DAku EL + MC

>> Wednesday, March 25, 2009

Pagi ini seperti hari2 biasa hidup aku di kota metropolitan berasap beracun ini. Bangun dr tidur aku rasa mata belah kiri aku seakan terlebih taik mata..sllnya takde taik mata pn kala bgun dr tidur..sungguh! Bila ku belek2 di cermin, mata kiri kemereah2an..smlm ada sdkit merah yg ku sangka kurang tidur..rupanya aku kena sakit mata.

Aku mula rasa mahu ke klinik dn mndptkn MC. Yelah..pergi kerja nnt melarat merebak pula. Tp aku tak mahu meningglkn bos aku sorg2 di medqan perang tu..Maka aku tekad masuk kerja. Nnt aku ke klinik di opis sana lah. Kalau bos suruh balik aku balik..lebih elok rasanya mcm tu.

Aku msukkan kasut ke dlm beg kasut dn keluar dr umah. (ptg ni plan nk men takraw dgn kawan2 baru di opis lain). Seprti biasa aku mengelamun sambil membesit moto dengan capal pinjam aku. Aku mls nk pakai kasut. Nnt aku kata la luka ankle aku..mmg betul pn.

Tiba2..KETAKKKK!!! BRRRRRR!!! moto aku yg dlm gear keempat bila dipulas hanya meraung tidak bergerak. Alamak!!Rosak kah gear aku ni..Aku berhentikn moto. DI kepala sudah mula bengang dgn org yg menoperate benaffey aku tempoh hari. Tkkan dh rosak. Sekali aku periksa, rupa2nya rantai moto aku dh takde. Caish..rantai putus. Kali pertama aku kena.

Aku terus hubungi rakan rumah aku..dia tak berkerja kerana menunggu panggilan perkhidmtn kerajaan. Kudengari dr telefon agak berat nadanya mahu mendapatkn aku yg tersadai di tgh2 highway ni. Berdekatn dgn entrance terowong smart. Lalu aku kata kalau buleh n kau mmg nk kuar mendptkn aku, call lah ye.

Aku menyeberang ke tep jln dan lepak di bawah pokok sawit smbil memerhatikn bbrpa org pekerja memotong pokok2 agar lebih cantik. Kredit plak 2 sen. Aduhh...Lalu aku sms rakan aku pinta ditopupkn tepon aku ni. Lg baik kalau buleh mendptkn aku disini dn menolak moto aku hingga ke bengkel berdektn.

Lepas hampir sejam, rakan rumah tak tepon..aku nekad sorong je lah moto. Rasanya 2km juga nk smpi ke tmpt ada kedai2. Bedal saja lah..lalu aku stat sorong lepas aku cuba tahan2 moto lain takde yg berenti. AKu paham, nk buat baik zaman skang merbahaya. Brader td berenti di bawah flyover di depan. Smpi je situ aku sorong brader tu tnya kenapa dn terus menghulurkn bantuan dgn menolak moto aku smpi ke kedai plg dekat.

Aku nk bg sikit byran utk penat dia tu..tp ada note 50 je..alaaa..Brader tu kata no hal..dan terus berlalu. Terima kasih brader. Kau mmg baik hati. Mungkin ini blsan utk sangka baik dn pertolongan yg pernah aku beri wpun sesekali ditipu. Apa pn terima kasih brader yg menunggang motosikal RGV bernombor pndftran TV7016. Terima kasih tak terhingga.

Aku msg bos aku kata aku tak masuk keja dan terus melepak di kafe ni..sekian

0 comments:

Post a Comment

Please take it~~

Please take it~~
Thanks to all my followers. Please be honoured to take this very memuah award and you can display it proudly in your blog!!

Followers

There was an error in this gadget

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP