Home got internet!!! Yeaaaa!!!

>> Saturday, March 8, 2008

Aku baru sj usai menyelenggara koneksi jalur lebar di rumah ini. Skrg sudah ada internet di kampung tau kamu kamu..ehehe!!! Smpi shj di rumah,aku keluarkan modem dr kereta, terus shj aku sambungkan kabel telepon itu ke bontot modem. Ku lihat menyala terus ADSL nya. Pantas saja aku menyuruh kakak mengaktifkan jalur lebar nya. Dan pagi ini..yaaa..jalur lebarrr

------------------------------------------------------------------------------------------------
Aku keluar dr rumah bujang mlm td jam 8.20 begitu. Menjemput adik dr upm dan memulakn perjlnn lebih kurg 9.15 mlm. Di pekan koboi Sri Kembangan sja sudah sesak. Sudah mula memaki aku di awal2 perjlnn lg. Oleh kerana UPM dan MRR2 agak dekat dan memanggil2 berbanding jalan biasa yg aku gunakan - LDP yg menghala ke OU dan terus tembus ke sg buloh

Jauh benar ku rasa melalui MRR2 itu. JEm jgn cerita...skit lutut aku dibuatnya..2 jam, baru smpi wangsa maju..aduuhhh..sakitnya hati. lantas aku berhenti di Taman Melati utk makan sate kajang sementara merehatkan lutut aku ni. Penat perut diisi, kami meneruskan perjlnn lg. Singgah sbntr di steseh Shell. Aku mmg berniat utk mengisi V-power dan mendapatkan kereta mainan ferrari yg boleh mengajuk sdikit bunyi kereta F-1 itu.Hehe..aku dpt model G.Aku mahu model D sbnrnya..tp masa itu, stok D tiada.


AKU SMPI SUDAH RUMAH

Sesampai di rumah, abah bru pulang dr bilik gerakan. wahh.smgat sungguh. Bendera di kiri kanan cermin..tk tinggal juga pelekat Dahcing nya di belkg bonet keta. Mak smpi beberapa minit kemudian..fuhh..sungguh smgt mereka2 ni. aku bawa keluar t-shirt 'Ambo nok tok guru' dr keta dan tayangkan pada mak.hahaha!!! mak hanya tersenyum je dan menyerongen...ahaha!!Cilakak je kan pkai bju pembangkang..ahaha!!

Kakak teruja melihat kete mainan aku. mmg ada bunyi F1. Abah menghampiri kami slps tu bertnya apa jadahnya yg best keta tu. Kakak dgn penuh teruja ckp kat abah.."bah..bah..dengar..ada bunyi F-1" smbil mencangkuk utk tarik lepas keta tu.


yaaa...semagat ayah dan ibu ku...kibarkan..kibarkan
(ini bukn berkempen..skadar bergambar2)


Aku trus memandang kakak...emak keluar dr dapur seraya berkata, "apa kak?suh abah dengar???"..ahahaha!!!! abah sy tidak boleh mendengar..dulu boleh skit2..skang langsung tak boleh..kami berbicara dengan dia melalui gerak mulut...ahaha!!! Kak Wa wat lawak badut...


Usai bercerita skit2 dengan mereka..kami tidur di kapet baldu abah beli dengan harga Rm50..uuu...patut laju saja dia bentangkan kapet tadi..rupanya sbb dia baru beli..so abah!!!heehehe!!

0 comments:

Post a Comment

Please take it~~

Please take it~~
Thanks to all my followers. Please be honoured to take this very memuah award and you can display it proudly in your blog!!

Followers

There was an error in this gadget

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP