Pengajaran sebuah kisah

>> Tuesday, June 5, 2007

Alkisah terjadi di sebuah perkampungan india golongan pertengahan yg idup serba sederhana. Anak pompuan sebuah kuarga balik dengan sari bergemerlapan warna warni meling-meling. Rupanya ingin memberi perkabaran pd kuarganya yg suami nya yg kejam telah mati eksiden ketika mabuk.

Suami si wanita ini sgt la kejam..dok suruh mertua dia bg harta dan tanah pd dia. Si wanita ni pulak seluruh badannya di cucuh ngan rokok kasi berparut2. Maka dgn kematian suami jahanmnya kembali la wanita ni dok ngan mak ayah. Hatta arakian kat flat mereka tinggal ada la seorg laki yg sgt baik hati. Suka membantu org susah.

Si lelaki ni suka menolong kuarga wanita ni. Di urutnya kaki ayah wanita ni..mcm2 lg. Wanita ni pn baik juga..bila si laki ni muntah2..wanita ni la yg basuhkan muntah, buatkan kopi..bagi capati sume..Namun ada pula mulut busuk oleh mokcik sorg ni yg duduk di flat yg sama...suka benor mengumpat dan memperli wanita dan kuarganya ini.

'Urut kaki dapat kopi'..'nk dapat urut badan pompuan tu kena buat apa agaknya ye'

Begini la lebih kurang ayat pedas umpatan mokcik sorang ni. Dipendekkan citer laki yg baik ni suka kat wanita ni dan melamarnya..tp wanita ni taknak sebab ada lagi gadis yg suka kat laki ni. Tapi laki ni dh bgtu gadis2 lain ni yg dia suka wanita balu sorg tu je. Lagi satu wanita ni takut nk tunjuk tubuhnya yg berparut2 tu.

Seisi kuarga sedih melihat pengorbanan wanita ini. Tiba2 datang pula mokcik yg kuat perli dan ngumpat ni seraya berkata..

"alahai...kenapa ko tak terima laki tu..dia baik..aku selalu mengata dan mengumpat ko sebab nk bagi ko tercabar dan trus terima laki tu..kenapa ko tak terima..aku sedih melihat nasib ko"

Laa..rupanya mokcik yg kuat mengata ni..mengumpat..demi kebaikan..ahahahaha!!!moral of the story..carik la sendiriiiiii..wahahaha!!

0 comments:

Post a Comment

Please take it~~

Please take it~~
Thanks to all my followers. Please be honoured to take this very memuah award and you can display it proudly in your blog!!

Followers

There was an error in this gadget

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP