EL hari ini

>> Monday, March 10, 2008

Slps zuhur smlm aku berkemas dan memastikan segala brg2 yg aku bawa pulg ke kampg telah pun dimasukkan ke dlm beg. Maklumlah..aku ini lazimnya tertinggal segala mcam benda. Kadang abah atau mak perlu mengejar aku dengan kapcai merah mereka membawa benda2 yg aku tertinggalkan. (baca : pesan ayah, sudah bergerak destinasi jauh..jgn patah blik semula..malang atau tak elok atau bad luck mungkin).

Aku hantar skali makcik dan pakcik yg minta tumpang smpi ke hentian bas Klang. Abah ikut skali kerna katanya mahu berjlan2...Smpi di Klang, hujan sgt lebat. Nak turunkan pakcik ngan makcik aku pn maha karya susah...Akhirnya aku tibai saja tmpt letak bas turunkan penumpang..aku turunkan penumpang juga apa..Pakcik hampir2 terjatuh dengan tongkatnya. Aku ambil beg mereka dn bergerak ke restoran berdekatan agar senang menunggu anak mereka mengambil mereka dn boleh minum2 skali..pakcik dok kata nk medang..nk medang (minum).

kereta kecil warna merah yg aku sudah beli. AKu mahu cari yg model D asik habis stok aje


Aku takleh hantar diorg sbb nk rush adik aku exam..kena anta sblum jam 6. smsa nk melintas stu lorong dgn ujan lebat dan stu je payung yg ada pastinya agak sukar. Lorong2 koridor dipenuhi insan2 berteduh. Sedang nk lintas..sorg brader India pantas membantu..dia berhujan dan berteriak "tepi2..bg laluan..!!", memaksa insan2 seperteduhan memberi ruang...

Selesai bersalam2 aku bergerak ke kerete semula dn nmpk brader india tu. Aku tepuk bahu dia dan ucapkan terima kasih.."takpe takpe..takde masalah...Parti Keadilan memang macam ni" smbil tersenyum ke arah aku dia menjawab. Aku mengangkat tangan tanda 'bagus' dan berlalu..Oh..mungkin sbb aku pkai t-shirt 'Ambo nok tok guru' kah?

Negeri aku akan diurus oleh barisan alternatif utk sepenggal ini. Kita lihat bagaimana cara pentadbirannya..dan tahun depan..aku pasti mengundi pihak yg sepatutnya menerajui negeri aku ini...


p/s : naluri manusia mahu memberontak...ramai yg megah mengibar bendera2 alternatif. Tp bila ditanya apa perjuangan pihak yg mereka gah kan ? tak semua tau..jgn jadi org yg hanya suka memberontak..tp tak punya akal..memilih kerana pihak dan buta dgn calon yg bertanding..Bijak memilih dn jgn taksub dgn pihak yg dipegang..tp jnji yg dipegang..

Mlm tadi bawa abah ke taman tasik titiwangsa..katanya teringin mahu lihat 'bulat2 pusing..wush wush..tepi ada air2'. Maka aku bawak lah dia..sempat amik gambar skit2...Patutnya pg td aku hantar abah ke pudu, amik bas pulang ke sabak..tp aku dikejutkn pggln dr mak, pakcik meninggal..jam 6 pg td mereka tau2 sudah terkujur. Mak pn bru dpt pggilan telefon dr nenek.



Abah membelakangi KLCC

Abah ngan maskot



Aku berkeputusn utk tidk pulang..aku bru je smpi kl ni. Kerja sudh bermula isnin ni. kerja2 testing ptut bermula hari ini. Tp mak tepon skali lagi menangis dn tnya "takkan la ko tak balik".
Aku pn dengan berat hati telefon projek manager aku minta 'kepergian kecemasan' lgsung memandu pulang bersama abah.


Ni curi masa hantar kakak uruskan sesuatu di sekolah utk menaip entri...huhu!!! Semoga pakcik ditempatkan di kalangan org2 yg beriman dan diterima oleh Nya dengan baik. Moga Munkar Nakir tidak terlalu bengis menyoalnya. AKu hanya sempat lihat dia sudah dikebumikan tadii...

0 comments:

Post a Comment

Please take it~~

Please take it~~
Thanks to all my followers. Please be honoured to take this very memuah award and you can display it proudly in your blog!!

Followers

There was an error in this gadget

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP