Skip to main content

Geng Pantri

Yaa..asslamualaikum buat sume..aku sudah kembali bekerja stlh 2 hari m.c scr eksklusifnya diberi oleh doktor pada aku..huahua!! Test blood yg kedua aku tak dapat pn. Klinik tu tak call pn. aku call tak agkt lak...tp maknanya aku assume takde pape la tu. Kalu tak mesti dia call cepat2 kan..huhu!!


Hari ni aku dtg2 ruangan pantri yakni opis space aku...tup2 ada 3 bijik rack server raksasa kat ruangan pantri...makin semak dan sesak ruangn opis aku. huuu.,.sedeynya..ini la nasib pekerja yg tak brp terrer lg dlm era perSAPian ni..huhu..Ni upa ruangn opis ku skang.

Haa..yg kecik terperosok membelakangi dinding tu la meja aku. Yg korg nmpk laptop tu geng pantri aku, Alicia..ni la tmpt aku bermanja2 ngan SAP..ahahaha!!

Hari ni aku nk citer la geng2 pantri aku ni. Haa..sprt yg penah aku citer..pantri ni tmpt pekerja2 yg berstatus "on the bench"..hatta yg takde projek mahupn yg baru abih projek. Sll diorg lepak la pantri yg sgt cute itu.

Geng Pantri 1 : Are-You. Dia ni dh menetap kat pantri jauh lbih awal dari aku. Lepas zaman batu, dia trus dok kat sini setelah mengalahkan koloni2 T-rex yg ingin membiak di pantri. DIa boleh dikatakan the Pantri Old-timer. Tp dia dh gi projek. Nnt abih dia lepak pantri balik..Haaa...COmei tak dia tonggeng tu..tp kalu dia angin..aku nk buang angin pn takut..awahaha!!

Geng Pantri 2 : Alicia - Ni la team slh sorg team mate aku yg jaga payroll konon2nya. Tp kami berdua je yg duduk di pantri. Yg lain sume ada meja canggih, dok dalam bilik lagi..Alicia ni suka masak..sushi la, sarsi la..besi la..haa..mcm2. "Takde maknanya"..haa..dia suka sebut benda ni..Huhu..Alicia juga seorg free-thinker..best la sembang ngan dia.

Geng Pantri 3 : Yuuzuke - Haa..kacak bukan??Huhu..macho banget ah. Ni la geng main DOTA. yuzz ni yg start bg DOTA A.I kat aku. Mula2 asik kena blasah..baru gheti la katakn..so lama2 leh saing2 la. Tgok la hero apa yg dipakai. Tp skang yuzz tak dok pantri, dia CA testing dan shell. Power ni mamat ni..ada projek siap leh tolak2..wahaha!! Dia gak sumber hiburan kami. Movie, anime, heroes, prison break...mamat ni la yg d.load. Kami tumpang copy..yiehaaa..we lap u.

Geng Pantri 4 : Marlena - Haa..mst korg ada yg tgok citer monica belucci.hehe..cute tak. NI kira geng baru..aku pn tak kenal sgt. Tup2 dok blakang aku..ehehe..tp skang dh kenal skit2 la. Dia ni mix..tp tak tau la coffemix apa..aku segan nk tny. DIa tukang jaga charger laptop agar tak jatuh menimpa aku..kira sang caring aku la..wahahaha!!! kan?kan? ko kan care kat aku merlena..wahaha!!skang dia pn projek gak. Huuu..DIa kalu dtg opis..Manager belgium pn smpi dulu..wahahaha!!

Haa..ni la atr geng2 pantri yg aku ada gambo..takde..tp aku curik kat friendster diorg..ahaha!!yg lain macam ijat, Anuar tu sume2 yg kdg2 ada di pantri. Haa..ni la atr colleagues aku. So, sapa yg berkenan...antarkan resume anda ke wehberuktubiru@yahoo.com!! semoga jumpa lagi..babai..

Comments

Popular posts from this blog

VADS Berhad - Streamyx call center Reunionn

God!! My colleague has just received an email warning all of the respective employee to not storing any files, pictures or mp3 which are clearly not related to our work in the computer. Eventhough I didn't get the email, for precaution, I just upload all these images and write an entry bout it..ehehe..And these pics already got rid of the C drive..kiki Hmm..Actually this very reunion was held on 19th of June. Since there were a lot more special ocasion this month..ex:my anniv..ehehe..so this event report has been on hold till this very day..nga nga!! The reunion are for the guys that used and still working at streamyx call center and most of them are/were the splitters..It was held at 24hrs MCD near IKEA. Left pic : Me..just about the kicked off from my friend's house..the style of the day..haha.. right pic : Asmah. The one decided to invite all of us out of sudden due to rindu banget sama kami smpi nanis2..comey la semah..hehe=p Me taking the pic. From left clockwise ; Semah,

Ikat bini kamu, anak perempuan kamu pada tiang yang paling kukuh!!!

Received a parcel when I was at my parents' house. A small book of the detail translation of surah Al-Kahfi. Thanks to PPZ (Pusat Pungutan Zakat) for the yearly gift. And a beneficial one of course. My math teacher once told us before she started our math class about how the first ten verse could save you from Dajal's lure and seduction. Akan tiba waktu Dajal bermaharajalela di penghujung dunia menawarkan segala macam kemewahan dan kehendak yang sukar untuk ditolak. Dan bilamana kita tunduk pada hebatnya Dajal memenuhi permintaan kita, maka neraka lah jawabnya. Maka ikatlah anak-anak perempuan kamu, isteri dan ibu kamu di tiang yang paling utuh dan kuat dalam rumah kamu dengan kemas kerana apabila Dajal menghentakkan kakinya ke bumi, seluruh kaum wanita akan berlari-lari mendapatkan Dajal meninggalkan segala-galanya. Akan dicampak anak yang sedang didokong, suami mereka untuk Dajal. Meraung2 lah mereka diikat pada tiang. Tapi jangan pula kamu kasihankan mereka dan membuka ika

Zikir Imam Shafie sesat? Zikir tolak syurga?

Assalamualaikum.. On the way balik dari Sabak Bernam ke Bangi hati terasa melompat2 nak tulis pasal entri ni. First and foremost, aku nk tekankan di sini kenapa aku berani nak ulas pasal benda ni? Pasal hukum, zikir dan kesesatan ni padahal aku mungkin xlayak, bukan ustaz dan sebagainya. Sebabnya cuma satu, zikir ini dilabel sesat oleh sekumpulan ustaz ni tanpa ada dalil, nas alquran atau kesepakatan ulamak. Dan kesesatan yang dilabel oleh mereka hanya disebabkan pentafsiran perkataan yang digunakan dalam zikir ni. Jadi kalau setakat pasal literasi perkataan, aku pun layak. Apa pun baca dulu lah ye. Zikir Imam Shafie yang dilabel sesat baru2 ni ialah zikir yg femes korang dengar dr kecik " Ilahi lastu lilfirdausi ahla.. wala aqwa alan naril jahim.. Allah Fahab li taubatau waghfir zunubi... Fainna tagho firuzzambil azimmmm " -maafla tak jumpa arab version nye- Bawah ni terjemahannya; Oh Tuhanku aku tidak layak untuk syurgaMu. Tetapi aku tidak pula sanggup menga