Temuduga

>> Friday, April 11, 2008

Latar belakang : baru smpi rumah aku
scene satu : scene salam2

assalamualaikumm...mak..salam2..mmuuahhhh mmuuaahhh..
Ni Najwa..Najwa, ni mak..

Dengan mengontrol ayu dan memancarkan sifat sopan santun lemah lembut sambil mencium tangan..cewahh..2 markah disitu

Masuk2...

Cembam bersiap untuk temuduga penting pagi itu



Scene dua : kat dapur

salam2 kakak aku...kak wa, ni Najwa..Najwa ni Kak Wa...
Duduk2 atas meja sambil kupas buah pelam yg dibeli di tepi jalan...
Baru balik kenduri ni gejubus...kata mak memulakan bicara
"banyak eh kenduri", wawa mulakan keramhan..cewahhh...1 markah di situ..
"ha'ah..byk..cuti ni..", kak wa pula mencelah

Aku : pergi la mandi kalau nak mandi..tp bilik air tak cantik..air kolah je..tandas takde air paip straight, kena bawak air dlam baldi
Mak : Ha'ah..tandas tak cantik lg. Nk kenduri kena ada tandas elok. Selagi tak cantikkan tandas blkg dan buat satu lg depan, tak boleh kahwin
Aku dan Najwa berpandangan smbil dlm kepala "alamak..camtu bila nk cukup duit dakuuuu"

Scene tiga : mak penat dah tidur, aku guling2 cuba tidur..Kak wa dan Cembam dok dekat2.

Cembam tak reti nk smbg pasal apa (biasa la..sume org camtu rasanya) - oh..tak tau berapa markah ditolak disitu kerana kuarga aku menitik beratkan aspek keramahan yg tidak berlebih2, topik perlu bernas, lontaran vokal yg kemas dan jalan cerita yg tidak bersimpand siur..

Kak wa mula bertanya pasal sekolah..ajar2..aku mula menyelit nk kasi Cembam ada topik..akhirnya mereka dapat bersembang dengan galak sambil aku pergi mandi..hmmm..1 markah di situ..ehehe

Scene empat : Luar rumah nk ke Sungai besar jln2

Cembam amik gambar dengan mak aku sebagai tanda kenang2an utk dimuatkan dlm portfolio 'cari menantu'. Kalau kena reject,ada la gambar calon sebelum ni..ahaha!! Cembam tersipu2 malu dan buat gaya yg tak nampak bodek sangat...muahahaha!!!

Pose calon pertama cari menantu stlh selesai fasa satu temuduga



Scene lima : dlm keta membontoti mak dan kakwa

Aku : camne?? ada harapan tak?mak aku ngan akak aku camne?
Cembam :Hmmm...ok..kalu mak ko tak suke camne?
Aku : aku carik lain laaaa...apa daaa
Cembam :hieeee...dah pasang niat..sng2 carik lain..sambil ketam2 menyerang musuh
Aku : Laa..nape..ko nak kawin ngan aku eh..nk kwin ngan kita kee..org tuu
Cembam : setelah malu2 terlepas juga "Yelaaaaa" .
Wahahahaahahaha...tak perlu aku propose pasni sbb dh tau jawapan..wahahahahaha!!!

Scene Enam : Kedai kain
-tiada apa yg menarik..Mak panggil2 nama Cembam utk tgok kain..bgus2 ada kemajuan. kelihatan pihak juri mula suka..ehehe

Kat Sabak Bernam tu aku rasa tarikan kat kedai2 kain yg sgt byk dan murah..try la gi



Scene tujuh : Kedai makan

Mak : Nape tak habis (laksa)?
Cembam : dengan berhati2 menjawab...."aahhh...aaaaa"
Mak: pedas ke??
Cembam : ha'ah...pedas
Mak : mama sll masak segenggam cili (uisshhh..mama???ada harapan..ada harapan)
Cembam : eh..mkn gak pedas..cuba mengcover agar tidak dilabel anti-pedas
Aku : alamak..tolak markah la camni. Berapa markah mak setakat ni??
Mak : akan diberitahu kemudian...keputusan adalah muktamad

Keputusan adalah muktamad..muwahahahaha


Saat ini Cembam sudah mula redha...ahaha!!!

Tp kesudahannya mak dan akak aku sepakat kata ok..cuma pendiamm...tak tau nk start sembang..uhuhuhu!! dah mmg itu Cembam..pendiam..sbb tu suka cembam..kalu nk yg ramah, tentulah carik yg lain..wahahahah!! Skor keseluruhan...4 bintang!!!! Wahahaha!! Lepas ni giliran aku..gelakkan aku!! ahahaha!!!

ishy..byk nye gelak...ok..kerja kerja la la la kerja!!

0 comments:

Post a Comment

Please take it~~

Please take it~~
Thanks to all my followers. Please be honoured to take this very memuah award and you can display it proudly in your blog!!

Followers

There was an error in this gadget

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP