Skip to main content

Weekend yg terisi

Huwaaahhh!!!! Metari mula menyinggah ke muka ku menembusi tingkap kamar ku yg tertutup kemas memastikan sang tikus tidak mampu menyelit dan masuk ke rumah sewa kami. Tp ku rasa panasnya pagi ini agak berlainan..tidak sepanas mentari 9 pagi yg selalunya aku rasakan tiap kali bangun dr toto berlubang yg perlu dihantar dobi tatkala masuk gaji nanti.

Ku capai h.set di tepi dan ku lihat jam sudah menunjukkan pukul 10 pagi. Oh tuhan!! Pastinya labat banget hari ini aku ke kerja. Aku tukar pose dan meniarap lagi..ahaha!! Syaitan itu duduk di blkg aku smbil melompat2 riang...brengsek lu. Lalu dgn segala kudrat aku bingkas bangun dan bersiap. Ku panaskan enjin moto smbil bersiap kerna ku tau dia bakal ku rempit utk gegas ke opis. (BFY2195 plat moto aku), baca : aku pggl benaffe bini pertma aku itu. Kalu Benaffe dirempit tanpa dipanaskan perutnya terlebih dahulu, aku tkut dia muntah hijau nnt.

Nahhh..aku smpi opis jam 10.40. Buat2 sibuk di meja sendiri sebelum mendapatkan minuman percuma seperti biasa dari pantri. Ohhh..mesin choc-c-chino dan segala cino2 yg lain sudah dibaiki nampaknya. Dapat lah aku minum semula cino2 ni. Sudah 3 minggu ia rosak minta air diisi..tp airnya tak bisa diisi walau sebotol dok terletak di tepi.

Malam kelmarin, merupakan mlm minggu yg terisi buat aku. Betul2 bachelor's night org kata. Aku ikut kawan2 sepermainan ptg2 utk melalak di kedai snooker bertakberapadekatan dr tempat kami. Di situ ada 2 bilik melalak yg boleh memuatkan 4 pelalak..Ishy2..tukar2..bukan melalak..tp melontar vokal..salak utk anjing bukan..ishy2..teruk btul bhs pasar skrag ni.

Mula2 aku yg tk pndai main snuker ni main satu game dngn kawan yg jauh lebih pandai..ahaha!! Natijahnya sudah pasti la aku kalah..selesai2 budak2 muda tadi menyanyi..giliran kami pula melontar vokal...Abg Zamri set utk 10 lagu dulu. Huuu..dasat la vokal mereka2 ini..ptut suka benar melintar vokal..rock abih wooo..

Utk pengetahuan kalian..kami yg lelaki ini, kalau melontar vokal di tempat begini mmg suke mencuba lagu rock. Kalu yg slow..macam tak berbaloi pula dengan seringgit yg dibayar utk setiap lagu..huhu..Aku melontar vokal utk lagu2 seperti;

1. Seroja (aku dpt wat keempat2 korus tu woo..mawi pn tiga je..huhu..standard jamal kira aku ni)
2. Kerna Dia
3. Merah
4. Kembali Merindu
5. Kenangan Terindah

Kemudian kami rehat2 sambil menonton Gergasi Merah menerobos jaring2 gol malam itu. Aku menonton seorg diri slpas itu bila enam2 rakan yg lain menjolok bola snuker. Aku pastinya tak diajak la..mereka main kalah bayr..takkan aku mahu menderma..ahaha!!

Kemudian kam menyanyi lagi ;

1. Sephia (masa ni sudah pukul 2 pg..tak mampu den nk bedal yg rock2)
2. I want it that way (nyanyi english la plak..ahaha)
3. Swear it again (mcm siut..aku tertekan next masa nk set mode karoke..so tk nyanyi pn)

Kam pulang jam 5 pagi..ahaha!! Gila la mereka2 ini..tp aku layan saja..Yg wat lama sebab 3 handalan snooker itu begitu ralit bermain..kami tunggu..nyanyi..tunggu semula..ahaha!! Mmg bujang btul. Tiada GRO dlm filem ini yeeeee... Cembam kata nnt kawin kalu nk kuar mcm tu kena bawak dia..ahaha..nk jd GRO aku la tu..Tp bole kee???kang bosan kamu cembam oih..bukannya kamu tu menyanyi..cam tokong dok saja watpe..ahaha!!

Aku layan game dulu smpi azan subuh...smyg..baru la aku tidurr...smpi pukul 12 tghri..ahaha!!!Ok..selesai sahaja menulis entri ni sudah masuk waktu lunch..ishy..kejap je masa berlalu..ahaha!!

Comments

Popular posts from this blog

VADS Berhad - Streamyx call center Reunionn

God!! My colleague has just received an email warning all of the respective employee to not storing any files, pictures or mp3 which are clearly not related to our work in the computer. Eventhough I didn't get the email, for precaution, I just upload all these images and write an entry bout it..ehehe..And these pics already got rid of the C drive..kiki Hmm..Actually this very reunion was held on 19th of June. Since there were a lot more special ocasion this month..ex:my anniv..ehehe..so this event report has been on hold till this very day..nga nga!! The reunion are for the guys that used and still working at streamyx call center and most of them are/were the splitters..It was held at 24hrs MCD near IKEA. Left pic : Me..just about the kicked off from my friend's house..the style of the day..haha.. right pic : Asmah. The one decided to invite all of us out of sudden due to rindu banget sama kami smpi nanis2..comey la semah..hehe=p Me taking the pic. From left clockwise ; Semah,

Ikat bini kamu, anak perempuan kamu pada tiang yang paling kukuh!!!

Received a parcel when I was at my parents' house. A small book of the detail translation of surah Al-Kahfi. Thanks to PPZ (Pusat Pungutan Zakat) for the yearly gift. And a beneficial one of course. My math teacher once told us before she started our math class about how the first ten verse could save you from Dajal's lure and seduction. Akan tiba waktu Dajal bermaharajalela di penghujung dunia menawarkan segala macam kemewahan dan kehendak yang sukar untuk ditolak. Dan bilamana kita tunduk pada hebatnya Dajal memenuhi permintaan kita, maka neraka lah jawabnya. Maka ikatlah anak-anak perempuan kamu, isteri dan ibu kamu di tiang yang paling utuh dan kuat dalam rumah kamu dengan kemas kerana apabila Dajal menghentakkan kakinya ke bumi, seluruh kaum wanita akan berlari-lari mendapatkan Dajal meninggalkan segala-galanya. Akan dicampak anak yang sedang didokong, suami mereka untuk Dajal. Meraung2 lah mereka diikat pada tiang. Tapi jangan pula kamu kasihankan mereka dan membuka ika

Zikir Imam Shafie sesat? Zikir tolak syurga?

Assalamualaikum.. On the way balik dari Sabak Bernam ke Bangi hati terasa melompat2 nak tulis pasal entri ni. First and foremost, aku nk tekankan di sini kenapa aku berani nak ulas pasal benda ni? Pasal hukum, zikir dan kesesatan ni padahal aku mungkin xlayak, bukan ustaz dan sebagainya. Sebabnya cuma satu, zikir ini dilabel sesat oleh sekumpulan ustaz ni tanpa ada dalil, nas alquran atau kesepakatan ulamak. Dan kesesatan yang dilabel oleh mereka hanya disebabkan pentafsiran perkataan yang digunakan dalam zikir ni. Jadi kalau setakat pasal literasi perkataan, aku pun layak. Apa pun baca dulu lah ye. Zikir Imam Shafie yang dilabel sesat baru2 ni ialah zikir yg femes korang dengar dr kecik " Ilahi lastu lilfirdausi ahla.. wala aqwa alan naril jahim.. Allah Fahab li taubatau waghfir zunubi... Fainna tagho firuzzambil azimmmm " -maafla tak jumpa arab version nye- Bawah ni terjemahannya; Oh Tuhanku aku tidak layak untuk syurgaMu. Tetapi aku tidak pula sanggup menga