Mama ku sakit gigi

>> Tuesday, April 21, 2009

Tangan yg membesarkan aku...yg mengagah, mengusap dan memupuk. Tak lupa juga yg melempang...menjewer (memulas) telinga aku supaya aku jadi org yg berguna, kacak dan memuah bila dh besar nnt...ehehehhee

Lepas lunch mak telefon. Mak kata dia rasa sakit2 bhgn mulut dan dagu. Kadang2 smpi ke mata. muka dan kepala berdenyut yg mak rasakan. Dulu masa mak terlibt dlm kemlgn jraya kerana sebijik keta secara tiba2 melintas lantas mak yg gagah terus langgar je kereta tu. Mak terbang melepasi kereta tu dengan perut yg membuyung. Kandungan selamat, tp tangan patah, rahang lari...nasib leh kejar balik rahang tu.

Jadi kesan nye mungkin terasa dek ikatan besi yg dulu nk kasi mulut mak normal cam biasa. Bila mak pergi pemeriksaan Xray tadi, didapati doktor yg mula2 cabut gigi dia dulu tak cabut habis..ada tggl skit. tu yg buat sakit denyut2. Mak kata doktor sarankan wat bedah kecilan utk cabut. Mak ckp kos 100-300. Maka aku suruh je mak teruskan dengan pembedhan kecil tu.

Aku ingat nk wat temujanji skali ngan doktor tu. Aku pn nk buat crowning kat gigi geraham kanan aku yg hanya menyukarkan aku utk menenggak air. nyilu habis. Simen dh cabut..gigi tggl separuh. Admin kata buleh claim utk dental.

"mak, mintak wat appointment ngn Dr tu jumaat 1 mei. Kita pergi sama"
"doktor tu kata cuti..hari pekerja" (tp mak aku msg pendek 'dok cut hr keje'..advance tol)
"kalau camtu ahad la mak"
"pn cuti. dia suh hari keje"
"hebatnya doktor ni. Dah tentu la org gi klinik time hari cuti..apa daaa. Takpe la mak..mak pergi je tarikh 29 April yg dia bagi tu. Nnt resit mintak letak atas nama saya"
"OK"

Jadi..tak tau la aku nye gigi ni akan di layan camne..Aku takut gila dowh jumpa Dr gigi. Rasa sgt vulnerable duduk atas meja sambil ngangakan mulut...ngeriii. Dr Wahida, kenal tak sapa2 dentist yg baik ati cantik dan mahu melyan saya dgn baik...kekekeke!! Tp....doktor cuti cam kerja besa ek??Abih tu tkkan nk gi klinik time kerja..i pekerja dedikasi yg malu tapi riang..how???

Harapnya mak ok je melalui pembedahan kecik tu. N harapnya masa tu dh dapat gaji..daku tak dak duit dah ni..

tgh layan lagu Jai Ho byk kali..tp takleh tgok video nicole ku menari di sini..dgar suara pn jadik la..siap lyn yg versi hindustan..layan gakkkk. Ayang nicole suruh la kawan lain tu nyanyi gak..muah risau la ayang je nyanyi..ekekekeke

Terima kasih gak yg sudi follow gak entri yg smakin laju je update ni. Aku smbil tggu kerja setel mmg leh karang stakat 14 entri tu selambe..ni kira smbil tahan2 la..ehehe. Korg mmg best!!!

0 comments:

Post a Comment

Please take it~~

Please take it~~
Thanks to all my followers. Please be honoured to take this very memuah award and you can display it proudly in your blog!!

Followers

There was an error in this gadget

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP