kepala diorg camni. Argghhh...gerammm!!! (gambar masa form 5)


Pastu back kick rusuk diorg kasi patah 18. (pun form 5)


Kalau dia tinggi aku leh terbang lagi kasi kaut kpla dia dengan libasan aku. (zaman kolej)

Huu..tapi aku blaja martial art bukan utk pukul org. Kalau handal macam mana pn, konsepnya utk pertahan kan diri dan ambil peluang utk lari dan laporkan ke balai polis. Argggg!!!!bengangnya aku!!!!! KUning terus rambut bertukar menjadi super saiya!!!!!!!

0 comments:

Post a Comment

Please take it~~

Please take it~~
Thanks to all my followers. Please be honoured to take this very memuah award and you can display it proudly in your blog!!

Followers

There was an error in this gadget

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP