Skip to main content

Dirompak, dipukul. Boleh pertahan diri?

Huu...baru balik dr berpanasan di luar sana. Ya Allah panas benor nyah luar tu...itam kulit I..tp kalau itam skit leh sama cam ayang Nicole hok?ehehehehe..Tu citer besok la.

Smlm aku dpt khabar dr kawan aku yg kawan dia...merangkap kawan aku berpangkat abang telah dirompak. Masa dia hubungi aku, agak samar-samar bagaimana kejadian rompakan tersebut.

Baru tadi aku jumpa kawan aku ni, jadi dia ceritakan pasal rompakan smlm. Rupanya Abang S, kawan kami yg dirompak ni, telah ditarget dn dirompak masa dia nk tutup kedai cuci kereta beliau malam kelmarin. Kedai beliau area Ampang sana.

Beliau dipukul dan ditarik masuk dlm kereta beliau sendiri. Teruk juga beliau dibelasah. Duit tunai, barang berharga beliau diambik oleh perompak yg aku tak dapat informasi berapa ramai. Beliau ada cuba melarikan diri dari cerita yg dismpaikan, tapi tak berjaya dan dipukul lagi.




Kemudian beliau diminta mengeluarkan semua duit beliau dari bank beliau melalui ATM Machine. Mujur atau malang. tiada lgsg duit dlm akaun beliau kerana beliau baru saja gunakan semuanya utk membayar tanggungan beliau. Apa lagi, dipukul lagi org tua tu.

Beliau ditingglkan di tepi jalan dengan kesan lebam yg teruk. Polis menemui beliau dan beliau terjaga sejurus selepas pegawai polis tu bangunkan beliau. Kereta beliau kalau tak silap ditingglkan begitu shj..tp tak pasti jauh atau tmpt yg sama dgn tmpt beliau ditingglkn di tepi jln tadi.

Beliau balik kmpung hari ni. Ya Allah..kesiannya. Kalau lah kena pada diri sendiri, pada keluarga atau sesiapa sahaja yg berkaitan dgn kita. MasyaALlah ..hindarkan lah kenalan ku dari musibah ini. Korg sume amalkan la ayat tujuh ye..utk dijauhkan dr pandangan jahat manusia jahanam yg lain.

Aku bila dengar berita camni rasa nk patahkan tangan2 yg durjana ni..patahkan kaki2 mereka..baru mereka rasa. Tp, adakah dgn berbuat demikian aku sama shj seperti mereka. Dlm Quran ada sebut kalau dikasari kita kena balas dengan yg sama dan tidak berlebih..Yg mana smpi skarg digunakan sbg penduan oleh pengebom2 berani mati. (kalau nk tau lebih habaq, aku tulis entri lain)

Nak je aku libas kepala diorg camni. Argghhh...gerammm!!! (gambar masa form 5)


Pastu back kick rusuk diorg kasi patah 18. (pun form 5)


Kalau dia tinggi aku leh terbang lagi kasi kaut kpla dia dengan libasan aku. (zaman kolej)

Huu..tapi aku blaja martial art bukan utk pukul org. Kalau handal macam mana pn, konsepnya utk pertahan kan diri dan ambil peluang utk lari dan laporkan ke balai polis. Argggg!!!!bengangnya aku!!!!! KUning terus rambut bertukar menjadi super saiya!!!!!!!

Comments

Popular posts from this blog

VADS Berhad - Streamyx call center Reunionn

God!! My colleague has just received an email warning all of the respective employee to not storing any files, pictures or mp3 which are clearly not related to our work in the computer. Eventhough I didn't get the email, for precaution, I just upload all these images and write an entry bout it..ehehe..And these pics already got rid of the C drive..kiki Hmm..Actually this very reunion was held on 19th of June. Since there were a lot more special ocasion this month..ex:my anniv..ehehe..so this event report has been on hold till this very day..nga nga!! The reunion are for the guys that used and still working at streamyx call center and most of them are/were the splitters..It was held at 24hrs MCD near IKEA. Left pic : Me..just about the kicked off from my friend's house..the style of the day..haha.. right pic : Asmah. The one decided to invite all of us out of sudden due to rindu banget sama kami smpi nanis2..comey la semah..hehe=p Me taking the pic. From left clockwise ; Semah,

Ikat bini kamu, anak perempuan kamu pada tiang yang paling kukuh!!!

Received a parcel when I was at my parents' house. A small book of the detail translation of surah Al-Kahfi. Thanks to PPZ (Pusat Pungutan Zakat) for the yearly gift. And a beneficial one of course. My math teacher once told us before she started our math class about how the first ten verse could save you from Dajal's lure and seduction. Akan tiba waktu Dajal bermaharajalela di penghujung dunia menawarkan segala macam kemewahan dan kehendak yang sukar untuk ditolak. Dan bilamana kita tunduk pada hebatnya Dajal memenuhi permintaan kita, maka neraka lah jawabnya. Maka ikatlah anak-anak perempuan kamu, isteri dan ibu kamu di tiang yang paling utuh dan kuat dalam rumah kamu dengan kemas kerana apabila Dajal menghentakkan kakinya ke bumi, seluruh kaum wanita akan berlari-lari mendapatkan Dajal meninggalkan segala-galanya. Akan dicampak anak yang sedang didokong, suami mereka untuk Dajal. Meraung2 lah mereka diikat pada tiang. Tapi jangan pula kamu kasihankan mereka dan membuka ika

Zikir Imam Shafie sesat? Zikir tolak syurga?

Assalamualaikum.. On the way balik dari Sabak Bernam ke Bangi hati terasa melompat2 nak tulis pasal entri ni. First and foremost, aku nk tekankan di sini kenapa aku berani nak ulas pasal benda ni? Pasal hukum, zikir dan kesesatan ni padahal aku mungkin xlayak, bukan ustaz dan sebagainya. Sebabnya cuma satu, zikir ini dilabel sesat oleh sekumpulan ustaz ni tanpa ada dalil, nas alquran atau kesepakatan ulamak. Dan kesesatan yang dilabel oleh mereka hanya disebabkan pentafsiran perkataan yang digunakan dalam zikir ni. Jadi kalau setakat pasal literasi perkataan, aku pun layak. Apa pun baca dulu lah ye. Zikir Imam Shafie yang dilabel sesat baru2 ni ialah zikir yg femes korang dengar dr kecik " Ilahi lastu lilfirdausi ahla.. wala aqwa alan naril jahim.. Allah Fahab li taubatau waghfir zunubi... Fainna tagho firuzzambil azimmmm " -maafla tak jumpa arab version nye- Bawah ni terjemahannya; Oh Tuhanku aku tidak layak untuk syurgaMu. Tetapi aku tidak pula sanggup menga