Skip to main content

Lawak antarabangsa dlm idup anda..

Anda pasti sll terdedah pd humor, jenaka, lawak gampang dan segala bahan lucu yg seangkatan dengannya. Rakan2, bos, makcik cleaner, adik tiri..siapa2 pun boleh jadi sumber jenaka yg boleh membuat perut anda minta distapler agar tak terburai segala isi. Humor, jenaka..lawak boleh menceriakan hidup anda..takdela stress benor..muka kerut tak semenggah macam org tahan sembelit ngadap komputer sambil tangan membelek2 kertas segala workload yg datang bertimpa..ekeleh..rilek..takyah nk poyo nampak tekun kalu anda bukan tekun pn tapi stress..work smart.

Haha..gila mengarut carut pembuka cerita..Aku terasa nk mengshare lawak2 antarabangsa yg telah aku ranking kan dalam idup aku selama 24 tahun ni..uii..muda..masih leh masuk rakan muda tau..ehehe..Mesti korg sume ada kisah2 lucu yg mmg korg akan tersenyum sendiri walaupun masa tu anda sedang memijak kaki bos anda bila anda teringat dan terkenang kan..well, ari ni aku nk share ngan korang 4 lawak yg sangat gampang bagi aku sejak aku idup disini. Ada antaranya lebih pada kata2 and ada atrnya gerakan unpredictable yg sukar diramal..haha!!

1) Gerakan lucu ini menduduki takhta lawak no.1 dalam idup aku. Alkisah masa 2nd year, kami budak sekretariat publisher wat lawatan. Pendek citer..kitorg ramai2 nk turun la ni..bila sume dah ada dlm lif..tetiba kawan aku,manap pegi ke pintu lif sambil membuat gaya tengok kiri kanan ala2 nk tgok sapa yg tertinggal. And masa tu la pintu lif tertutup sambil mengepit manja kepala member aku tu. Kami sume dalam lif tergamam..Bile pintu lif btul2 tertutup..Manap memandang ke arah kami sambil wat muka blur and sapu2 kepala...Buahahahahahahaha!!!WarghhhhWaeghahaahaha!!Mmg pecah lif kitorg gelak ramai2..korg byg sendiri la korg anda kat tmpt aku..try sorg buat tgok betapa tahap hamurabi korg gelak.smpi skang masuk lif je teringat...

2) Lawak yg jatuh tangga kedua hasil drp room mate aku pili. Masa kami amik subjek kalkulus..ntah kenapa pny susah nk dapat markah. Kalu kebiasaannya result test kuar..mesti lecturer tampal luar bilik sambil menghighlight student yg fail..merah lagi.Tp bile tiba kalkulus result yg ditampal kat luar tu..yg lulus..ahaha!!dr 120..ada la 30 ke camtu..ahaha!!Aku dan kawan2 atr yg tak berhighlight.byg la first test 3.5/20. Pili ni dapat 1/20.

Maka pakat2 la study lebey utk 2nd test. Lepas kuar dewan sume rasa sungguh agak yakin markah lebih tinggi. mmg leh wat la banding first test. "Huuu..leh la dapat separuh markah kot"..then pili pn join.."aku pn leh wat kali ni..mesti 2nd test lagi tinggi kan.." "memang la first test ko 1/20..mesti lg tinggi 2nd test", celah rakan lain.Namun..kucing tak sumenya coklat..bila dapat result..pili dapat 0!! ahahaha!! Gila babi kitorang gelak..guling2 smpi langgar dekan..waahahaha!!!!mmg nobita real punya..bile gi semak kertas dia..lecturer cuma cakap.."ada jalan keja tak betul watpe..ahaha!!gagal utk mendaptkn 0.5 markah sekalipun.

3) Carta ke-3, adalah hasil nukilan adik pompuan aku Biba. Masa tu kami sekuarga makan ais kacang dan cendol kat satu gerai pasar minggu. Sedang makan2..kami dengar la dr satu sudut suara rakaman kaset mengalunkan rakaman pemikat pelanggan. "Yaaa..satu barang 3ringgit , 2 barang 5 ringgit boleh campur2...."..dok berulang berkali2. Mak mula bersuara.."penat kaset tu dok ulang benda sama bang". "Ha'ah..bole rosak radio"...sume gelak kecil. Then agak lama slepas tu biba bersuara. "Eh..yela..aku rasa dia rakam la...tu yang ulang2". Kami sume pandang dia..dengan mak2 aku skali bantai gelak smpi toke abc terasa nk bagi cendol free.."hahahaha!!Bibabibabiba...ko mmg lembab..dr mana ko dapat gene ni..ko anak pungut..mak je rahsiakan dr ko..wahahahaha!!!!". Gila la lembab.

4) Lawak yg ke4..ada dua lawak..aku rangkum skali la. sbb berkait. Msa dinner team kat 'Rahsia' yg aku citer dlm entri sblum ni. Sume order air kan..ada la letak sudu yg fancy n menarik..then aku kena kan member aku ayman.."Man...ko cuba rasa sudu tu..gula2 la sbnrnya..try ar rasa"..Ayman dgn begitu kudus dan tak berapa comel gigit sudu tu..AHAHAHAHAHAHAHA!!!WAHAHAHHAA!!!Aku tak dapat nk gelak kuat masa tu sebab team manager ada..wahaha!!gila ah..
Balik, kami naik ERL..first time aku naik..Naik dr KL sentral nk ke Putrajaya..lalu bdr tasik selatan.Ayman cakap ERL laju..So, pas dapt tmpt duduk..aku baca meseg dr h.set aku..Then aku rasa slow je haaa..ERL tu gerak. "Ayman, tak laju pn ERL ni..slow je..". "Woiii..dah sampai Bandar tasik selatan la..ko tak rasa ke?". Masa tu smpi lg 5 minit aku masuk ERL.aku yg tgh baca meseg terkebil2 la tgok luar.."Hah?ye ke?Laju gilaaaa...".Then ayman dah tak tahan gelak.."kepala otak ko..baru je nk kuar dr kl sentral..".Bangkai AYman..kami berdua bantai gelak..smpi kan org sebelah pn rasa nk join, tp segan!!Hahaha..padan muka aku..kenakan lg Ayman td time dinner..Ayman tk kisahhh..

Haaa..tu 4 lawak plg bangsat dlm idup aku..yg aku ingat la..idup aku penuh ceria..gelak tawa..happy go lucky..aku tk penah rs stress seumur idup aku.mungkin cara aku handle keje n enjoy my work. Ok..ni fresh punya..aku nk tag sume nama yg ada dalam list blog link aku buat benda ni. 4 LAWAK PALING LAHANAT DALAM HIDUP ANDA...share la..sharing is caring..ok...haa..buat..buat!!

Comments

Popular posts from this blog

VADS Berhad - Streamyx call center Reunionn

God!! My colleague has just received an email warning all of the respective employee to not storing any files, pictures or mp3 which are clearly not related to our work in the computer. Eventhough I didn't get the email, for precaution, I just upload all these images and write an entry bout it..ehehe..And these pics already got rid of the C drive..kiki Hmm..Actually this very reunion was held on 19th of June. Since there were a lot more special ocasion this month..ex:my anniv..ehehe..so this event report has been on hold till this very day..nga nga!! The reunion are for the guys that used and still working at streamyx call center and most of them are/were the splitters..It was held at 24hrs MCD near IKEA. Left pic : Me..just about the kicked off from my friend's house..the style of the day..haha.. right pic : Asmah. The one decided to invite all of us out of sudden due to rindu banget sama kami smpi nanis2..comey la semah..hehe=p Me taking the pic. From left clockwise ; Semah,

Ikat bini kamu, anak perempuan kamu pada tiang yang paling kukuh!!!

Received a parcel when I was at my parents' house. A small book of the detail translation of surah Al-Kahfi. Thanks to PPZ (Pusat Pungutan Zakat) for the yearly gift. And a beneficial one of course. My math teacher once told us before she started our math class about how the first ten verse could save you from Dajal's lure and seduction. Akan tiba waktu Dajal bermaharajalela di penghujung dunia menawarkan segala macam kemewahan dan kehendak yang sukar untuk ditolak. Dan bilamana kita tunduk pada hebatnya Dajal memenuhi permintaan kita, maka neraka lah jawabnya. Maka ikatlah anak-anak perempuan kamu, isteri dan ibu kamu di tiang yang paling utuh dan kuat dalam rumah kamu dengan kemas kerana apabila Dajal menghentakkan kakinya ke bumi, seluruh kaum wanita akan berlari-lari mendapatkan Dajal meninggalkan segala-galanya. Akan dicampak anak yang sedang didokong, suami mereka untuk Dajal. Meraung2 lah mereka diikat pada tiang. Tapi jangan pula kamu kasihankan mereka dan membuka ika

Zikir Imam Shafie sesat? Zikir tolak syurga?

Assalamualaikum.. On the way balik dari Sabak Bernam ke Bangi hati terasa melompat2 nak tulis pasal entri ni. First and foremost, aku nk tekankan di sini kenapa aku berani nak ulas pasal benda ni? Pasal hukum, zikir dan kesesatan ni padahal aku mungkin xlayak, bukan ustaz dan sebagainya. Sebabnya cuma satu, zikir ini dilabel sesat oleh sekumpulan ustaz ni tanpa ada dalil, nas alquran atau kesepakatan ulamak. Dan kesesatan yang dilabel oleh mereka hanya disebabkan pentafsiran perkataan yang digunakan dalam zikir ni. Jadi kalau setakat pasal literasi perkataan, aku pun layak. Apa pun baca dulu lah ye. Zikir Imam Shafie yang dilabel sesat baru2 ni ialah zikir yg femes korang dengar dr kecik " Ilahi lastu lilfirdausi ahla.. wala aqwa alan naril jahim.. Allah Fahab li taubatau waghfir zunubi... Fainna tagho firuzzambil azimmmm " -maafla tak jumpa arab version nye- Bawah ni terjemahannya; Oh Tuhanku aku tidak layak untuk syurgaMu. Tetapi aku tidak pula sanggup menga