Turun ari ni..tak membantu langsung...setuju??

>> Saturday, August 23, 2008

Dah isi minyak ari ni?Aku pn lupa yg mlm tadi berita hebahkan harga minyak turun mengikut kelas. Petrol hijau yg sll kebanyakan kita guna turun 15 sen. Dan dlm berita juga ckap akan dapat membantu apa ke jadah diorg sebut 'nilai boleh belanja??'. Tp bagi aku sume ni cam mengarut je..15 sen tu ok la utk dpt kurgkan skeet belanja minyak..tp benda2 lain yg naik harga kononnya akibat kenaikan harga minyak..diorg turunkan balik ke harga????Ugghh..tak mungkin kannnnn..

Nasi lemak yg dijual kat simpang tiga puncak jalil yg dulunya Rm3.50 telah dijual dgn harga RM4 sejak naik harga minyak. Tp yg bagus peniaga tu tak naikkan terus, dia tulis notis nk naikkan harga pada tarikh sekian2. Bila turun 15 sen minyak ari ni, rasanya nasi lemak tu akan dijual dengan rega 3.50 balik tak?emphh..tak mungkin kan??

Kalau la kerajaan bersabar sedikit sebelum bertindak naikkan harga minyak, benda ni buleh dielak. Inflasi pn tak akan setinggi skrg mungkin..Bukan kah sblum ni ura2 asalnya nak naikkan harga bulan ogos, tp tup2 naik bulan..bulan brp ntah ari tu..malas aku nk ingat balik. Cuba bayangkan kalau diorg sabar dan stick pada pendirian nk naikkan harga bulan 8 yg mana diorg leh nmpk harga menurun semula...haa...rasanya takde la naik smpi RM2.70 seliter kan???Aduuu la...adakah ia nmpk terlalu mudah utk difikir sbg rakyat biasa atau ia sememangnya tak mustahil utk dilaksanakan???

Naik moto pegi balik kerja pn dh terasa penggunaan wang yg tersalur utk petrol. Hmmm..Entah la apa nk jadi ni dengan Malaysia..Politik makin korup dan teruk..sume benda nk politik..aduiii la...Aku sbg salah sorg rakyat Malaysia cuma berharap dan berdoa negara ni tak akan hancur...cukup la dengan masalah sosial..pengkafiran dan segala benda dari barat yg mula menular dlm otak akal rakyat kita yg makin ganas, bahaya, bengong, tak ada maruah dn sebagainya..ni kasi tmbh impak politik plak..mampus la negara...
Renung2kanlah semua yeeeee...jom kita kuar mandi manda air terjun!!!!

0 comments:

Post a Comment

Please take it~~

Please take it~~
Thanks to all my followers. Please be honoured to take this very memuah award and you can display it proudly in your blog!!

Followers

There was an error in this gadget

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP