Skip to main content

repost ; angker

I have a frenster blog n i found out lately that i can't view back my old posts from the blog. the only way is to access using the editing menu..n kinda waste coz there's something i wanna share to the bloggers here..so..i think i can just copy n paste it here back..right?

n..oh yeah..sis..i know u've read this..kikikikii..

---------------------------------------------------------------------------------

Terbaca blog ..aaa..sapa punya ek yg tny psl misteri rumah tua..aku pegi link2 tadi..tp termalas lak nk belek..sapa2 pny sila angkat kaki ek..kiii..so bila bc itu entry..aku teringat entri yg ni, aku tulis dlm blog frenster..aku tak dapat nk link kan ke sini..itu pasai aku paste je :


b'ckp tntg misteri paranormal ni, aku pny umah lama dulu, kalu masih ada, konpem aku ajak misteri nusantara ke seekers ke datang carik antu...meh aku share bersama korang satu persatu..aku kecik2 dulu penakut beb, nak gi smyg kat ruang tamu, mak aku tgk tv kat bawah pun aku seram...mmg angker..aku dah la kcik lagi kan...

angker 1 : dulu jamban aku nun kat blakang umah, tepi parit..bawah pokok buluh merimbun..huiiii..nak berak malam seram beb..hahahahah!!kena ajak adik aku, buat unggun, semata2 nak berak..kadang tu time wat unggun tu dah hilang rasa nak berak..bapak aku penah terserempak ngan hantu penanggal time kuar dari jamban angker tu..bapak aku masuk balik, baca ayat apa ntah..kuar2..dah ilang...perghh..tpi tak tau la apa hukumnya time takut baca ayat qur'an dalam jamban..hahahahaha!!!!

angker 2 : blakang jamban aku ada pokok kekabu...tiap malam jumaat akan ada ntah makhluk apa yg bergendang di atas pokok tu..makin kita tegur makin kuat..so, tiap malam jumaat kitorang akan mendengar konsert gendang nasional free..hahaha!!!and tiap malam jumaat, keliling umah aku bau kemenyan...fuhhh..angker beb...nak gi kencing kat dapur pun..kena baca ayat qur'an..hahahaha!!!

angker 3 : umah aku dulu, tak penah berkunci..tak penah lak kena masuk pencuri..tp sapa nak masuk kan..uzur nak mampus..adik aku yg kecik leh jatuh sebab tembus dinding..haaa bayangkan camana adik aku tembus dinding???bygkan dulu, nak tau tanya..hahahaha!!! kalu ada adik beradik aku or sapa2 kat umah tu tak smyg, utk malam jumaat tertentu..mmg nasib la.
aku penah kena garu kat kaki..masa aku masuk kelambu dgn niat malas nk smyg isyak..hahaha!!padan muka aku..kakak aku kat punggung..sebab umah aku dulu ada ruang dari bawah umah nak ulur benda..pakcik aku..sedar2 bawah katil..hahahaha!!!


angker 4 :
tiap malam..kadang2 kan kita terjaga kejap kan?haaa..apa menariknya aku punya. time kali aku terbangun je kan..aku akan dengar orang berlari2 ngan riang dari depan (umah aku ada jalan masuk)..pastu dia masuk bilik air..basuh kaki...dia lari balik kuar gi jalan depan..then lnyp..so, aku tido balik..

angker 5 :
Umah aku ada byk swimming pool dulu..hehehe..tp yg plg best yg blakang umah..plg besar..masa kami adik beradik main kubang..tetiba msg2 pny tuala ilang..wahahaha!!carik pny carik..aku pny je tak jumpa..ms tu kolam dah keruh sangat2..mlmnya mak aku mimpi jin dlm tu kata aku kasi kopak kepala anak dia..dusshhh..tumbuk mata mak aku..lebam bangun tido.siannn mak..

angker 6 :
Umah aku atap nipah dulu..so bila smpi ms kn la tukar atap..so tebang la nipah blkng umah..mslhnya pokok nipah belkg umah aku lak ada bunian duduk...mak aku kena kejar ngan putera dia bila dia accidentally tertebang his so called jambatan...tp adegan mak aku lari tu cuma dlm kpla dia..yg realitinya aku yg papah dia balik umah..huhuhu!!2 dimensi minda berbeza masa tu.

angker 7 :
pnh dgr pasal Gondorowo??Yaa..umah aku pnh disinggahi menatang Allah ni...dia kencing kat penjuru ruang tamu aku pd hari pertama n hari kedua dia berak pulak..tahinya seperti kapas..cuma warna kuning n hanya berbau bila disiram air...huuu..seraaaammm..Nenek aku yg explain sume ni sbb nenek aku byk pglmn pasal ni.

angker 8 :
Time ayah aku takde dulu..penah sekali ada satu makhluk yg menyerupai ayah aku naik ke umah..geraknya persis mcm abah..masa tu kami adik beradik dalm bilik hny dapat dengar tapak kakinya berjalan..tp mak yg tido di luar dapat nmpk susuk tubuh dalam samar2 lampu mentol kuning...susuk tubuh tu siap menjengah muka dari luar kelambu..mak tak layan sebab ingat abah balik dr kl..rupanya bukan sebab dia ghaib bila kucin kami mengiauu..

uuhhh..tu yg aku ingat..yg tak ingat..byk lagi...so..misteri..mmg betul antu takde dlm qur'an..tp makhluk ni ada...huhhu...misterrrriiiii

Comments

Anonymous said…
Księgowość to branża, w jaką nie zagłębiają się w większości zbyt często osoby,
które nie związały z nią swojego zawodu i doświadczenia.
Generalnie rzecz biorąc, rachunkowośc nie jest w sumie dziedziną, a takim systemem ewidencji gospodarczej, jaki ma
ujmować w wartościach finansowych konkretne zdarzenia gospodarcze majace miejsce w konkretnej
jednostce istniejącej na rynku. Uchwałą rachunkowości są objęte dosłownie wszystkie jednostki operujace procesami produkcji, dystrybucji oraz
konsumpcji i akumulacji towarów. Zapisy księgowe prowadzone
w biurach rachunkowych mają za zadanie odzwierciedlać zdarzenia prowadzone w jednostce gospodarczej na rynku.
my site :: Extor praca

Popular posts from this blog

VADS Berhad - Streamyx call center Reunionn

God!! My colleague has just received an email warning all of the respective employee to not storing any files, pictures or mp3 which are clearly not related to our work in the computer. Eventhough I didn't get the email, for precaution, I just upload all these images and write an entry bout it..ehehe..And these pics already got rid of the C drive..kiki Hmm..Actually this very reunion was held on 19th of June. Since there were a lot more special ocasion this month..ex:my anniv..ehehe..so this event report has been on hold till this very day..nga nga!! The reunion are for the guys that used and still working at streamyx call center and most of them are/were the splitters..It was held at 24hrs MCD near IKEA. Left pic : Me..just about the kicked off from my friend's house..the style of the day..haha.. right pic : Asmah. The one decided to invite all of us out of sudden due to rindu banget sama kami smpi nanis2..comey la semah..hehe=p Me taking the pic. From left clockwise ; Semah,

Ikat bini kamu, anak perempuan kamu pada tiang yang paling kukuh!!!

Received a parcel when I was at my parents' house. A small book of the detail translation of surah Al-Kahfi. Thanks to PPZ (Pusat Pungutan Zakat) for the yearly gift. And a beneficial one of course. My math teacher once told us before she started our math class about how the first ten verse could save you from Dajal's lure and seduction. Akan tiba waktu Dajal bermaharajalela di penghujung dunia menawarkan segala macam kemewahan dan kehendak yang sukar untuk ditolak. Dan bilamana kita tunduk pada hebatnya Dajal memenuhi permintaan kita, maka neraka lah jawabnya. Maka ikatlah anak-anak perempuan kamu, isteri dan ibu kamu di tiang yang paling utuh dan kuat dalam rumah kamu dengan kemas kerana apabila Dajal menghentakkan kakinya ke bumi, seluruh kaum wanita akan berlari-lari mendapatkan Dajal meninggalkan segala-galanya. Akan dicampak anak yang sedang didokong, suami mereka untuk Dajal. Meraung2 lah mereka diikat pada tiang. Tapi jangan pula kamu kasihankan mereka dan membuka ika

Zikir Imam Shafie sesat? Zikir tolak syurga?

Assalamualaikum.. On the way balik dari Sabak Bernam ke Bangi hati terasa melompat2 nak tulis pasal entri ni. First and foremost, aku nk tekankan di sini kenapa aku berani nak ulas pasal benda ni? Pasal hukum, zikir dan kesesatan ni padahal aku mungkin xlayak, bukan ustaz dan sebagainya. Sebabnya cuma satu, zikir ini dilabel sesat oleh sekumpulan ustaz ni tanpa ada dalil, nas alquran atau kesepakatan ulamak. Dan kesesatan yang dilabel oleh mereka hanya disebabkan pentafsiran perkataan yang digunakan dalam zikir ni. Jadi kalau setakat pasal literasi perkataan, aku pun layak. Apa pun baca dulu lah ye. Zikir Imam Shafie yang dilabel sesat baru2 ni ialah zikir yg femes korang dengar dr kecik " Ilahi lastu lilfirdausi ahla.. wala aqwa alan naril jahim.. Allah Fahab li taubatau waghfir zunubi... Fainna tagho firuzzambil azimmmm " -maafla tak jumpa arab version nye- Bawah ni terjemahannya; Oh Tuhanku aku tidak layak untuk syurgaMu. Tetapi aku tidak pula sanggup menga