YIn telah ditemui...

>> Tuesday, April 17, 2007

Anda sume sudah tau mengenai kisah budak laki yg ilang di Sogo baru2 ini kan.. Aku rasa yg dok seberang laut pn mengikuti citer2 tanah malaya dari berita atas talian pastinya. Oh..ada tambahan sikit..budak Yin ni upanya anak sedara tak brp jauh n tak berapa dekat pada house mate aku si manaf..tp dia hny selamba shj bila mendpt tau perkara tersebut kerana tak brp rapat dengan sedara tersebut.

Aku hny dapat tau Yin dah ditemui di kala aku ingin mengablution kan diri aku. Aku tenung papan tanda yg tertampal poster si Yin yg dicari2..n sedar ada hamba Allah yg menulis sesuatu atas poster tersebut "telah dijumpai..sekian terima kasih"..owkh..baru aku tau dah dijumpai.

Maka aku pn mengutusan malaysia kan atas talian utk mencari cerita selanjutnya. Maka tahu la aku yg budak tu dijaga oleh spsg warga myanmar yg da'if..buta huruf dan takde TV di rumahnya menyebabkn mereka tak tau yg Yin ni sdg dicari. Betul la kata bomoh yg ditemui psgn kuarga kehilangan ni.."budak tu ada dijaga dgn sorg pompuan..2-3 ari nnt dia pulgkan"

Ok..stop..aku bukn nk citer pasal budak ni..sume dah tau dah..sume ikut p'kmbgn dia..ilang pun jd mahsyur..tp aku nk cerita berkenaan ketidakpuashatian aku pada pasangan ni. Yg aku tau ada reward utk kembalikan anak ni. Then si bapak ni kata dah maafkan pasangan tu. Masalahnya..dia tak tarik balik kes polis yg dia buat..so skang ni psgn myanmar tu dah kena reman.

Ada yg ckp psgn myanmar tu suruh si Yin ni mengemis..ok..bg aku la kan..kalau la aku bapak si Yin..mmg aku maafkan..malah berterima kasih banget psgn myanmar ni pulgkan..n bg reward tu. tarik la balik kes polis tu..bodoh punya pasangan ni..bodoh..bodoh!! ko nk kata psgn myanmar tu ada niat jahat..so?!! slah ko kan ilang anak tak jaga..dia kembalikan tu pn dah kira bertuah sangat2...

bodoh!!bodoh!!pergi la tarik balik kes polis tu bodoh!!bodoh!!korg tau je la kalu reman konpem 'masak' gak myanmar tu..yaa..maybe mmg diorg niat jahat..tp..bak aku kata tadi..salah psgn mak bapak tu gak anak ilang..tau anak hyperactive takkan tak penah pk cara nk atasi...byk cara..

so..aku tak tau la di kala aku publish entry ni apa perkembgn strusnya citer si Yin ni. tp aku tegaskn lagi kat sini pndgn aku..tarik balik je la kes polis tu..agar myanmar tu tak direman...dah ko yg lalai jg anak..menyusah kan idup org lain lg. pulangkan pn salah..tak pulangkan lagi la salah..apa daaa..pasangan tu..bakka..idiot!!kira syukur la dipulangkan lengkap anggota..takde calar pn..

sapa sokong aku angkat tangan!!

0 comments:

Post a Comment

Please take it~~

Please take it~~
Thanks to all my followers. Please be honoured to take this very memuah award and you can display it proudly in your blog!!

Followers

There was an error in this gadget

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP