Tragis kisah hidup

>> Thursday, December 11, 2008


Waktu aku di bangku tingkatan 3, yg mana sll pulang lewat sebab kelas bahasa arab dibuat selepas waktu sekolah biasa tamat, kami sll ushar2 awek2 sekolah STARP yg balik naik van menunggu di pagar skolah kami. Ada satu awek ni cantik budaknya..kami dok usha gitu2 je..kami ni pemalu.

Tak lama lepas tu dpt tau yg dia ni adik pada kawan sekolah kami. Dan juga sedara aku. Masa raya diorg datang umah..owkh..sedara rupanya.

Lama sudah tak tau, tak amik tau n tak dengar kabar berita pasal awek ni. Smpi la smlm mak citer pasal sedara kami yg satu ni. Kuarga medreka amik sorg warga indon sbg anak angkat la. Tak tau camne proses angkat tu..tp katanya anak agkt la. Baik katanya, tolong upahkan utk mengerjakan kebun diorg. Mungkin sbb baik ni la wat anak agkt.

Tp kebaikan tak semuanya di balas dgn kebaikn. Kepercayaan dikhianati bila nafsu jelek manusia mula menguasai. Kuarga sedara aku ni dipukau dgn warga Indon ni. Awek yg ku sebut td ditiduri mcm isteri saban hari. Kawan sekolah aku je yg tak kena sgt sbb tak sll duduk lama di rumah. Sibuk dgn aktiviti sendiri.

Sehingga lah si gadis ni mengandung. Tp nk buat camne..dipukau. Kata mak yg akhirnya perasan, org kampung sorg ni. Dipaksa bawak jumpa ustaz. bila ditanya, mereka jwb warga Indon ni suami anak dia..kesian diorg dipukau camtu.

Lalu diorg pergi ke rumah mereka dan menjumpai mcm2 tgkal ditanam dekat tangga, depan pintu, bawah katil, bawah tilam..byk tmpt lagi. Si warga tu dh pn melarikan diri ntah ke mana dgn duit2 hasil kebun. Mereka dipulihkan dr pukau. Kesian si gadis tadi..histeria melalak tahap ALlah je yg tau deritanya. Bygkn..sedar2, tgok perut membuyung..sedih sayu bukan?? Ustaz tadi terpaksa buat gadis cam mangu melahu smpi la dia bersalin.

Mak ckp anaknya kembar laki..putih cantik...kesiannya nasib. Apalah manusia..diberi kepercayaan, begitu sekali dibuatnya...Hmmm~~~. Jahanam. Semoga beliau akan menikmati kebahagiaan di masa akan datang...amiinnn. Dan laknatilah sang durjana yg melakukan kejahatan pada mereka.


0 comments:

Post a Comment

Please take it~~

Please take it~~
Thanks to all my followers. Please be honoured to take this very memuah award and you can display it proudly in your blog!!

Followers

There was an error in this gadget

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP