Skip to main content

aku dan ivanka trump??

Semenjak aku dpt IPOD shuffle pemberian kompeniku..aku gi kerja menyusur cilok jem tu smbil dengar lagu..bunyi moto aku pn sayup2 je..ehehe!! Kalau eksiden mati mmg org akn slah kan aku dengar muzik smbil memandu..wlpun aku mati sbb ditabrak pemandu mabuk..huhu..nauzubillah, tp kalau tu dh ajal aku..

Oii..apa kes citer mati mati ni!!! Beruang polar betui la!!

Haa..kalau tk dgr muzik lak..sllnya smbil nek moto aku nye pikiran menerawang jauh..Haa..contohnya aku pernah berangan gi kerja kawin ngan Ivanka Trump!! Yeahh!! anda kenal sapa ini minah kafir??Yaa..anak Donald Trump.


Aku berkenln ngan Ivanka di seminar Branding nye. Masa tu dia bagi ucapan psl Brand. Habis seminar tu cm besa aku trus menuju ke tmpt aku parkir moto. Aku nmpk Ivanka tgh jln berpisah dr group kwn2 dia, nk ke shoppin complex. Tetiba mat ragut dh ragut beg dia..Adegan Ivanka yg besar tinggi tu melwn pn berlaku. Aku trus berlari ke arah diorg..nmpk aku lari ngan gagah mat ragut tu blah.

SIan ivanka, lengan dia melecet dn berdarah. Aku offer teman dia gi hospital. Mat ragut tu smpt amik Hp dia..DI situ kami mula kenal..Aku jadi tourist guide dia, kena plak flight dia tertunda, so dia cadang spend msa kat msia lama skit.

Dia kata aku sgt baik..tk macm laki2 new york sana tu. wpun bila aku jln tepi dia aku bagai supir sbb rendh sangat kan..tp dia sanggup beli capal utk kurgkan tggi dia bila jln ngan aku. Ntah camne Ivanka kata dia jatuh cinta kat aku, pada kejujuran, kebaikan aku.

"tp sy org islam Ivanka, awk kena peluk islam"
"takpe..sy sanggup"
"mati sy kalau ayah awak tau"
"takpe..sy sanggup demi awak"
"nnt awak disisihkn cm dlm movie. satu sen pn tk dpt. Sapa nk sara awak??harpkn sy yg gaji macai ni??"
"takpe..sy boleh ubah cara hidup sy..sy pn ada bisnes yg bukan ayah pny"

Maka Ivanka pn terus mahu menetap msia. Keta dia, sume harta dia import msuk msia. Bila nk knalkan ngan mak org kampung sume terpegun tgok keta hitam kilat besar yg sgt luxury msuk jln kampung. Kuar2 minah saleh tinggi lampai gedabak lak tu.

Mak ok je. maka kami pn kahwin la..aku blajar bisnes skit2 dr dia..Kami bukak syarikat sendiri n mmg mudah juga nk bertapak sbb nama Ivanka mmg gah. Oh..aku tak tukar nama dia..biar je nama tu..sedap. Selang bbrp bulan DOnald bapak dia yg dh menyisihkan dia call kami..kata nk jumpa

Maka kami ke new york menghadap DOnald cm nk kena fired dlm citer apprentice..Donald nangis dowh..buruk gila smbil peluk Ivanka..dia kata dia nk semula anak dia..dia dh nmpk kejujuran aku. DIa ingat sblum ni aku nk men2 kan anak dia..Maka kami pn diterima kuarga..Aku lepak new york sebulan..lepak msia sebulan..then jalan2 la.. Donald pn dh mula bg aku incharge bisnes dia skit2..


Detail lagi korg pk la sendiri..oh, sblum entri ni tamat..kami dikurniakan anak..aku bg nama Ayrene Daphne..cewahhh!!!!! Donald tak kisah n sgt suka bila ank kami tarik2 rambut dia yg disyaki palsu tu..ahahaha!!!

-the end-
(ni baru yg sehari..ko byg hari2 aku menerawang nk gi keje..ahahaha) Ada versi jahat skit..aku tanya housemate aku time saja2 tgok tv pas ivanka kuar dlm iklan kejap
"weh...apa prasan korg time korg tgh tgok tv..tetiba ivanka kuar dr bilik aku pakai towel...". Ahahahahaha!!!! Then dia nmpk korg terpinga2 tgok dia..dia ckap "Hi guys!"..ahahaha!!!

Comments

Popular posts from this blog

VADS Berhad - Streamyx call center Reunionn

God!! My colleague has just received an email warning all of the respective employee to not storing any files, pictures or mp3 which are clearly not related to our work in the computer. Eventhough I didn't get the email, for precaution, I just upload all these images and write an entry bout it..ehehe..And these pics already got rid of the C drive..kiki Hmm..Actually this very reunion was held on 19th of June. Since there were a lot more special ocasion this month..ex:my anniv..ehehe..so this event report has been on hold till this very day..nga nga!! The reunion are for the guys that used and still working at streamyx call center and most of them are/were the splitters..It was held at 24hrs MCD near IKEA. Left pic : Me..just about the kicked off from my friend's house..the style of the day..haha.. right pic : Asmah. The one decided to invite all of us out of sudden due to rindu banget sama kami smpi nanis2..comey la semah..hehe=p Me taking the pic. From left clockwise ; Semah,

Ikat bini kamu, anak perempuan kamu pada tiang yang paling kukuh!!!

Received a parcel when I was at my parents' house. A small book of the detail translation of surah Al-Kahfi. Thanks to PPZ (Pusat Pungutan Zakat) for the yearly gift. And a beneficial one of course. My math teacher once told us before she started our math class about how the first ten verse could save you from Dajal's lure and seduction. Akan tiba waktu Dajal bermaharajalela di penghujung dunia menawarkan segala macam kemewahan dan kehendak yang sukar untuk ditolak. Dan bilamana kita tunduk pada hebatnya Dajal memenuhi permintaan kita, maka neraka lah jawabnya. Maka ikatlah anak-anak perempuan kamu, isteri dan ibu kamu di tiang yang paling utuh dan kuat dalam rumah kamu dengan kemas kerana apabila Dajal menghentakkan kakinya ke bumi, seluruh kaum wanita akan berlari-lari mendapatkan Dajal meninggalkan segala-galanya. Akan dicampak anak yang sedang didokong, suami mereka untuk Dajal. Meraung2 lah mereka diikat pada tiang. Tapi jangan pula kamu kasihankan mereka dan membuka ika

Zikir Imam Shafie sesat? Zikir tolak syurga?

Assalamualaikum.. On the way balik dari Sabak Bernam ke Bangi hati terasa melompat2 nak tulis pasal entri ni. First and foremost, aku nk tekankan di sini kenapa aku berani nak ulas pasal benda ni? Pasal hukum, zikir dan kesesatan ni padahal aku mungkin xlayak, bukan ustaz dan sebagainya. Sebabnya cuma satu, zikir ini dilabel sesat oleh sekumpulan ustaz ni tanpa ada dalil, nas alquran atau kesepakatan ulamak. Dan kesesatan yang dilabel oleh mereka hanya disebabkan pentafsiran perkataan yang digunakan dalam zikir ni. Jadi kalau setakat pasal literasi perkataan, aku pun layak. Apa pun baca dulu lah ye. Zikir Imam Shafie yang dilabel sesat baru2 ni ialah zikir yg femes korang dengar dr kecik " Ilahi lastu lilfirdausi ahla.. wala aqwa alan naril jahim.. Allah Fahab li taubatau waghfir zunubi... Fainna tagho firuzzambil azimmmm " -maafla tak jumpa arab version nye- Bawah ni terjemahannya; Oh Tuhanku aku tidak layak untuk syurgaMu. Tetapi aku tidak pula sanggup menga